Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Co je to za soudní systém, kde kriminálníci zůstávají na svobodě? Mladý právník Arthur Kirkland (Al Pacino) se ptá, zda vůbec existuje SPRAVEDLNOST. Arthur je upřímný, idealistický právník, který se najednou dostává pod tlak, když má obhajovat významného soudce (John Forsythe). Ten je obviněn ze zbití a znásilnění mladé dívky. Arthur ví, že je vinen! Když dojde k soudnímu líčení, Arthur si musí vybrat mezi kariérou a ctí. Závěr soudního líčení je explozivní a nezapomenutelný. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (287)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

70. léta byla v Americe obdobím morálního neklidu, kdy se i kinematografie zásadně proměnila a narozdíl od předchozích dekád, kde kralovaly velkofilmy z dávné historie typu Kleopatry, přišla na řadu závažná společenská dramata a objevil se fenomén tzv. nezávislého filmu. Jewisonův snímek je příběhem mladého idealistického právníka, které frustruje byrokratičnost a zkorumpovanost soudní mašinérie, nemožnost se účinně domoci spravedlnosti, zejména pokud člověk nepatří ke společenské elitě. S jeho poselstvím se nedá než souhlasit, mám ale pocit, že je to kousek na můj vkus až příliš aktivistický a ve své snaze přímočarý. Nesnaží se diváka dovést k poznání, ale předkládá mu hotové pravdy. Na jedné straně stojí zosobněná ušlechtilost, na druhé straně jasně identifikovatelné absolutní zlo. Charaktery jsou prostě příliš černobílé a prostor pro diváka tady není. Celkový dojem: 75 %. Z hereckého obsazení vyčnívá, jak jinak, Al Pacino, který ztvárnil svého Arthura s vášnivým zaujetím. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Kde jsou ty doby, kdy si Al Pacino vybíral filmy, které měly mnoho co říct... And Justice for All patří mezi ně, mezi tu výpověď o Americe před 30ceti lety, kterou si dneska pod vším pozlátkem těžko uvědomuje. Příběh samotný je spíše skládankou střípků, upozorňujících na extrémní povahu paradoxů vznikajících v americkém soudním systému, postupech a především, lidech. Konfrontace "co je správné" a "co je podle zákona" je v závěru dobře vygradovaná a jen mě napadá otázka, kdo je v tomhle filmu při smyslech? Každý je tu symbolem. ()

Reklama

sochoking 

všechny recenze uživatele

Miestami som fuckt nevedel, ktorá bije! Uletené situácie a ešte uletenejšie dialogy. Až sa mi nechcelo veriť, že pozerám drámu/thriller. Takýto humor, ktorého som bol svedkom, sa vidí hlavne v súčastných indie 'dramédiách', ktoré ja osobne milujem. Nastavil som sa na nejaké súdne spory a právnikov, ale to, čo som tu dnes dostal, predčilo moje očakávania! 90% ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Za tú do oka bijúcu scénu s pištoľou v ruke na súde, by si všetci zúčastnení na tomto inak zaujímavom pokuse o vykreslenie spravodlivosti, zaslúžili facku na celú hlavu. Ja skrátka takéto nezmysli nedokážem akceptovať. To bolo kurva akože čo? Kowbojka?! A k tej druhej scéne s vrtuľníkom sa radšej nebudem ani vyjadrovať. V danej dobe to možno diváka zasiahlo správnym smerom, no dnes to z môjho pohľadu akurát kazí dojem. No a potom si hľadaj cestu k podstate príbehu (!), no dá sa? Dá! Len zrejme nemôžete byť takou osobou ako som ja. Uhundranou, ktorej všetko bije do očí. Ďalšou vecou je fakt samotnej myšlienky. Keby tento film nevyšiel z Ameriky, zrejme by som ho dokázal akceptovať omnoho viac. Lenže vyšiel, a mne takmer všetko v ich podaní príde tak umelé, ako cicky Darinky Rolincovej. Keď k tomu prirátam tie, akoby som to, vsuvky rozhorčenie z nepráva? Kedy určité postavy samotnú nespravodlivosť nedokážu "prekúsnuť", a tak sa zbláznia, to už bolo na mňa moc. Samotný záver, ako pokus o demagógiu, ktorý je z pohľadu reality taktiež úplne z cesty (!), ma len dokonale presvedčil, že toto je opätovne možné len v krajine neobmedzených možností. Ja milujem právnické filmy, no nie tie, ktoré sa vnucujú, násilím vtierajú pod kožu diváka, aby ho všemožnými spôsobmi presvedčili - takto nám vadí krivda, takto dopadnete vy všetci, ktorí nebudete zastávať "pravdu". A to jej z môjho pohľadu skrátka zíííívačka, rozprávka pre deti, ktorou môžu kŕmiť akurát tak deti národa za oceánom ... ()

S.Quentin QUALE 

všechny recenze uživatele

Paráda, dokonalost, všecko! Po 12 rozhněvaných mužích jednoznačně nejlepší film ze soudní síně. Příběh není soustřeďován kolem jednoho případu, ale je daleko více zaměřen na samotný systém spravdlenosti a charaktery jeho jednotlivých aktérů. Těm suverénně vévodí nezaměnitelný Al Pacino, já charisma toho chlapa miluju, a dva cvoci v podání soudce Jacka Wardena a obhájce Jeffrey Tambora. Tento film je dalším majstrštykem Normana Jewisona, ve kterém se s pravidelností střídají silné dramatické pasáže a nezapomenutelné zábavné scény, z nichž plynou faktické nedostatky, paradoxy a egoismus (americké) justice. Dámy a pánové, tohle je dvouhodinový Velký dům. Doporučuju všema deseti! ()

Galerie (34)

Zajímavosti (10)

  • Scéna, keď sú Francis Rayford (Jack Warden) a Arthur Kirkland (Al Pacino) na káve, sa nakrúcala dvadsaťšesťkrát. Warden údajne zjedol toľko sendvičov, až sa pozvracal. (Spilvo)
  • V jednej zo scén môžeme vidieť, ako Francis Rayford (Jack Warden) sedí na rímse budovy zákona. Počas jej natáčania mal pre prípad, keby sa pošmykol, na sebe bezpečnostný pás. (Spilvo)
  • "And Justice For All" je i název alba metalové skupiny Metallica z roku 1988. (Comida)

Související novinky

Zemřel režisér Norman Jewison

Zemřel režisér Norman Jewison

23.01.2024

V požehnaném věku sedmadevadesáti let v sobotu 20. ledna opustil filmový svět kanadsko-americký na sedm Oscarů nominovaný režisér a producent Norman Jewison, tvůrce legendárních a oblíbených snímků… (více)

Reklama

Reklama