Režie:
Tony ScottScénář:
Brian HelgelandKamera:
Paul CameronHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Denzel Washington, Dakota Fanning, Radha Mitchell, Christopher Walken, Marc Anthony, Giancarlo Giannini, Mickey Rourke, Rachel Ticotin, Roberto Sosa (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Bývalý vládní agent, nyní vyprahlý zabiják Creasy odešel ze služby a neví, co se sebou. Souží ho výčitky svědomí, a tak pití Jacka Danielse prokládá četbou bible, až mu starý kamarád a spolubojovník dohodí kšeft ˗ dělat v Mexiku, kde denně unesou desítky dětí, bodyguarda malé holčičce Pitě, dceři bohatých rodičů. Creasy se proti své vůli s blonďatou holčičkou sblíží, pak ale dojde nevyhnutelně k únosu. Pita zmizí, Creasey je těžce raněn, a ještě navíc obviněn, že se na únosu podílel. Sotva se trochu zotaví, vydává se na cestu pomsty. S pomocí novinářky Mariany Garcii se mu podaří proniknout mezi zkorumpované policisty a dostat se až k hlavě gangsterské organizace, tajemnému muži nazývanému Hlas. Odhalí, že únos měl být fingovaný, že si otec holčičky chtěl pomoci k penězům z pojistky a že se celá akce poněkud zvrtla… (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (756)
Scott to přeháněl. Na můj vkus exhiboval až příliš, ty jeho nervní kamerové hrátky byly až moc časté, řekl bych, až otravné. Jednoduchý scenář se nevyhnul několika logickým nesmyslům, ovšem nejednoznačný konec celkem příjemně překvapil. Washington se zde herecky opakuje, v podstatě předvedl variaci na svůj oscarový Training Day (pravdu díš, seppe). Potěšilo vidět Walkena v jiné, než tradičně záporné roli a příjemně překvapila ta malá holčička, která podala velmi přesvědčivý a přirozený (na dítě) herecký výkon. Závěrem cool hláška z rozhovoru, který vede Washington (chystající se k atentátu na jednoho z hajzlů) se starým pánem, který tomu přihlíží: "V kostele mluví o odpuštění." -- "Odpuštění je mezi nimi a bohem. Má práce je sjednat jim schůzku." ()
Mít seznam lidí, které nechci nikdy naštvat, Denzel Washington je na prvním místě. Nerad bych totiž skončil s usekanými prsty a silně explozivní látkou v konečníku. Možná jsem teď z děje prozradil až příliš, ale čekali byste snad od Tonyho Scotta rodinné drama o prohlubujícím se přátelství mezi malou holkou a jejím bodyguardem? Přesně tak se tváří první polovina filmu. Opravdu si nemyslím, že abychom plně pochopili Washingtonovo chování v druhé půli, musíme více než hodinu sledovat jakési „blýskání se na lepší časy“. Není to originální, brzy odhadnete, jakým způsobem se to bude vyvíjet a navíc chybí větší emoční náboj. Osobně jsem pouze čekal, kdy se Denzel konečně nas..e a začne to pravé videoklipové maso. Svou radikálností připomíná druhá polovina Muže v ohni především Přání smrti s Charlesem Bronsonem, ovšem s tím rozdílem, že laxnost přístupu k otázkám morálky je v závěru lehce zpochybněna. Pokud však od mainstreamového hollywoodského filmu čekáte jistou „etickou přizpůsobivost“, můžete být v šoku. Muž v ohni není tak akční ani vtipný jako Poslední skaut, není tak psychedelicky sestříhaný jako Domino a coby fanoušek Scottových filmů jej řadím k tomu pouze lehce nadprůměrnému. Dokážu si nicméně představit, že svým poselstvím o nezničitelném přátelství a nehasnoucí naději osloví také velkou část lidí, jenž režijnímu stylu Ridleyho bráchy jinak příliš neholdují. 75% Zajímavé komentáře: POMO, ripo, Hogun, Aiax, anderson, Derek, 666teen ()
Nebudu zastírat, že jsem od toho čekal trochu víc. První polovina je působivým pohledem na rostoucí přátelství mezi sklíčeným osobním strážcem a okouzlující mladou dívenkou, která se díky hereckým výkonům a Scottově přesné režii sleduje jedna radost. Ta druhá ve znamení Washingtonovy pomsty a likvidace únosců sice nepostrádá spád a surovost, ale na pohled je překvapivě studená jak psí čumák a trhavé pohyby kamery mi spíše lezly na nervy, než aby všechno zpestřily. To ale nic nemění na tom, že Tony Scott byl skvělý režisér, co by zvládl natočit efektně snad i honičku na invalidním vozíku, a ten jeho akční drajv a zkušenost je tady v každé scéně a především pak v samotném závěru hodně cítit. Muž v ohni mě vzhledem k recenzím nenadchnul, ale na druhou stranu ani na chvíli vyloženě nenudil. 3,5* ()
Akční krimi s dokonalou režií Tonyho Scotta, s drsnějším ač ohraným scénářem a bravurně střiženou pohyblivou kamerou měnící i čas a ozvláštňující prostor. Scott chtěl natočit akční film, ale místy točí stylové umění... Bodyguard "velký smutný medvěd" Creasy opětuje náklonnost k holčičce mexického podnikatele, kterou má ochraňovat a která ho znova naučí mít ráda život. Bohužel dívenka je unesena, vše se pokazí a Creasy se rozhodne pomstít viníkům... V roli svědomitého ochránce vyniká Denzel Washington, jeho přítele z branže hraje můj oblíbenec Chris Walken. Hlášek je na T. Scotta minimum (Walken: "Creasyho umění je smrt. A tohle mistrovské dílo dokončí." ), akce - ve druhé půli - dostatek.Trailer: http://www.csfd.cz/film/43440-muz-v-ohni-man-on-fire/videa/ ()
"Odpustit jim může jen Bůh. Zařídím, aby se s ním setkali." Zabil jsem v životě dost málo lidí na to, abych z toho měl trauma. Creasy dopadl hůř. Pije, filozofuje o kulkách mluvících pravdu, dodává spravedlnost místo mexickejch soudů a pouští na svobodu papoušky. Je to prostě sympaťák a mě bavilo projít si s ním cestu za vykoupením. Ta byla svižná a v drobným rozporu s pátým z Desatera Božích přikázání. Nezabiješ prostě Creasymu nešlo, ale já mu to odpouštím a s Bohem si to musí urovnat sám. ()
Galerie (107)
Zajímavosti (27)
- První volbou na postavu Creasyho (Denzel Washington) byl v osmdesátých letech Marlon Brando, později Robert De Niro, Will Smith a Bruce Willis. (imro)
- Creasy (Denzel Washington) nosí hodinky značky Casio Pathfinder PRG-40. (dyfur)
- Kandidáty na režijní sesli byli i Micheal Bay či Antoine Fuqua (ten ale byl v době nabídky zaneprázdněný přípravou Krále Artuše, 2004). (imro)
Reklama