Režie:
Taylor SheridanScénář:
Taylor SheridanKamera:
Ben RichardsonHrají:
Jeremy Renner, Elizabeth Olsen, Graham Greene, Jon Bernthal, Julia Jones, Gil Birmingham, Kelsey Asbille, Apesanahkwat, Martin Sensmeier, Hugh Dillon (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Stopař Cory Lambert objeví uprostřed zasněžené pusté krajiny Wyomingu tělo mrtvé indiánské dívky. Vyšetřování se ujímá novopečená agentka FBI Jane Bannerová, která do odlehlé indiánské rezervace Wind River přijíždí z Las Vegas, zcela nepřipravená na drsné podnebí, jež tam panuje. Na pomoc s vyšetřováním si přizve stopaře Coryho a společně se snaží přijít na kloub záhadné smrti... (Falcon)
(více)Videa (17)
Recenze (1 146)
Issue film o pohřešovaných a znásilňovaných indiánkách pro chlapíky z města, co si pod pojmem "feminismus" představují "badass girl" a snadno se dojmou spolu se slzícím Rennerem. Někdo by měl Sheridanovi vysvětlit, že ty jeho "osudové" repliky, co vpisuje snad do každého svého scénáře, vyznívají v kontextu jeho civilních žánrových dramat spíš pateticky. Jinak ten scénář je tady vystavěný solidně, ale tu velkou chválu nechápu. ()
Na podobný snímek jsem čekal neskutečně dlouho. Atmosferické prostředí, skvělá zápletka a charismatické postavy v hlavních rolích, to vše navíc v přírodě. Wind River jsem si jakožto adepta na zhlédnutí vytipoval ještě dlouho před jeho premiérou a to i díky Jeremy Rennerovi v hlavní roli, neboť od jisté doby jsem si tohoto herce neskutečně oblíbil (bohužel většinou však hraje ve filmech, které si moji pozornost nezískávají). Sheridanův počin mě bavil od první do poslední minuty, udržoval mě v napětí a očekávání, co každá další scéna přinese a kam se osudy postav budou dále ubírat. K nadprůměrnému dojmu napomáhalo také prostředí, v němž se děj odehrává. Opomenout ovšem nemohu ani fakt, že se příběh zakládá na skutečných událostech, což umocňuje výpovědní hodnotu. ()
Staré indiánské přísloví praví „Yansa wa'do unega awoyeni ta'li atsilahu!“, kteréžto moudro v odborném překladu znamená volně parafrázováno něco jako „Chcaním na tomahawk bizona dvakrát nepřesolíš!“. Vidíte! Tohle s rudochy, tedy abychom byli rasisticky korektní, tak Amerikoameričany, jen za pomocí korálků, ohnivé vody a později chechtavého prachu provedli zkurvení bílí kolonizátoři, patriotisticky se ohánějící Zemi svobodných se spravedlností pro všechny. Ti sice velkohubě zrušili otroctví, ale na indiánství tak nějak zapomněli, protože už tenkrát měli první obřízkové kliky vykolíkované grunty, Rothschildové s Rockefellery začínali pomalu lichvit a tahat za nitky, tudíž by byl podobný incident přinejmenším nekošer. A tak je jen tiše odsunuli do neobývatelných prdelí, které nikdo nechtěl, kde živoří dodnes, všichni ti Olčetrhendi je tam akorát jezdí píchat a okrádat, a oni jsou příliš hrdí, než aby parazitovali na uzurpátorech a otvírali si huby jako negři. Také o tom je tohle Šeridanovo dramatické lkaní nad rozkopaným týpím. Mimo to ještě čumíte na stupidně jednoduchou unylou detektivku, která se místy vleče snad pomaleji než inspektor Bárneby ve svém Vauxhólu z Kóstnu do Horních Pičovic (pro geografické hnědopichy Upper Cunterbery). Tudíž to rozhodně není adekvátní masivnímu cákání místních kapacypů, ovšem jisté kouzlo to určitě má. To spočívá zejména ve zvolených lokacích (jednomu z toho mrznou koule, i když je při produkci přilepený na radiátoru), překvapivě výbornému hraní všech zúčastněných (dokonce i jindy totálně kožená Ólsenka párkrát nakrabatila čelo), atmosférické režii a solidně zdramatizovanému scénáři s opravdu skvěle natočeným a roztomile rezolutním koncem. Takže skalpovaná čtyřka. ()
Normálně bych asi hodnotila čtyřkou, ale svojí jinakostí v tomhle filmovém průmyslu napálím na just pětku. Necítila jsem žádný tlak na pilu ve všech směrech. Drsné a ledové prostředí se dalo sekat sekyrkou, takže atmosféra byla super a červená s bílou krásně kontrastovala. Žádné líbánky, kde bych se culila jak malá holka, byly vynechané a to považuji za velké plus. A svojí jednoduchostí, kde se akce nestřídaly jak na běžícím pásu jsem jen uvítala. Bylo to zkrátka akorátní. Myslím, že do této krajiny by se jich ani víc nehodilo. Navíc tady šlo i o myšlenku komunit a jejich vzájemného respektování. Konec byl tentokrát jeden z nejlepších, co jsem kdy viděla. Jediná vada na kráse byla inteligentní FBI, která vyslala takového drobečka na tuhle misi, to bylo víc než úsměvné nejen pro místní chlapy. No, nakonec z toho jakž takž vybruslila. Ale kdo byl tentokrát absolutní prim, tak Jeremy Renner, moc jsem toho s ním neviděla, ale jestli tohle nebyl jeden z jeho nej filmů, ať se propadnu. Neskutečný sympaťák, cíťa a tvrďas. ()
Skvělý thriller, který pomalu seznamuje a vtahuje, načež pak se to dokonale uspokojivě semele v poslední třetince. Zasněžený Wyoming krása, k tomu poutá prostředí plné krutých lidských osudů (s podstatnou špetkou optimismu) dnešní indiánské rezervace, přičemž herecky to opírá velmi slušná sestava a krajně sympatický Renner. A atmosféru přesně podtrhuje už standardně skvělý Cave/ Ellis. Takže nějaký ten instantní hype nezklamal, je to poctivá a procítěná filmařina, která se zapíše a kde navíc nechybí - dovolím si srovnat - existencionální přesah a la NO COUNTRY FOR OLD MEN. Do nějaké Topky moderní drsná Americana bych nominoval oboje plus HELL OR HIGH WATER (a samozřejmě THERE WILL BE BLOOD). A hele, vzápětí dívám na to jméno Sheridan... :) ()
Galerie (240)
Zajímavosti (18)
- V priebehu natáčania navštívil režisér Taylor Sheridan niekoľkých kmeňových náčelníkov v rezervácii Shoshone, ktorí ho prekvapili zistením, že v tejto približne šesťtisícovej indiánskej rezervácii bolo v tej dobe (2016) až 12 nevyriešených vrážd. (De Large)
- Počas jedného z posledných záberov na telo pri pitve, telo evidentne dýcha. (De Large)
- Elizabeth Olsen (Jane Banner) zažila počas natáčania tzv. "snežnú slepotu" (zápal očnej rohovky a spojivky). (De Large)
Reklama