Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ambiciózny medzinárodný filmársky projekt spojil pätnásť režisérov svetového formátu. Každý z nich nakrútil filmovú poviedku s jednotnou a voľne poňatou témou času. Vznikli tak dva celovečerné filmy ktoré nesú názvy Trúbka a Čelo. Segment Spikea Leeho sa s režisérovým príznačným politickým radikalizmom volá We Wuz Robbed (Okradli nás) a zachytáva udalosti prehry Al Gorea v amerických prezidentských voľbách s Georgeom Bushom. Werner Herzog nakrútil dokument o prírodnom národe v amazonskej džungli, ktorý od objavenia bielymi ľuďmi čelí vymretiu na civilizačné choroby. Jim Jarmush v štýlovo čistej poviedke zachytil desaťminútovú pauzu filmovej herečky počas náročného nakrúcania. Wim Wenders zobrazil halucinácie človeka pod vplyvom LSD. Claire Denisová zachytila dialóg francúzskeho filozofa a jeho študenta, v ktorom diskutujú o probléme inakosti. Jean-Luc Godard zostrihom svojich filmov opäť potvrdil sám sebe, že je najväčším filmovým režisérom všetkých čias. Jiří Menzel vyrobil z archívneho materiálu portrét herca Rudolfa Hrušinského od mladosti až po smrť. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (30)

DDT 

všechny recenze uživatele

Podobně jako u "jedničky" bych to viděl na tři a půl. Nejlepší příspěvek je bohužel hned ten první (Bertolucci), Menzel natočil příjemný pomníček R. Hrušínskému (ale funguje to asi hlavně na čechy), filmy Claire Denis a M. Figgise se nedají "ukoukat", Szabó je průměr, Radford nuda, Schlöndorffův film je zábavný (jediný, kdo to téma nebere tak smrtelně vážně) a Godard je prostě Godard. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

První půlku jsem neviděl, ale druhá je velmi nevyrovnaná. Nejvíce mě zaujal Radford s citlivou sci-fi povídkou o čase a cestování vesmírem. Naopak Figgis dodal další téměř nekoukatelný experiment a Denis natočila černobílou sociologickou přednášku o cizincích. Obě jmenované měly s časem společné jen to, že nás o něj okradly. ()

Reklama

bouncer 

všechny recenze uživatele

Nevěřil jsem, že po tak zdařilém projektu jakým byl Ten Minutes Older: The Trumpet může přijít takové zklamání. Figgis mě během svých deseti minut a čtyř záběrů najednou málem unudil k smrti. Menzel pro jistotu nenatočil nic a Claire Denis dokázala, že v této společnosti nemá co dělat. Schlöndorff použil slovo "time" tolikrát, že jsem ztratil přehled o čem to je...jo o čase, no už bylo na čase, aby přišla nějaká povedená věc a tím je nejlepších 10 sci-fi minut v podání Radforda. Dále stojí za zmínku snad jen snaha legendárních režisérů Bertolucciho a Godarda. ()

Artran 

všechny recenze uživatele

B. Bertolucci **** (Bravurně zhuštěný příběh o odloučení od vlastní kultury a niterném návratu k ní po několika letech.) - - - M. Figgis * (Nepochopil jsem, neoslovilo mne to. Navíc trik s rozdělením obrazovky do několika okének jsem viděl již několikrát a v mnohem smysluplnějším zpracování.) - - - J. Menzel *** (Snad až příliš sentimentální a ty mlsné záběry na ženské prdelky si Menzel taky mohl odpustit. Přesto pohled na tvář Hrušínského jako mladíčka a jako starce je působivý velmi) - - - I. Szabó *** (Výročí svatby, opilý manžel, hádka, deset minut. A všechno je najednou úplně jinak... Zpracování je přes svojí funkčnost poněkud průhledné.) - - - C. Denis ***** (Dialog filozofa Jeana-Luca Nancyho a jeho studentky. Čas je všudypřítomný stejně jako prostor a být cizincem neznamená nebýt v sounáležitosti. Ten moment, těch deset minut je ona vzdálenost, která nás odděluje.) - - - V. Schlöndorff ***** (Vznešený text sv. Augustina z jeho Vyznání režisér ironicky konfrontuje s přízemností lidí v kempu. Ano, ano i Augustin může být otravný hmyz...) - - - M. Radford **** (Můj bože, kéž by Radford natočil takovouto celovečerní sci-fi! Skutečně hypnotické krasosmutnění...) - - - J.-L. Godard ***** (Posledních deset minut z konce časů. Intelektuálních, melancholických...) ()

Fingon 

všechny recenze uživatele

Je to čtrnáct let, co jsem viděl první díl (The Trumpet). Bylo to jedno z mých prvních DVD vůbec (snad z časopisu?), od tamních režisérů jsem snad do té doby neviděl nic a o části jsem nikdy předtím neslyšel. The Cello jsem zaregistroval v Menzelově filmografii už před časem, ale nikdy jsem se k němu nedostal, nebyl důvod. Ten se nakonec našel - Menzel zemřel, tak se sluší jeho filmografii dorazit. Tentokrát mi alespoň s jednou výjimkou všechna jména něco říkají a s jednou výjimkou (odlišnou) jsem od těchto tvůrců už něco viděl (někdy i víc) Bertolucci -6/10 Figgis - 7/10 Menzel - 5/10, na druhé straně jako prostřih Hrušínského kariérou... Szabó - 5/10 Danes - 4/10 (žvanení o ničem, mizerné titulky) Schlöndorff - 8/10. Nejlepší povídka, skvělá kamera Radford - 7/10 Godard - 6/10 se zaťatými zuby. Střihák stejně jako Menzelův, ale na úplně jiné úrovni. Nikdy víc. A že se těch povídkových snímků tohoto typu vyrojilo - Chacun son cinéma, Lumière et compagnie, 11'09''01 ... ()

Galerie (15)

Reklama

Reklama