VOD (1)
Série(6) / Epizody(60)
Obsahy(2)
Seriál sleduje politické soupeření a osobní životy za vlády královny Alžběty II. a události, které určovaly dějiny druhé poloviny 20. století. (Netflix)
Videa (12)
Recenze (263)
První čtyři sezóny byly perfektní, k tomu nemám co dodat. Skvělej casting, herecký výkony, atmosféra, hudba, drama, napětí... Bylo tam všechno. To se bohužel zlomilo v pátý sérii dost drastickým způsobem, až jsem se nestačila divit. Koruna nasadila laťku tak vysoko, že byl každej propad znát. Nevím, jestli to bylo tím, že se kouzlo historie vytratilo a poslední dvě série se odehrávaly víceméně v přítomnosti (taky si furt pamatujete rok 2005, jakoby se stal včera?), každopádně čtvrtá série nestála za nic. Pátá skóre jakž takž vyrovnala, i když kvalitě prvních se nevyrovnala, navíc někdo z produkce dostal geniální nápad představit "duchy" v podobě bývalých postav, což bylo to nejhorší rozhodnutí, co mohli udělat. Ale i když mám trochu pachuť na jazyku, určitě stojí za to se na Korunu podívat. A co vy víte, třeba se vám budou líbit všechny série! Hodnocení: ty konce mě jednou zabijou/10 ()
Vizuálna stránka je prvotriednym realizmom. Nemalý rozpočet cítiť naozaj z každého dielu. Ďalšou nesmiernou kvalitou je herecké obsadenie, ktoré dodáva oživlej histórii nezbytné sympatie ako aj nesympatie. Zatiaľ musím na piedestál umiestniť predovšetkým Claire Foy a Vanessu Kirby. Dejiny nie sú mojim hobby. No vždy ma zaujímalo prečo niečo tak finančne nákladné, ako Kráľovská rodina, dokázalo prežiť až do dnešných dní? Z čoho pramení obľuba u bežných ľudí? Čím si ju zaslúžili, vybojovali? A preto som sa rozhodol absolvovať tieto "hodiny dejepisu". Samozrejme v očakávaní, že dostanem určitú nadstavbu. Dostanete 5* spôsobom podané zásadné udalosti v pozadí ktorých sa odohrávajú súkromné príbehy, zákulisné súvislosti a intímnosti. Najvýraznejším dojmom je skutočnosť, že byť členom Kráľovskej rodiny je predovšetkým o prinášaní obetí vo forme potlačovania vlastných pocitov a potrieb. Odpoveď na moju otázku, ktorá ma motivovala k sledovaniu, som však nepočul. Na miesto toho som dostal seriál, ktorý neidealizuje, neprikrášľuje, doplňuje moje vzdelanie a hlavne teda nesmrdí nejakou kráľovskou objednávkou. V štvrtej sérii som sa dočkal nových prírastov do výčtu skvelo zahraných (v rámci tohto seriálu to znamená skvelejšie oproti iným skvelým), a to prostredníctvom dvojice Emma Corrin a Gillian Anderson. Od piatej série pútajú pozornosť hlavne Elizabeth Debicki a Salim Daw. Najviac ma bavili momenty, keď musela kráľovská rodina čeliť celospoločenským či medzinárodným problémom a zároveň vnútorným vzťahovým pnutiam. ()
Njn, už dávno všichni víme, že seriálový svět se vyrovnal tomu filmovému. Ze začátku jsem si říkala, že půjde o výborně natočené drama, ale nic víc. Teprve postupně jsem si začala uvědomovat, jak moc mě seriál vtáhl a jak moc emočně se mnou každý díl dokázal zamávat. Po filmařské stránce naprostá dokonalost, na seriálu jde vidět každičký utracený dolar, výprava je jedním slovem úchvatná a skutečně převyšuje i leckterou filmovou produkci. Bezchybná režie, vynikající herecké výkony, do detailu vypiplaný scénář a pak hudba. TA HUDBA!!! Z té mě nejednou mrazilo v zádech. Vynikající seriálový počin a moc doufám, že Netflix bude o seriály i nadále takto pečovat. ()
Na The Crown jsem čekala od jeho oznámení a musím říct, že nejsem zklamaná. Ač jsem Claire Foy předtím neznala, jako královna si mě získala. Matta Smithe jsem měla ráda už předtím a myslím, že jako princ Phillip je výborný, třebaže jeho postava mě občas vytáčí. Je mi jasné, že i když je to založené na skutečnosti, není to dokument, takže historické momenty musí člověk brát s rezervou, ale o tom to není. Je to o osobě královny Alžběty a o jejím životě, její rodině, jejích radostech a strastech. Proto mě moc nebavily pasáže věnované Churchillovi, což o to, John Lithgow se role zhostil dobře, ale stárnoucí prime minister už mi přišel nudný. Naopak mě bavilo sledovat romanci mezi Margaret a jejím milým, ačkoliv jsem věděla, že šťastného konce se nedočkám. Opravdu se těším na pokračování. ()
1. série První epizodu mi trvalo, než jsem seriálu správně porozuměl a zorientoval se v něm. Místy mi to připomínalo dokument, a to konkrétně vypiplanými kostýmy a kulisami, výpravou, které jsem si všímal, herci, z nichž někteří pro mě budou neodlučitelní od postav, které ztvárnily, a možná i kamerou. Druhá věc bude historická autenticita, která byla upravená pro účely vyprávění. Ale ani toto není problém, protože dílům se ustavičně dařilo mě do příběhu vtáhnout. Navíc nebyly vyplněny vatou, protože si v průřezu několika let mohly vybírat nosná témata nebo jim pomáhaly se jimi stát. (Netflix) ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------2. série Chyběla mi výraznější červená niť, která by se táhla celou sérií. Tím všechny výtky končí. I přes epizodičnost jsem si totiž jednotlivé díly užíval, zvlášť když se občas pracovalo i s chronologií. Znovu jsem se setkal se skvěle napsanými postavami a s herci, se kterými se budu těžko loučit. Druhá řada byla velkolepější, ale komornost ani dramatičnost nezmizely, o kvalitě nemluvě. Například jedno oholení knírku s sebou neslo tolik napětí a takovou katarzi, jako když se rozhodovalo o budoucnosti samotné země. A než se dostaví pokračování, tak si ještě nejednou poslechnu hlavní hudební motiv. (Netflix) ()
Galerie (789)
Zajímavosti (29)
- Ve scéně, kdy Tony (Matthew Goode) veze Margaret (Vanessa Kirby) na motorce, hraje Vivaldiho skladba „Jaro“, upravená skladatelem Maxem Richterem. (Anife)
- Mladý Filip odlétá z Německa do školy Gordonstone na palubě letadla Junkers Ju 52/ 3M. Stroj se začal sériově vyrábět v Německu v roce 1931, výroba byla ukončena ve Španělsku v roce 1952. Luftwaffe zpočátku používala letoun i v roli středního bombardéru (Legie Condor a při napadení Polska), později pro transportní účely a jako stroj pro přepravu výsadkářů. (Necrotongue)
- Americký herec John Lithgow se na svou roli Winstona Churchilla připravoval s dialogovým koučem Williamem Conacherem, s nímž trénovali i někteří britští herci kvůli drobným změnám v anglickém přízvuku během desetiletí. Lithgow si během natáčení dával do nosních dírek vatu, aby lépe trefil Churchillovu barvu hlasu a intonaci. (Streeper)
Reklama