Režie:
Hideo NakataScénář:
Hiroši TakahašiKamera:
Džun'ičiró HajašiHudba:
Kendži KawaiHrají:
Nanako Macušima, Hirojuki Sanada, Miki Nakatani, Júko Takeuči, Hitomi Sató, Daisuke Ban, Kiriko Šimizu, Jutaka Macušige, Mantaró Koiči, Jóko Óšima (více)Obsahy(1)
Během týdne zemře za zvláštních okolností skupina teenagerů, která sledovala tajemné video. Jejich těla byla nalezena podivně zkroucená a jejich oči vypovídaly o tom, že viděli něco hrůzostrašného. Video se ve městě stane mýtem. Pozvolna ale neviditelná síla začne svým smrtícím prstem ukazovat na několik lidí, kteří nejsou schopni odolat své zvědavosti. Jednou z nich je cynická novinářka Reiko, která se brzy proti své vůli octne ve spirále nočních můr plných strachu z nespatřené všudypřítomné hrozby. Další ze strhujících hororů od dob filmu Vymítač ďábla plný nadpřirozena, které se dotkne každého nervu vašeho těla, je výtvorem zcela odlišného druhu. Kritikové ho nazvali jedním z nejděsivějších hororových filmů posledních let. Ring přináší tísnivou a napínavou atmosféru naplněnou nepřekonatelnou hrůzou a přesvědčivou přítomností nadpozemského zla. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (1)
Recenze (241)
Z tohto hororu som mala dosť rozporuplné pocity. Keby som ho vzhliadla skôr ako americký remake, je dosť možné, že by sa mi jeho ponurá a nevyspytateľná atmosféra páčila viac, ale tu musím tvrdiť skôr opak. V najstrašidelnejších scénach - ktoré Američania vyžmýkali do absolútneho maxima a prinútili diváka napnúť každú čiastočku tela a mysle, tu, naopak, boli podané komorne, ticho, nevyrušovane, a tvrdenie, že "Samara nikdy nespí" bolo plne rešpektované. Japonské filmy sú môjmu srdcu čoraz bližšie, ale nepopriem fakt, že americké spracovanie na mňa dýchalo skutočným napätím, vizuálnym temnom, lepšími hereckými výkonmi, hrozivejším klavírnym motívom a nechýbalo mu to najhlavnejšie - priestor určený pre diváka na zistenie, že Samara nie je žiadne vraždiace monštrum čoby krvilačný mutant z ktoréhokoľvek béčkového hororu. Ale že jej vraždenie má aj dostatočné motívy. Japonci dali prednosť vnútornej vyzretosti diváka, ale ja som z tohto hororu tak zúfalá nebola, hoci je jasné, že pre ázijské filmy je charakteristická hojná dávka sugestívnych variantov, takže aj keď sa na plátne zrovna nič nedeje, imaginárna sila vyžarujúca tajomným spôsobom ma uisťuje, že Japonci sú v znázornení nadprirodzena, experti. A to Američanom veľakrát nepopierateľne chýba. ()
Oproti remaku je Ringu neuvěřitelně nudnej film, u kterýho se v mém případě nedostavil ani nejmenší náznak strachu. Formálně je mnohem jednodušší, herci nepůsobili moc přesvědčivě, místy se děj strašně táhnul a nejhorší byly ubíjející vysvětlující pasáže, když už si tvůrci nevěděli rady se scénářem. Remake jsem viděl několikrát a vždycky na mě zapůsobil, takže originálu asi nelze moc přičíst k dobru, že jsem věděl jak to dopadne. Dobrej mi přišel snad jen nápad Kodži Suzukiho. Až si jeho literární předlohu přečtu tak napíšu víc. ()
Myslím, že až po zhlédnutí japonského Ringu můžu plně docenit americký Ring - je pro mě strašidelnější a působivější nejen proto, že jsem ho viděl jako první, ale i protože obsahuje některé scény navíc. Na druhou stranu, Ringu přineslo ten nápad, za což mu náleží největší plus. Též se mi zde více líbilo, že Reiko nepátrá celou dobu sama. ()
Na všemi opěvovaný horor, který není radno si pouštět sám doma a v noci, to bohužel není takové terno. Údajně hrůzu nahánějící japonský originál má trochu nevýhodu v tom, že tolika děsivými momenty nedisponuje. Pravda, zpracování je vkusné a zvuková složka pěkně doplňuje tu obrazovou, ale úzkost Ringu moc nezpůsobí. Tři hvězdy mi připadají málo, ale na plný počet to rozhodně nebude. ()
Snad poprvé v historii se mi líbil remake více než původní Japonský originál. U remaku jsem měl neustále strach, atmosféra byla šílená a herci fantastičtí, ale v originálu mi tohle všechno scházelo. Až na dvě scény jsem se nudil a to se mi u Japonských hororů nestává. Navíc u Ring jsem čekal, že se strachy po*eru. Nestalo se. ()
Galerie (29)
Photo © Toho Company
Zajímavosti (15)
- Postava Yamamura Shizuko je založena na skutečné postavě Mifune Chizuko, která se narodila v roce 1886 a měla dar předvídání. Když byla v roce 1910 prohlášena za šarlatánku, vzala si o rok později život. (TomikZlesa)
- Scéna, kdy Sadako vylézá ze studny, byla natočena pomocí divadelního studenta Rie Ino, který ke zvýraznění emocí používá zvláštní trhavé pohyby těla. Tyto pohyby byly natočeny, když Inou jde směrem dozadu, a poté pušteny obráceně, tím se docílilo velmi nezvyklých pohybů Sadako. (TomikZlesa)
Reklama