Reklama

Reklama

Neúnavný glosátor života newyorských intelektuálů Woody Allen pokračuje ve své oblíbené tématice i ve snímku Mocná Afrodíté. V centru jeho pozornosti jsou znovu partnerské vztahy. Sportovní novinář Lenny Weinrib (Woody Allen) a jeho o hodně mladší manželka Amanda (Helena Bonham Carterová) se odhodlají adoptovat dítě, neboť žena prohlašuje, že nemá čas na to, aby byla těhotná (pracuje v umělecké galerii a chce se osamostatnit). Když je adoptivnímu chlapci pět let, Lenny neodolá pokušení vyhledat jeho skutečnou matku. S hrůzou zjišťuje, že je jí dobrosrdečná prostitutka a příležitostná pornoherečka Linda (Mira Sorvinová), a rozhodne se ji přivést na správnou životní cestu. Sám se však dostává do těžké manželské krize.

Na rozdíl od některých svých předešlých děl (např. Manželé a manželky) se Woody Allen věnuje rozboru citových vazeb v nezakrytě komediální rovině a vede své postavy k všeobecnému závěrečnému smíření. Skvěle napsané dialogy (scénář byl nominován na Oscara), pečlivě vybraný hudební doprovod a přesné herecké obsazení jsou hlavními dominantami filmu. Jistým ozvláštněním je použití starořeckého chóru (v němž se objevuje řada známých herců, např. F. Murray Abraham, David Ogden Stiers, Olympia Dukakisová nebo Jack Warden), který v přírodním amfiteátru (jeho scény byly natočeny v italské Taormině) komentuje hrdinův osud a varuje ho (většinou marně) před možnými komplikacemi. (Česká televize)

(více)

Recenze (116)

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

No, tentokrát mě Woody docela zklamal. Prvních asi 30 minut sice nebyla kdovíjaká bomba (škoda nevyužité Heleny Bonham Carter), ale z komentářů jsem se připravil nato, že s příchodem Lindy by to mělo dostat patřičnou šťávu. Pravdou však je, že film sice potom byl zajímavějším, ale jinak šlo o klasickou Allenovu vztahovou konverzačku s na můj vkus malou porcí humoru (za co dostala Mira Sorvino Oscara opravdu nevím) a otravnými vložkami s antickým chórem (možná originální, avšak nevtipné, resp. kromě Diova záznamníku). Konec mě tentokrát tolik nepotěšil, protože byl dost podobný závěru v Darebáčcích, sice mladšímu, ale mnou dřívě zhlédnutému snímku. "Kdo je šéf, ty nebo máma?" - "Kdo je šéf? To je snad jasné. Ty nevíš, kdo šéfuje?" - "Ne" - "Já jsem šéf, jasný? Máma jen rozhoduje." ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Opět trocha zapáleného pohledu na svět (chování k malému Maxovi), opět pohled na rozpadající se vztah, opět pohled na jeden souběžně nově vznikající vztah,  opět střet s fyzickou silou, opět střet se silou  slizkou rádoby intelektuální... A opět něco alternativního, aby to měl kdo vyprávět a taky aby měli hrdinové s kým řešit svoje problémy... tentokrát chór. No, prostě opět další film Woodyho Allena. Ale já ten jeho vesmír prostě rád. Ty typické vztahové propletence navíc nechal bublat az do samotného konce, který považuji za naprosto správný, jenom s jednou trošku provokativní výměnou děti navrch.:o  Jo, nakonec zase z toho vylezla další fajn hříčka. Dobrý a Woody je tentokrát vážně nezvykle optimistický. Akorát mám trošku pocit, že umí střílet do diváka i lepšími náboji než rádoby vtipnými názvy erotických filmů. Ok, ono samo polepšení prostitutky mi přišlo na Woodyho málo originální, ale hlavně mi chyběly hlášky. I když Woodyho roztěkaný výkon byl opět stoprocentní, o tom žádná. A dámy Mira Sorvino a Helena Bonham Carter Woodyho skvěle doplnily a Heleně to na rozdíl od Alenky i hodně slušelo. A antická melodie v úvodu+opimistický song na závěr jsou jasným konečným důvodem pro čtvrtou hvězdu. ()

Reklama

easaque 

všechny recenze uživatele

-4* Intelektuální komedie Woodyho Allena poznáte po pár minutách díky jeho typickému stylu a humoru a touto se mi docela trefil do nálady a za to si vysloužil hezké 4 hvězdičky. Sice mě ze začátku neseděli antická intermezza, ale pochopil jsem, že tam mají svůj smysl. Hlavně mě překvapila svou rolí prostitutky mladá Mira Sorvino, kterou zvládla bravůrně a není divu, že za ní dostala Oskara. Vlastně ona vyzdvihuje kvalitu filmu o stupeň výš, i když ani scénáž není marný. [ PŘÍBĚH: 2 /// ATMOSFÉRA: 2 /// TEMPO: 2 /// ORIGINALITA: 2 /// NÁLADA: 3 /// ART: 0 /// STYL: 1 /// CASTING: 3 (3*MAX) ] ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Woody Allen .. Já jsem tady boss - máma jenom rozhoduje. Od jedné adopce až k nálezu biologické matky je to jen Woodyho průměr bez přidané hodnoty. Pak se objeví Mira Sorvino (můj tajný miláček) a kvalita jde do obvyklé Allenovsky brilantní roviny. Po setkání s Afroditou se konečně rozjede. Allenův habituální důraz na sex a veškeré s tím spojené radosti a strasti jsou zde zprostředkovány skrz prostitutku a příležitostnou herečku Lindu. Jejich společné rozhovory mají náboj s řádnou a typickou porcí humoru. „Judy Madrace“ je při nich neskutečně rozkošná a přirozená, výtky na stranu Allena nepřipadají v úvahu, jeho role je jak dobře napsána, tak zahrána. Zkrátka, scénář fajnový a režie, včetně dlouhých záběrů bez střihu rulující. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (11)

  • Woody Allen soutěžil o cenu WGA, kterou uděluje spolek amerických spisovatelů v kategorii nejlepší scénář. (Terva)
  • Mira Sorvino získala ocenění Zlatý glóbus v kategorii nejlepší herečka ve vedlejší roli. (Terva)
  • Graciela Daniele vyhrála cenu Americké Choreografie za vynikající práci v celovečerním filmu. (Terva)

Reklama

Reklama