Reklama

Reklama

Manny Ballestero je počestný pracovitý hudebník učinkující ve Stork klubu v New Yorku. Když jeho žena potřebuje peníze na zubního lékaře, vydá se do místní pojišťovny, aby si vypůjčil na její pojistku. Zaměstnanci pojišťovny jej ale omylem začnou považovat za lupiče, který je v minulém roce přepadl, a zavolají policii. Film je skutečným příběhem, který Manny a jeho rodina prožili. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (147)

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Přepsáno v srpnu 2018. Nepravý muž je solidní drama. Hodil by se přívlastek psychologické, leč Hitchcock v utváření těžkých psychologických stavů nevynikal, byť se snažil ze všech svých sil vlastního přesvědčení o vytříbenosti. Hitchcock si uměl pohrávat s napětím a krutým cynismem osudu, duševní rozervanost má u něj vždy naivnější tvar dětského nazírání. Hitchcock dostal od života dárek v podobě svého oblíbeného tématu nespravedlivě obviněného jedince. Nepravý muž ukazuje slabiny civilizačního systému, kde spravedlnost je více preferovaným pojmem, méně skutečnou hodnotou. Odhalené překračování zákona je nutné potrestat, jde o zachování prestiže nastaveného systému. Trest je okázalým varováním i utišením přízemnosti veřejnosti. Právo kašle na podstatu, křečovitě se drží umění rétoriky a slovíčkaření a oběť musí být řádně opečená ze všech stran. Nepravý muž není Kafka, je to svého druhu obžaloba pokryteckého systému, přesto základy stále pevně stojí nade vším. Hlavní postavou niterně rozkladného dramatu je Christopher Emmanuel "Manny" Balestrero (velmi dobrý Henry Fonda), skromný hudebník a příkladný rodinný typ muže. Obyčejné životní těžkosti jsou nepatrným mrakem štěstí, osobní poctivosti a představy spořádanosti. Osud si škodolibě pohrál a uvrhl jedince do společenské klatby bez vlastního provinění. Víra ve spravedlnost je vystřídána trudnomyslností a v nedohlednu zdá se být jakýkoliv opěrný bod. Jistota zmizela, jsoucnost není, jen její odraz a zdání. Hlavní ženskou postavou je Rose Balestrero (zajímavá Vera Miles), Mannyho spokojená manželka. Život zvrhle laškuje a nekončící prohlubující se noční můra si vybírá svou daň psychické nestability. Rozklad se vším všudy. Výraznější postavou je Frank O'Connor (sympatický Anthony Quayle), uznávaný právník a snaživý Mannyho obhájce. Skutečnost se dokazuje nesnadně, hlasitěji jsou znít domněnky, podsouvání a slovní lynčování. Z dalších rolí: přesvědčení policejní detektivové Bowers (Harold J. Stone) a Matthews (Charles Cooper), Mannyho šokovaná matka (Esther Minciotti), nemilosrdně vystrašené úřednice pojišťovny Ann James (Doreen Lang), Constance Willis (Laurinda Barrett) a Betty Todd (Norma Connolly), ochotný Mannyho švagr Gene Conforti (Nehemiah Persoff), jeho manželka a Mannyho sestra Olga (Lola D'Annunzio), Mannyho malí synkové Robert (Kippy Campbell) a Gregory (Robert Essen), nekompromisní soudní žalobce Tomasini (John Heldabrand), či skutečný pachatel Daniel (Richard Robbins). Nepravý muž je působivým filmem svým tématem a strhujícím hereckým výkonem Henryho Fondy. Hitchcock měl cit pro komerční úspěch mainstreamového proudu kultury. ()

Jossie 

všechny recenze uživatele

Pro mě osobně je to jeden z nejlepších Hitchcockových filmů, nejen kvůli skvělému Henry Fondovi, jehož velmi slušný a poctivý muzikant chce jen nechat spravit ženiny zuby a přitom je obviněn z ozbrojené loupeže a pak už jen nechápavě sleduje, co všechno se kolem něj děje. Pohled na dvě bankovní úřednice, které obvinily nesprávného člověka, v samém závěru filmu, stál sám o sobě za jednu hvězdu. Až mi zatrnulo, když jsem si představila, jak málo stačí, aby někdo skončil ve vězení za něco, co neudělal. ()

Reklama

Martin741 

všechny recenze uživatele

Alfred Hitchcock /the Lodger 1927, Psycho a Vertigo/ natocil silny, posobivy film o tom, ako jedneho cloveka cakaju hodne neprijemne trable. Henry Fonda /My darling Clementine/ hral na urovni, napatie slusne a vyborne funguje, kulisy su maximalne na urovni. Vera Miles bola skvela a Wrong man 1956 je dalsim krasnym dokazom, ze najlepsie diela tocil Hitchcock v 40. a 50. rokoch 20. storocia : 89 % ()

Cimr 

všechny recenze uživatele

Podle mě trochu slabší Hitchcock. Mistr nechal pro tentokrát napětí kdesi za dveřmi a natočil "obyčejný" příběh, který zaujme snad jen tím, že se skutečně stal. Jinak žádné scény, co zůstanou v hlavě po skončení filmu, žádná silná místa, ani smutný konec, či šokující pointa. Jen nuda (kdo by si pomyslel, že tohle někdy řeknu o filmu sira Alfreda!) a tradiční happy end. Narozdíl od jiných Hitchcockových opusů Nepravého muže už znovu nemusím vidět. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Profesionální dobová filmařina, kvalitní práce kamery, pečlivý výběr herců, slušný střih a filmové postupy s triky, které holt odpovídají polovině 50. let. Prostě Hitchcock, jak ho známe. Úvodní záběry navozují příjemně měšťáckou atmosféru šťastné středostavovské rodiny, aby přišlo jedno nečekané setkání, obvinění ze zločinu a strastiplná cesta k očištění svého jména. Scénář se vyvaroval překombinovanosti a zjevným lapsům a snímek se může opřít o vynikajícího Henryho Fondu v hlavní roli. Jeho oči i mimika dokonale odpovídají člověku, který prochází vážnou životní krizí. Vše doprovází emotivní filmová hudba. Celkový dojem: 75 %. Jeden z filmů, který výrazně nezestárl. ()

Galerie (51)

Zajímavosti (15)

  • Victor Moore Arcade bylo strženo v roce 1990. (Kulmon)
  • Ačkoli je film založen na pravdivé události, Hitchcock záměrně vynechával některé informace, které ukazovaly na Mannyho nevinu. (Kulmon)

Reklama

Reklama