Režie:
Woody AllenScénář:
Woody AllenKamera:
Carlo Di PalmaHrají:
Denholm Elliott, Dianne Wiest, Mia Farrow, Sam Waterston, Jack Warden, Rosemary Murphy, Elaine Stritch, Ira WheelerVOD (1)
Obsahy(1)
Mladá fotografka Lane tráví konec léta ve venkovském rodinném domu ve Vermontu. Sem za ní dochází její nápadník, ovdovělý učitel francouzštiny Howard, stejně jako soused Peter, který se pokouší napsat román o otci. Na návštěvu k ní přijíždí blízká přítelkyně Stefanie a Lanina matka, bývalá herečka Diana Frazierová, se svým společníkem penzionovaným fyzikem Lloydem. V průběhu jednoho večera, kdy za okny domu vypukne prudká bouře, vyplývají mezi účastněnými na povrch skryté vztahy, jejich touhy a traumata zasetá někdy v minulosti... Scenárista a režisér Woody Allen se v komorně laděném příběhu, který se poněkud vymyká z jeho tvorby, soustředil na působivé psychologické vykreslení postav a vzdal hold svému vzoru Antonu Pavloviči Čechovovi. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (70)
Boze, konecne to mam za sebou, shlednout vsech 40 Woodyho filmu, ktere (ve chvili kdy pisu tuhle recenzi) natocil, byla bolestiva a extremne nudna kampan, jenz ze me sice udelala ultimatniho experta na Woodyho Allena, ktery muze odborne tohoto neschopneho rezisera dukladne objektivne zkritizovat (byl jsem i na jeho jazz live show), ale filmove utrpeni, kterym jsem si kvuli tomu musel projit bylo neskutecne. Ocividne jsem si nechal to nejhorsi chytre nakonec jako zlaty hreb s herci, ze kterych jsem se malem poblil a nulovou zabavnosti, abych tomu mohl svedomite napalit odpad a prohlasit, ze Woody Allen je oficialne (az na par povedenych vyjimek) ubohy, trapny, nudny a tezce prehodnoceny reziser. Fanousci muzou namitat, ale bohuzel, je to tak, Woody nikdy nebude vic, nez arogantni parodie sebe sama, nahrazujici si komplexy ze sve vysky velikosti sve filmove sbirky, a komplexy ze sve osklivosti tim, ze zaslepene nuti divaky obdivovat "kvality" jeho herectvi, reziser, jenz sve fanousky uspesne klame iluzi o bezbrehe intelektualite a vtipnosti svych filmu. Ty nejlepsi snimky z cele jeho filmografie, ktere se od nej vyplati videt a muzu jako jedine vrele doporucit jsou 4 (tedy pouhych 10%) - Cassandra's Dream, Love & Death, Sweet & Lowdown a Manhattan Murder Mystery. 0/10 ()
velmi dobre herecky obsadeny film, ako u kazdeho allena samozrejme. sposob, aky si woody zvolil v tomto filme, neopustit dom, klast len absolutny doraz na dialogy, pocity, hriesne myslienky, premyslanie nad zmyslom svojho zivota.. mu tentoraz akosi 100%tne nevysiel. dokonca by som povedal, ze sa jedna o jeden z jeho najhorsich filmov, ktore doteraz natocil. nastastie ich je o dost menej ako tych dobrych. ()
Já se přiznám, že s Woodyho filmy koketuji velmi opatrně, ale v tomhle případě mám dojem, že byl u mě na návštěvě a povídali jsme si spolu až do rána bílého. Pak to hodil na papír, rozepsal na víc postav, zrežíroval a předložil tuhle psychologickou pochoutku mezi nás. Já se tam skutečně v těch ženských postavách místy viděla, dokonce i v Dianě s jejím neodolatelným chraplákem, která byla sice charakterově diametrálně odlišná, ale její hlášky celý ten pozdní srpnový den příjemně prosvětlily. "Když rozumíš celému vesmíru, tak proč ses nenaučil tancovat?" - "Bůh nás zkouší a já nejsem připravená. Kde je vodka?" A její rozumování před zrcadlem nemělo chybu. Ach ty naše touhy, sny, zklamání, pocity viny, nerozhodnost.......ano, musím uznat, že Woody ženy zná až moc dobře a já doufám, že až příště půjdu za Allenem, tak to bude opět něco, co se dotkne mého jáství, tak jako September. ()
Nepříliš pohlední herci bez make-upu v dlouhých záběrech žvaní a žvaní a žvaní, nestarají se, jestli jejich žvanění někoho zajímá a je těžké vyhnout se pocitu, že žvaní – kolem a kolem vzato – o ničem. Mnohokrát jsem se přistihl, že ani neposlouchám, co vlastně říkají. Takhle to vypadá, když si někdo hraje na umění. Jakoby samotný Ingmar nenatočil dost nudných filmů. 60% Zajímavé komentáře: EdaS, MIMIC, wipeout ()
Moc teda nechapu, proc tohle Allen tocil, takovej odvar z Interieru, o kterym se da rict prakticky to samy. Takze opet spousta spis nesympatickejch postav resi jeste stupidnejsi problemy nez v pripade Interieru, navic ani nic nevyresi a film tak jde od nikud nikam, ze zacatku jsem se navic mezi vztahama ztracel a to vse se deje v jedny chate behem asi dvou dnu, takze o opruz je postarano. ()
Galerie (10)
Photo © Orion Pictures Corporation
Zajímavosti (4)
- Roli reklamního textaře Petera měl původně hrát Christopher Walken, jehož později Allen přeobsadil za Sama Sheparda, kterého nakonec nahradil Sam Waterston. (Witta)
- Poté, co Woody Allen uviděl první verzi filmu, rozhodl se film natočit znovu a změnil obsazení dvou hlavních postav. (Witta)
- Původně se mělo natáčet v domě Mii Farrow, nakonec se vše natáčelo ve studiu. (Witta)
Reklama