Režie:
Nathan JuranKamera:
Wilkie CooperHudba:
Bernard HerrmannHrají:
Kerwin Mathews, Kathryn Grant, Richard Eyer, Torin Thatcher, Alec Mango, Danny Green, Harold Kasket, Virgilio Teixeira, Juan OlaguivelVOD (2)
Obsahy(1)
Sindibád, legendárny námorník a princ z Bagdadu, vypláva smerom k záhadnému ostrovu Collosa s nádejou, že tu získa vajce obrovského dravého vtáka. Toto vajce by mohlo pomôcť princeznej Parise, zmenšenej do veľkosti palca malým zlým kúzelníkom Sokurahom Torin Tchatcher), získať opäť normálnu veľkosť. Parise na ostrove oslobodí z magickej lampy Džina a spoločne s ním a Sindibádom bojujú proti Kyklopom, dvojhlavému dravcovi, ohnivému drakovi a kostre, oživenej Sokurahom. Aby Parisa mohla byť opäť zväčšená, musí poraziť všetky príšery. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (61)
Pre mňa osobne najlepšie zo Sindibádových dobrodružstiev, aj keď neskoršie dva filmy zo 70. rokov mali o poznanie temnejší charakter. Vďaka krátkej dĺžke zhrnul rutinérsky režisér všetko podstatné (a nie je toho až tak málo) a odbremenil príbeh od zbytočných naťahovačiek a hluchých miest. Je pravdou, že napr. bez vzbury námorníkov by sa film úplne obišiel, na druhej strane však zvyšuje jeho dobrodružný charakter. Gro všetkého však spočíva v trikoch Raya Harryhausena a tie sú napriek staršiemu dátumu stále fascinujúce a atraktívne. Súboj Sindibáda s kostlivcov je priam ikonický a v Harryhausenovej tvorbe mu patrí zvláštne miesto a drak je najväčšou ozdobou filmu - akurát je zvláštne, že pri súboji s kyklopom na neho nevyšľahol oheň. Takéto a iné nedostatky spojené napr. so zvláštne sa meniaci lokáciami Collosy ale vynahrádza výborná hudba Bernarda Herrmanna, krásne podfarbujúca rozprávkovo-mystickú atmosféru príbehu. Toto je jeden z mála filmov, na ktoré sa dívam s rovnakou chuťou, ako keď som bol malý chlapec. ()
Moc pěkně natočené. Barvy a kulisy byly famozní a tvůrci si s tím vážně vyhrály. Efekty potažmo miniatury byly dobře rozpohybované a kostry vypadaly neuvěřitelně. Ale proč jsem jenom tak často koukal na hodinky a čekal až to skončí? Upřímě jsem se docela nudil a některé scény byly zbytečně zdlouhavé. Lehké zklamání. ()
Jo! Totálně nejoldschoolovější ze Sindibádů. Bomba! Dobrodružná všem známá jízda námořníka Sindibáda roubená monstry pana Harryhausena. I když obrovskej kyklop s kopyty opékající jednoho z námořníků, vzteklí kostlivci nebo drak dnes vypadají srandovně, musím uznat, že mě to vůbec nesere a všechny je žeru i s navijákem. Sindibád bez debat rules! :)) ()
No na čtyři* to možná není, to by musel být Nathan Juran mnohem šikovnější režisér, ale Haryhausenova (např. Souboj titánů) stop-motion animace a jeho rozpohybované loutky - modrá čtyřruká medúza, kyklop, dvojhlavý obří orel, kostlivec válečník a drak - jsou tak úžasné, že nemohu jinak. Interakce loutek s živou akcí je fenomenální, ať jde o boj kyklopa s námořníky, či naprosto fantastická synchronizace pohybů mezi kostlivcem a Sindibádem při šavlovačce. Co je také na Harryhausenových loutkách úžasné, je převedení celé škály pocitů do jejich tváří, zejména kyklopa ve scéně, kdy dočasně oslepne. Jakoby Harryhusenovy postavičky byly živé. Tenhle film měl ve své době velký úspěch a Harryhausen se stal natolik slavnou personou, že jeho jméno prodávalo film stejně jako jména slavných herců. ()
Kouzelný příběh o Sindibádovi příliš nestárne také díky poctivé práci trikového mága R.Harryhausena. Pro mne zůstává stále nejlepší: čtyřruká hadí žena, souboj s kostlivcem a DRAK, přesněji souboj draka s Kyklopem, kde drak přirozeně zvítězí. Kouzelník je sice padouch, jenže Sindibádovi nezbývá, než aby ho dovezl na prokletý ostrov, a pomohl mu tak získat zpět kouzelnou lampu. Odměnou má být pro Sindibáda zlomení kletby, která padla na jeho snoubenku, krásnou princeznu Parisu. Viděno po šesté... ()
Galerie (108)
Photo © Morningside Productions
Zajímavosti (10)
- Model draka byl přes 3 stopy dlouhý a během finálního souboje měl chrlit oheň. Na to však nevyšly peníze. (PußyMagnet)
- Ray Harryhausen pracoval na animovaných sekvencích celkem 11 měsíců. Nohy kyklopa vytvořil podle kozích noh a kopyt. Stejné končetiny udělal i monstru Ymir ve filmu 20 Million Miles to Earth. (PußyMagnet)
- První snímek užívající animátorský efekt "Stop-Motion", díky kterému se mohl film kompletně natočit v barvách. (PußyMagnet)
Reklama