Režie:
John HustonKamera:
Oswald MorrisHudba:
Maurice JarreHrají:
Paul Newman, Dominique Sanda, James Mason, Harry Andrews, Ian Bannen, Michael Hordern, Peter Vaughan, Roland Culver, Percy Herbert, Niall MacGinnis (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Joseph Rearden je britský agent pracující v utajení. Jeho úkolem je stát se tím, kým on sám není – zlodějem a trestancem, pokud to situace vyžaduje. Jeho dalším úkolem je vyváznout se zdravou kůží. Paul Newman v hlavní roli napínavého thrilleru režírovaném legendárním Johnem Houstonem podle scénáře Waltera Hilla (48 hodin). V dalších rolích uvidíte Dominique Sandu, Harryho Andrewse a Iana Bannena. James Mason (Newmanův protivník v Rozsudku) hraje nepřátelského agenta ukrytého za maskou člena parlamentu a proslovy, plné práva a pořádku. Ačkoliv se příběh odehrává za studené války, zima vám při sledování Mackintoshova člověka určitě nebude. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (28)
Pala Novomuza velme nemusim, i ked i taky obstarozny mentalny invalid ako ja uznava, ze vo filme bol svetoznamy A nielen vo filme, ze jo. Tuna sa predstavuje ako britsky agent v utajeni a ma za ukol stat sa trestanbcom a zlocincom. Ocakaval som nudny spionazny film a dostalo sa mi nadpriemernej podivanej. Nechyba par napinavejsich csen, aby film dostal grady : 77 % ()
Stará dobrá studenoválečná špionážní škola, ano, ano, pro tu mám vyloženě slabost. Mackintoshův člověk sice není tak realisticky se tvářící počin jako Případ Ipcress, není ani tak skvěle a poutavě napsaný jako Pohřeb v Berlíně a není vlastně ani strhující jako dejme tomu Quillerovo memorandum, přesto všechno by ale byla škoda jej nadobro odepsat. Řekl bych, že jde o slušný a o nic podstatného ochuzený příspěvek k žánru, který se ale jiným lidem než jeho příznivcům asi zamlouvat nebude. Paul Newman je jako vždy dobrý, vtipný a sympatický, John Huston odvedl standardně dobrou práci (útěk z domu a útěk před psem, automobilová honička starého hnusného náklaďáčku a mercedesu), hudba Maurice Jarreho připomíná (v tom nejlepším slova smyslu) atmosférické práce Johna Barryho... Dobré to bylo. ()
Úspěch dua Newman-Huston v Roy Beanovi byla patrně jen náhoda. Hustonova snaha o čirou špionáž je patrná, ovšem všechny klíčové parametry pro tento subžánr jsou bohužel těžce nedotaženy do konce. Jako pěst na oko zde působí 15 měsíců pobytu ve vězení vržených do 5 minut z celé akce. Atmosférou se to podobá spíše britskému krimi, než špionážnímu thrilleru. V obdobných případech hudba zveličuje dramatické situace a přispívá tak k napětí. Zde nikoliv. Mauricova skladba by dobře posloužila jako podkres pro groteskní western, ale ne pro špionský film. Za pozornost stojí snad jen honička po irských planinách, několik Newmanových vtípků a tajuplná povaha Dominique Sandy. Zbytek stojí za výměšek z tlustého střeva. PS: Stejně jako uživatel "pawleta", ani já jsem ještě neviděl vězně s kravatama. Budu muset dohnat své mezery v penologii. ()
Atraktivní lokality, hlavně to Irsko mě zasáhlo naplno (pojedeme?) a bombónek u moře na Maltě a v kostele. Jenomže nesmíte být divák, kterému vadí, že to Ňouměn hodinu a půl dostává sežrat a vy nevíte, kdy se z toho dostane (že se nakonec dostane, to je totiž jasné). Znalce potěší přítomnost britských es Mason + Andrews. Přesto jsem se nakonec ztratil a motivace postav mi zůstala utajena. Možná to byl záměr. Tak kdy do Irska? První dabing s mistry mikrofonu (Munzar, Holý, Krbová, Brousek st., Richter, Vávra) je trefa do černého. ()
Pro snímky Paula Newmana mám zvláštní slabost, tudíž jsem si s nadšením pustil Mackintoshova člověka a byť jsem očekával spíše průměrnou podívanou, nenudil jsem se ani na okamžik a patřičně jsem si Hustonův počin užil. Paulu Newmanovi role agenta Reardena perfektně sedla, a přestože několik scén bylo vskutku napínavých, jak se na špionský thriller sluší a patří, bez něj by šlo opravdu o tuctovou žánrovou záležitost. ()
Galerie (37)
Photo © Warner Bros.
Reklama