Režie:
Roy Ward BakerScénář:
Nigel KnealeKamera:
Arthur GrantHudba:
Tristram CaryHrají:
James Donald, Andrew Keir, Barbara Shelley, Julian Glover, Bryan Marshall, Duncan Lamont, Keith Marsh, John Bown, James Culliford, Hugh Manning, Eric Kent (více)Obsahy(1)
Při rozšiřování stanic londýnského metra narazí dělníci v podzemí na lidské ostatky. Přivolaný paleontolog neoficiálně stanoví stáří kostí na pět milionů let. Další rozruch na pracovišti vyvolá objevení velkého kovového objektu. V přesvědčení, že jde o nevybuchlou bombu, zavolají armádní specialisty. Věc je z nezničitelného, radioaktivního materiálu. Záhadný předmět se snaží identifikovat vedoucí týmu British Experimental Rocket Group, profesor fyziky Bernard Quatermass. Předpokládá spojitost nalezených ostatků a objektu. Teorie bomby se začíná pomalu rozplývat poté, co se věc začne znovu po pěti milionech let projevovat. Film odpovídá na dávnou otázku, zaznívající i v Kubrickově Vesmírné odysseji - proč právě my jsme jediné inteligentní bytosti na Zemi. (Trevize)
(více)Videa (1)
Recenze (34)
3,5 Vesmírná raketa nalezená v metru uprostřed Londýna, zvláštní kostry jakýchsi opičích lidí, tajemné symboly - rozjelo se to fakt pěkně, bohužel pak se to v průběhu vyšetřování a rozuzlování nějak zabrzdilo a přestalo mě to bavit. Atmosférou se to předchozím černobílým Quatermassům také nevyrovnalo a Andrew Keir postrádal to správné charisma Briana Donlevyho. Celkově se jedná asi o nejslabší díl. ()
Klasické šedesátkové kulisové sci-fi se zajímavým začátkem, nudným prostředkem, a dramatickým koncem za který si film zaslouží přídomek horror. Námět vypadal slibně, a navnadil mě na inteligentní snímek postavený na dialozích, a pyšnící se postupně houstnoucí atmosférou založenou na neustále se prohlubujícím poznání. Dá se říct že jsem to i dostal. Quatermass and the Pit je sice podobně naivní jako adaptace starých verneovek, ale komu se podobné příběhy líbí, tak nebude zklamán. ()
Netypická ale zato slušne zvládnutá Hammerovka, ktorá zaujme predovšetkým svojim nápadom a pútavejším príbehom. Ten, hlavne v prvej polovičke, dokáže udržať pozornosť diváka, hneď na začiatku tu máme jednu veľkú záhadu v podobe čudného nálezu, potom tu je jeho postupné odkrývanie, skúmanie, protichodné teórie o pôvode.... skrátka nastolené otázky pekne vydráždia zvedavosť. Neskôr v druhej polovičke a hlavne pri konci s finálnym rozuzlením začal príbeh v tomto smere trochu strácať a ponúknuté vysvetlenia miestami vyvolali úsmev na perách, hlavne keď sa k tomu pridali aj na tú dobu priemerne zvládnuté trikové efekty. Celkový dojem mi však aj napriek tomu vychádza mierne nadpriemerný. 70/100 ()
Velmi povedený sci-fi horor, který není ani tak na efekty, jako spíš na myšlenkový obsah. Podle názvu nečekejte nějakou velkou vesmírnou odyseu, i když tu máme jeden prvek, který tento snímek sdílí s Kubrickovým o rok mladším filmem. Je to objekt, který popostrčí primáty výš po evolučním žebříčku tak, že se stanou inteligentními bytostmi. To je neúmyslný efekt, který se dostavil po snaze obřích démonických kobilek zotročit celé lidstvo. Zdá se vám to příliš béčkové? Zdání klame. Jde o skvělý film, který má rozhodně co do sebe. ()
ANY MORE QUESTIONS? OTHERWISE... YES! I'VE GOT A QUESTION. IS COLONEL BREEN JUST A FOOL OR A COWARD?! Docela dost dobrý science fiction-horor, který zabil jeho vlastní nevyužitý potencionál. Nejvíc podle mě filmu uškodila část, kde marťanská loď začne ovládat lidi, kteří se začnou zabíjet. Nebylo to dost dotažené a zbytečně natahované. Jinak má film několik naprosto brutálních scén. Například ta, kde Barbara začne mít vidiny a tak jí profesor nasadí přístroj na čtení mysli. Věci kolem nich létají vzduchem, Barbra se dostává do stavu šílenství a Jerry, i když mu kachličky létají kolem hlavy, tak statečně natáčí celou situaci. Pozoroval jsem to se zatajeným dechem. To samé scéna s vrtáním nebo závěrečná, kde Barborka dostane pravej hák od profesora Quatermasse, zatím co Ronney epicky zachraňuje svět na vrcholku jeřábu. Škoda, mohlo to být mnohem lepší. ()
Galerie (47)
Zajímavosti (8)
- Réžia bola zverená Royovi Wardovi Bakerovi hlavne vďaka jeho skúsenostiam s úspešnou veľkorozpočtovou Skázou Titanicu z roku 1958. (classic)
- Nakrúcalo sa od februára do apríla roku 1967 v britských štúdiách MGM v Borehamwoode, kde v tej dobe neprebiehali žiadne ďalšie práce, takže ho filmári mohli naplno využiť. Najviac samozrejme k vytvoreniu londýnskych podzemných priestorov, kde sa podstatná časť snímku odohráva. (classic)
Reklama