Reklama

Reklama

Opilí láskou

  • USA Punch-Drunk Love (více)
Trailer

Obsahy(1)

Barry Egan (Adam Sandler) je nesmělý mladý obchodník, který se po celý svůj dosavadní život trápil. Může za to jeho sedm sester, které ho od narození zesměšňovaly. Barry není schopen se zamilovat a v některých situacích propadá záchvatům vzteku. Pod zdánlivě vyrovnaným zevnějškem se chvějí nervy napjaté k prasknutí. Jednoho dne do Barryho života vstoupí půvabná, ale tajemná Lena (Emily Watson). Požádá ho, aby se postaral o její rozbité auto, a toto náhodné setkání je prvním krokem na romantické cestě za láskou. Film scenáristy a režiséra Paula Thomase Andersona (Magnolia, Hříšné noci) získal v roce 2002 na MFF v Cannes cenu za režii. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (407)

Traffic 

všechny recenze uživatele

PTA má tak nezaměnitelný rukopis, že bych jeho dílo poznal i poslepu. Stačilo by mi slyšet jeho typickou práci se zvukem, kdy nechává hudební stopu přeřvávat se s probíhajícími dialogy, cuchá divákovy nervy a netradičním způsobem si získává jeho plnou pozornost. Mám pocit, že bych se v jeho podání díval jako u vytržení i na debatu jaderných fyziků. Punch-Drunk Love mi v mnohém připomnělo (o několik let mladší) Kaufmanovo Synecdoche, New York, a to nejen díky podobnosti hereckého obsazení. V obou případech bylo ztotožňování se s hlavním hrdinou poměrně bolestné; především proto, že hyberbolizovaným způsobem ukazovalo nepříjemné zrcadlo nám samotným. Jak Egan, tak Cotard byli přes svoje ubožáctví poněkud nepochopitelně přitažliví pro opačné pohlaví. Sandlerova postava se navíc snad v každé scéně chovala naprosto nepatřičně. Zda chtěl Anderson natočit inteligentní parodii na tuctové romantické komedie (tím, že vyhnal do absurdna, případně zcela převrátil všechny jejich zákonitosti), nebo si zkrátka jen dělal, co chtěl, netuším. Rozhodně ale obohatil filmový svět o další osobitou, precizně nakroucenou záležitost, kterou budu schopen plně vstřebat asi až po opakované projekci. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Postmoderně příznačně žánrově těžko zařaditelný film, v němž nadmíru osobitý režisér Paul Thomas Anderson umně a podivuhodně namixoval stylový filmový koktejl z romantické komedie, psychologického dramatu, kriminálního thrilleru a snímku o psychicky narušeném jedinci s obtížně zvladatelnými návaly agresivity a vzteku, který má mírné příznaky autismu či podobné psychické nemoci. Co Andersona dělá Andersonem (zasvěcení vědí, že podobně ,,divné" filmy točí i další Anderson - Wes, jehož snímky také ocení spíše divák artových či experimentálních filmů) - velmi originální práce s filmovou hudbou a střihem, která má navodit pocit psychického rozpoložení duševně narušeného člověka - tedy hlavního hrdiny (zvláště silná je až stresující scéna v první třetině snímku, kdy se na Barryho (a tím i diváka) doslova valí neurotizující stimuly z okolí jeho kanceláře - neodbytné telefonáty, cynická a nepříjemná sestra, právě dohazovaná nechtěná známost i karamboly v sousední dílně...). Na tomhle filmu je také nejlépe vidět, jaký kus cesty urazila americká kinematografie od dob tématicky podobného Rain Mana (lineární děj, klasická forma filmového vyprávění...) k Opilí láskou (linearita děje je záměrně několikrát narušena, mnohé v ději zůstává záměrně nevyřčeno, tvůrci experimentují s velmi originálními barevnými předěly atd.). Za zmínku rozhodně též stojí herecký výkon Adama Sandlera, kterému P. T. Anderson dal ve svém úžasném snímku možnost ukázat, že není hercem jedné role a že v sobě ukrývá i nezměrný dramatický talent (který později úspěšně rozvinul třeba ve Volání o pomoc...) Podobné filmy: Dedication, Rain Man ()

Reklama

klerik 

všechny recenze uživatele

Je to veľmi dobrý film, ale rozhodne ním nezačínajte romantický večer. Je to skôr divná dráma s romantickou zápletkou než romantický film či komédia. Sandler skvelo skryl svoju demenciu za zaujímavú postavu (rovnako dobre sa mu to podarilo vo VOLANÍ O POMOC). Niektoré scény (vrátane akčnej) sú úchvatné a režisér ukázal, že má zmysel pre štýl a atmosféru. Moderný film, ktorý je poctou klasickým ľúbostným drámam... ()

zputnik 

všechny recenze uživatele

Roztodivný a krásný - roztodivně krásný - krásně roztodivný: všechny tyto výrazy charakterizují P. T. Andersonův romantický snímek OPILÍ LÁSKOU. Vedle hereckých výkonů, skvěle vytvořené (podivné) atmosféry či výborné práce s obrazem je nesmírně důležitou a propracovanou složkou filmu zvuk, respektive: nečekané erupce (prapodivných) zvuků, "hluků" a následné "návaly" ticha. Vše to dohromady vytváří netradiční atmosféru a pocit z filmu. Na snímku je zajímavá také ta skutečnost, že P. T. Anderson je schopen a ochoten "otevřít" nějaké (a je vlastně jedno jaké) téma, které však zůstává po celý zbytek filmu jaksi otevřeno, nerozluštěno a nedořešeno - pro někoho chyba, pro mě osobně velká přednost tohoto díla. A že mi nerozumíte? Pak neváhejte a podívejte se a zaposlouchejte se do tohoto filmu. Stojí to za to. ()

Hild 

všechny recenze uživatele

Režisér Paul Thomas Anderson si mě naprosto získal svou Magnolií a tímto snímkem mi opět potvrdil, že patří mezi nejoriginálnější tvůrce. Opilí láskou je vážně náročný snímek a vůbec ne pro každého. Uznávám jeho filmařské kvality, výborně a hodně originálně zrežírovaný film. Adam Sandler se mi po herecké stránce nikde zatím nelíbil víc, opravdu výborný herecký výkon. Hlavní romance je vlastně opravdu krásná a nevšední, jenomže těch 91 minut pro mě bylo neúprosně dlouhých. Zatímco tříhodinová Magnolia mi vůbec nepřišla jako tříhodinová, tak u Opilí láskou mi přišlo, že se na film dívám půl dne a to vážně nepřeháním. Když o filmu přemýšlím, tak vím, že je vlastně výborný a režisérovi se asi povedlo zobrazit vše, tak jak chtěl, ale nasazené tempo filmu pro mě bylo fakt šílené, přitom podobný styl vyprávění mám ráda, asi se řadím do té skupiny, pro které tento film není úplně to pravé, ale pokud máte rádi tyto malé a opravdu nevšední romance, tak film i doporučuji, třeba se do něho dokážete položit tak, jak já to nedokázala. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (15)

  • Hlavní role byla psána Adamovi Sandlerovi přímo na tělo. Paul Thomas Anderson si Adama Sandlera vybral při natáčení filmu Malý Nicky – Satan Junior (2000). Hned se s ním také domluvil a po pár měsících přistála Sandlerovi v poště první verze scénáře. (Itar)
  • Film nemá úvodní titulky, veškerá jména lidí podílejících se na filmu jsou uvedena až na konci. (D3VIL)
  • Čtyři blonďáci, kteří pronásledují a následně zmlátí Barryho, jsou ve skutečnosti bratři. (D3VIL)

Související novinky

Paul T. Anderson založí sektu

Paul T. Anderson založí sektu

09.12.2009

Jeden z nejosobitějších současných filmařů si na téma manipulace víru hledajících lidí náboženskými vůdci posvítil už ve svém majstrštyku Až na krev. V jeho novém filmu s pracovním názvem Master… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno