Režie:
Gore VerbinskiKamera:
Bojan BazelliHudba:
Hans ZimmerHrají:
Naomi Watts, Martin Henderson, Brian Cox, David Dorfman, Jane Alexander, Lindsay Frost, Amber Tamblyn, Rachael Bella, Daveigh Chase, Shannon Cochran (více)Obsahy(1)
Zní to jako další z neuvěřitelných příběhů. Existuje videopáska plná obrazů jako vystřižených z těch nejtíživějších snů. Tam, kde byla přehrána, zazní záhy telefon s varováním, že ten, kdo ji zhlédl, zemře přesně za sedm dnů. Rachel Kellerová (Naomi Wattsová), reportérka renomovaného deníku, přirozeně odmítá uvěřit takové fantaskní informaci, jenomže když dojde k záhadné a nevysvětlitelné smrti čtyř teenagerů, rozhodne se přijít celé věci na kloub, protože jednou z "obětí" byla její neteř. Není to vůbec jednoduché, ale nakonec i ona pásku získá, i ona si ji promítne, se svým malým synkem, a telefon skutečně vzápětí zazvoní. Zbývá jen sedm dní a nocí, aby s přítelem Noahem (Martin Henderson) nalezla způsob, jak zachránit sebe i svého jediného syna. Netuší jak dlouhou, smrtí a zoufalstvím zahalenou cestu, se s Noahem budou muset vydat. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (1 062)
No, je tu pár děsivých záběrů. Takových těch hrůziček, co pak čekáte pod postelí nebo za skříní, když si jdete po zhlédnutí filmu lehnout. Ovšem ten film sám o sobě mě nijak neoslovil, neděsil ani nerozesmál (jako třeba o několik stupňů béčkovější Hlas smrti). Chyběl mi příběh, napětí, nevěděla jsem, čeho se mám bát. Ale po vizuální stránce se mi to docela líbilo. ()
Největší sranda je, že nejvíc mě děsily ty jakoby vymáčený oči a tvář hlavní hrdinky (a to nemluvím o té mrtvole vyleznuvší ze studny). Tohle nepovažuji za horor, tím míň dobrej. Spíš jen trapnej a pokoušející se vypadat jako kůl, ale moc se to tomu nedaří. Tu hvězdičku za přesměrování remakeovýho zaměření na asijský země a pryč z Francie si však zaslouží. ()
Kruh je jeden z nejlepsich hororu a krom toho, tenhle americkej remake prekonava original. Kdo by to byl do Verbinskiho rek. Ze zacatku to sice spis vypada jak dil Scary Movie, dve kamaradky placaj kraviny a cumi na tv, ale z tohohle omylu vas Verbinski brzo vyvede. Hlavni klad spociva v tom, ze tu neni nejaka prisera nebo tak a vetsinou se jen pracuje s ubyvajicim casem a spoustou napinavejch a atmosferickejch zaberu a spousta tech detailnich zaberu, na vodu, na ruku atd., udelaj daleko vic, nez nejaka digitalni prisera. Navic je film docela originalni, kdyz teda nebudu pocitat to, ze se jedna o remake. Naomi Watts hraje vystrasenou fakt dobre, skvele do filmu zapadla. On by se vlasne film dal ukoncit v momente objeveni studny, tj. nekdy v 90 minute, jenze teprve na konci se vysvetli co a jak funguje. Po prvnim shlednuti me tak nezaujal, ale ted je to jednoznacne 5*. ()
Tak jako... Horor to neni v žádným případě. Nebál sem se ani jednou, ani jednou sem se nelek... Herci standartní, ale ty záběry. Krásné, dlouhé záběry, kdy kamera jede nad vodou (bohužel připomínají kubrickovo Osvícení) a hudba, která ovšem zní trošku jako z Psycha, a Shyamalanových znamení... Nic nového pod sluncem, a několik okamžiků dobrý film neudělá. ()
I přes některé žánrové schematismy (videokazeta se Zlem, opuštěná chata, rámcový závěr celého příběhu...) výborný horor s podmanivou atmosférou a také důkaz toho, že i remake se může Američanům dosti povést (což je ovšem výjimka potvrzující pravidlo). Výborné scény s archetypálním přesahem (kůň na trajektu, studna...), děsivost vystavěná ne na krvavých efektech či bizarnostech týkajících se mučení a perverzit či sadismu, ale spíše na principu diváckého očekávání něčeho děsivého... Hodně podmanivé, hodně působivé, hodně symbolické... ()
Galerie (71)
Photo © 2002 Dreamworks Pictures
Zajímavosti (57)
- Mezi lékařskými záznamy Samary (Daveigh Chase) je také papír obsahující jméno Anna a orientální písmo. To je kombinací čínských a japonských písmen a volně přeloženo znamená „očisťující prostředník“. (HellFire)
- Ve filmu je patrných několik odkazů na filmy Alfreda Hitchcocka, konkrétně na Okno do dvora (1954), Psycho (1960) a Rodinné spiknutí (1976). (HellFire)
- Chrise Coopera můžete vidět v Noahově (Martin Henderson) bytě. Jeho fotografie je v novinách, na kterých má Noah položen šálek kávy. (HellFire)
Reklama