Tvůrci:
Marti NoxonRežie:
Jean-Marc ValléeHrají:
Amy Adams, Eliza Scanlen, Chris Messina, Patricia Clarkson, April Brinson, Violet Brinson, Taylor John Smith, Will Chase, Jackson Hurst, Catherine Carlen (více)VOD (1)
Epizody(8)
Obsahy(2)
V osmidílné dramatické minisérii "Ostré předměty" inspirované stejnojmenným bestselerovým románem od spisovatelky Gillian Flynnové (Zmizelá), hraje držitelka pěti nominací na Oscara® Amy Adamsová v hlavní roli Camille Preakerové. Novinářka, která se v minulosti potýkala s duševními problémy, se vrací do rodného městečka Wind Gap ve státě Missouri, aby informovala o případu zjevných vražd dvou malých dívek. Zatímco se Camille snaží poskládat střípky traumatické události ze své minulosti, dostane se do konfliktu s panovačnou matkou Adorou (Patricia Clarksonová), znovu se uchýlí k řadě nebezpečných sebedestruktivních zlozvyků a až příliš se ztotožní s mladými oběťmi vraždy. (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (252)
Režisér úžasných Sedmilhářek Jean-Marc Vallée, autorka vynikajících předloh Gillian Flynn, nezklamávající HBO, kasovní jistota producent Jason Bloom a jako vždy přesvědčivá Amy Adams. Co se tak mohlo pokazit? Za prvé mi až do předposledního sedmého dílu přišlo, že by to tvůrci mohli a zvládli natahovat až do dvacátého dílu a moc jsem si nedovedl představit uspokojivé zakončení, ve kterém právě excelovaly loňské Sedmilhářky od téměř stejného týmu. Nakonec pro mě poslední díl byl vůbec nejlepší (ačkoliv jsem zaznamenal, že to mnoho lidí má přesně naopak), problém pro mě byl ten prostředek, který se šíleně táhl a málokdy mě naplno vtáhl do děje tím způsobem, že jsem si jenom vychutnával jemné příběhové niance, které logicky většinou nebyly nijak přehnaně vyhroceny pro zaujetí běžného diváka. Ostré předměty mají velmi úzkou cílovku a velká část recenzentů je z nich naměkko, mě to bohužel nijak zvlášť neoslnilo. Ještěže je to jen minisérie, v tomto ohledu to funguje výborně. ()
Přiopilá, nihilistická reportérka přijíždí do rodného jižanského zapadákova, aby psala o brutálních vraždách dvou místních teenagerek. Brzy je jasné, že část zdejších nijak netouží vědět, kdo je vrah a i pro nás je to v pořadí až druhá otázka - tou záhadou je podivný vztah Camille s matkou a úloha její mladší sestry v místním neštěstí. Pomalá, dusivá atmosféra letního horka na americkém Jihu připomíná seriál True Detective, ke kterému Sharp Objects tvoří zajímavý protipól. Zatímco Woody Harrelson a Matthew McConaughey v nejchudším státu americké federace naráželi na nejnižší formy lidské existence, tentokrát sledujeme starou slávu amerického Jihu, jejímž tradičním vzorcům se Amy Adams v roli Camille snaží unikat. Nakonec se ukazuje, že jsme sledovali potměšilý horor - o tom, že ženy nemusí být z podstaty hodné a pečující, ale mohou být, stejně jako muži, pragmaticky, zvráceně zlé. ()
Holka, co ze sebe dělá chodící flašku vodky a zároveň i poněkud morbidní slabikář se vrací do zatuchlých vod rodného maloměsta, kde se potkává s bahništěm dávných vin a toxických vztahů navenek maskovaných za spořádanost a bohabojnost. Tempo je pozvolné až příliš. Přece jen do sebe tu atmosféru vesnické dekadence nemusím nasávat tak dlouho. Aby pak následovalo vysvětlení, které je šokující, ale je tak rychlé a v tak letmých náznacích, že jsem ho napoprvé nepobrala a musela si to pustit znovu. Skoro mi připadá, že série na to vsadila: hvězdná herečka v hlavní roli, dlouhé natahování a pak „šokující“ pointa. Divácké uspokojení tak pro mě bylo velmi nerovnovážně rozložené. SHNUTÍ: Když jsi vypadl z domova, protože tě to tam sra.o, tak se tam už nevracej. Protože tenhle pocit se nezmění. ()
Gotické rodinné drama o rozervaných ženách a starých jizvách je dalším stylisticky sevřeným dílem režiséra Jeana Marca-Valléeho s naprosto ojedinělým citem pro vizuální vyprávění. Dějově sice nejde o tak nahuštěné drama jako v případě Sedmilhářek, ale to neznamená, že by Ostré předměty nebyly stejně nebo ještě více komplexní vizí, v níž se setkává románová struktura s postupy umělecké kinematografie. Minisérie ojedinělá zejména maximálním možným napojením se na hlavní postavu, a to zejména díky přesnému výkonu Amy Adams a pozoruhodným vizuálním či zvukovým (mikro)flashbackům a střihovým montážím (hlavně v závěru epizod), které dokáží definovat daný okamžik. Mistrovský kus práce na poli limitovaných sérií, ukazující neplynoucí čas v izolovaných maloměstských komunitách a nemožnost se z nich vymanit. Nejlepší epizoda: Milk (8) ()
Pre mňa sklamanie. Neviem, či sa to chcelo hrať na Twin Peaks, atmosféra mestečka celkom fajn, ale nemalo to žiadny náboj, napätie, nič. Proste drvivú väčšinu času rovnaká nuda, aká vládne v samotnom mestečku, kde sa mládež baví prevážaním sa na kolieskových korčuliach po miestnych komunikáciách. Dokonca ako to už je zvykom, že každý koniec epizódy je zaujímavý, aby navnadil divákov na ďalšiu, tu boli konce odfláknuté, márne ste čakali na niečo, pri čom by ste si povedali wau. Stále len Amy vyvoláva so svojim šéfom, flirtuje s detektívom a zbližuje sa so svojou ségrou a nič iné sa nedeje. Záverečná epizóda to moc nevylepšila, odhalenie vraha je rovnako hlúpe ako vraždy samotné. Amy a Patricia to jediné držia nad vodou, inak by som ani tých 8 častí nedopozeral. ()
Galerie (45)
Zajímavosti (16)
- Seriál nemá žádný oficiální soundtrack. Během úvodních i závěrečných titulků hraje vždy jiná písnička. (oli009)
Reklama