Reklama

Reklama

Epizody(10)

Obsahy(1)

Horace a Pete je americké komediální drama. Autorem i režisérem všech epizod je komik Louis C.K., který ztvárňuje i jednu z hlavních postav majitele baru Horace. Děj se odehrává ve 100 let starém brooklynském baru, který po generace vedou Horace a Pete (Steve Buscemi), následně jejich synové a synové jejich synů až do současnosti. V jednotlivých epizodách nás potkávají nostalgická, současná, politická a smutná témata, která velice často provázejí náš běžný život. Místy dlouhé dialogy vás vcucnou do příběhu a ukážou vám, že nic není černobílé. (Philber)

(více)

Recenze (66)

Janek 

všechny recenze uživatele

O Louisovi jsem doteď nic moc neslyšel, ale mohu konstatovat, že jeho umění dialogu je řekl bych na takové úrovni, jako třeba to Tarantinovo. Někoho rovnou odradí ta přemíra kecání, ale ten, kdo to poctivě projede, musí uznat, že jde o něco neobvyklého. Dlouho jsem neviděl něco tak autentického (herci občas i zapomenou text, ale znovu se nahodí, viz třetí díl, desetiminutový monolog točen na jeden záběr). Ta autenticita vs divadelnost připomíná takového odlehčenějšího/přístupnějšího Triera. Je z toho velmi cítit, že je to pro tvůrce srdcovka. Louis se kvůli seriálu zadlužil, ale sám říkal, že to stálo za to. Před dvaceti lety by to nejspíš propadlo, ale dnes přichází doba, kdy se musí zase trochu zvolnit (po všech těch Hrách o trůny atp.). Možná i proto mi Horace and Pete přijdou tak strašně osvěžující. Paráda! (PS. Škoda, že závěrečný díl už tak stoprocentní není...) ()

M.Niccals 

všechny recenze uživatele

tohle nedokážu popsat. něco tak milého, opravdového, smutného a zároveň krásného jsem asi ještě nikdy neviděl. právě jsem viděl díl, kde spolu dvě postavy 40 minut mluvily a byla to jízda. větší než cokoliv, co je schopna současná quality TV nabídnout. a byl to jen dialog. pouhý dialog. dlouhý, geniálně napsaný, geniálně zahraný, nádherně vypointovaný. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

„Žiju se zlomeným srdcem a chlastám a jednoho dne mě to zabije.“ Televizní šéfové by testování trpělivost diváků znejišťujícím vědomím, že se může stát cokoliv, nepokoušeli. Louis C. K. na něm svůj projekt založil. Vedle různé délky epizod, nekompromisního nakládání s postavami, pomalého tempa a divadelně minimalistického stylu se požadavku na dravou a vtahující televizní zábavu odmítá podřídit také tím, jak málo mění prostředí nebo velikost záběru. Postavy výjimečně opustí interiér baru a ještě výjimečněji jsou snímány jinak než statickou kamerou v polocelku nebo celku. Umělost dekorací není nijak skrývána. Naopak jsme na ni upozorňováni, což paradoxně dává vyniknout opravdovosti emocí a živosti dialogů, které dokáží nepříjemně tnout do živého a také zásluhou herců oproti všemu ostatnímu nemají punc divadelnosti. C. K. však aristotelovskou jednotu místa, času a děje dodržuje zejména kvůli tomu, aby nás mohl překvapit jejím náhlým porušením při přechodu z reality do nerealizované sexuální fantazie jedné z postav nebo skokem v čase o mnoho let vzad. ___ Ačkoli seriál svým maximálně úsporným, s amatérismem hraničícím řešením připomíná spíše třicet let starý sitkom než zástupce současné vlny quality-TV, produkce každé epizody vyšla zhruba na půl milionu dolarů, což odpovídá rozpočtu méně nákladného amerického nezávislého filmu. Necelé dva měsíce po uvedení poslední epizody se však C. K. mohl pochlubit tím, že seriál s mnoha známými herci a hudbou složenou dvanáctinásobným držitelem ceny Grammy Paulem Simonem je již v černých číslech. Bez pomocí tradičního marketingu, bez využití existujících televizních nebo internetových platforem. V podstatě vlastními silami, neboť stupeň autorského vkladu je skutečně ojedinělý. C. K. seriál napsal, natočil, sestříhal, produkoval jej a zahrál si v něm hlavní roli, jakkoli vlastní osobu netlačí do popředí na úkor svých kolegů a od postavy Horace si drží značný kritický odstup a nedává mu o nic více možností něco vykonat než ostatním. Srovnatelná váha hlasů jednotlivých postav se váže k ústřednímu tématu otevřené diskuze – titulní bar funguje jako komunikace na sociálních sítích, kde má každý svůj názor a tvrdohlavě jej hájí bez ohledu na argumenty druhých. Dokladem Louisovy ochoty potlačit vlastní ego je také nezvykle štědrý prostor věnovaný přáním a snům ženských postav, které jednají s větším odhodláním než muži. ___ Horace and Pete řeší dospělá témata a nesnaží se o lehkost za každou cenu: život se ubírá nepředvídatelnými směry, lidé umírají a navzájem si (vědomě) ubližují, romantické představy o lásce dávno vzaly za své, hledání východiska nikam nevede. Namísto toho, aby se nás snažil pobavit, připomíná nám Louis C. K., že jednoho dne taky zemřeme. Nedokážu si představit, že by podobný seriál prošel u některé ze zavedených televizních či kabelových stanic (nebo u Netflixu či Amazonu), nicméně teď už vím, že něco podobného není nemyslitelné. 80% ()

Macejko 

všechny recenze uživatele

Ak by sa v poslednej epizóde otvorila zemská kôra, vyliezol by Cthulhu a celé osadenstvo krčmy aj s budovou napchal priamo do šialenstvom vyplnenej, interdimenzionálnej riti samotného Azathotha, išlo by o radostnejšie finále. Pravdepodobne najcynickejšia a najdepresívnejšia vec, akú som kedy videl. Miloval som z toho každú sekundu, ale neviem, či si to chcem ešte niekedy pozrieť znova. Louie je démon. ()

Céčko 

všechny recenze uživatele

Seriálová tvorba Louise CK se postupně vyvíjí a bohužel se s každým novým počinem vzdaluje mému vkusu. Lucky Louie byl super, přirovnal bych ho ke hrané, inteligentnější, vtipnější a vulgárnější verzi Simpsonů, Louie ubral na humoru a přidal na depresivní struně a Horace a Pete jsou o další level depresivnějším a méně vtipným počinem. Seriál se hodně vleče a člověk ho ani nechce dokoukávat. ()

Galerie (28)

Zajímavosti (2)

  • Podnik Horace and Pete's je inspirován skutečným a dodnes fungujícím barem jménem McSorley's v New Yorku. Stejně jako v seriálu, jedná se o rodinný podnik s více jako stošedesátiletou tradicí. (fifox)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno