Režie:
Woody AllenScénář:
Woody AllenKamera:
Carlo Di PalmaHrají:
Denholm Elliott, Dianne Wiest, Mia Farrow, Sam Waterston, Jack Warden, Rosemary Murphy, Elaine Stritch, Ira WheelerVOD (1)
Obsahy(1)
Mladá fotografka Lane tráví konec léta ve venkovském rodinném domu ve Vermontu. Sem za ní dochází její nápadník, ovdovělý učitel francouzštiny Howard, stejně jako soused Peter, který se pokouší napsat román o otci. Na návštěvu k ní přijíždí blízká přítelkyně Stefanie a Lanina matka, bývalá herečka Diana Frazierová, se svým společníkem penzionovaným fyzikem Lloydem. V průběhu jednoho večera, kdy za okny domu vypukne prudká bouře, vyplývají mezi účastněnými na povrch skryté vztahy, jejich touhy a traumata zasetá někdy v minulosti... Scenárista a režisér Woody Allen se v komorně laděném příběhu, který se poněkud vymyká z jeho tvorby, soustředil na působivé psychologické vykreslení postav a vzdal hold svému vzoru Antonu Pavloviči Čechovovi. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (70)
Nepříliš pohlední herci bez make-upu v dlouhých záběrech žvaní a žvaní a žvaní, nestarají se, jestli jejich žvanění někoho zajímá a je těžké vyhnout se pocitu, že žvaní – kolem a kolem vzato – o ničem. Mnohokrát jsem se přistihl, že ani neposlouchám, co vlastně říkají. Takhle to vypadá, když si někdo hraje na umění. Jakoby samotný Ingmar nenatočil dost nudných filmů. 60% Zajímavé komentáře: EdaS, MIMIC, wipeout ()
Minimalistický filmový skvost, který zjevně není pro každého... Pod zdánlivě banálním povrchem běžných řečí probublávají trýznivá životní dramata, to vše doprovázené krásnou kamerou, skvělými hereckými výkony a citlivě zvolenou hudbou. Za mě rozhodně 90% Je to prakticky stejně silné jako třeba Dvanáct rozhněvaných mužů... ()
Obyčejné a nudné. Celý snímek je postavený na konverzaci, hádkách a milostných šeptáních několika osob uzavřených v jedné chatce. Woody Allen zde dokazuje opět svou obyčejnost a to, že je velmi preceňovaným režisérem, kterému všechno diváci spolknou. Deprese z filmu na mě moc nedolehla a spíše mě mrzelo, že je všechno řečeno jako by mimochodem a není žádný příběh pořádně dovyprávěn a vysvětlen. Jde spíše o pohled skrz okno do jedné chatky, s kterou nikdy předtím ani potom nebudete mít nic společného. Nic si k postavám nevytvoříte kromě možná nechuti nad tou starší ženou a jejím křikem a vyprávěním příběhů z dob, kdy byla mladá. ()
Moc teda nechapu, proc tohle Allen tocil, takovej odvar z Interieru, o kterym se da rict prakticky to samy. Takze opet spousta spis nesympatickejch postav resi jeste stupidnejsi problemy nez v pripade Interieru, navic ani nic nevyresi a film tak jde od nikud nikam, ze zacatku jsem se navic mezi vztahama ztracel a to vse se deje v jedny chate behem asi dvou dnu, takze o opruz je postarano. ()
Boze, konecne to mam za sebou, shlednout vsech 40 Woodyho filmu, ktere (ve chvili kdy pisu tuhle recenzi) natocil, byla bolestiva a extremne nudna kampan, jenz ze me sice udelala ultimatniho experta na Woodyho Allena, ktery muze odborne tohoto neschopneho rezisera dukladne objektivne zkritizovat (byl jsem i na jeho jazz live show), ale filmove utrpeni, kterym jsem si kvuli tomu musel projit bylo neskutecne. Ocividne jsem si nechal to nejhorsi chytre nakonec jako zlaty hreb s herci, ze kterych jsem se malem poblil a nulovou zabavnosti, abych tomu mohl svedomite napalit odpad a prohlasit, ze Woody Allen je oficialne (az na par povedenych vyjimek) ubohy, trapny, nudny a tezce prehodnoceny reziser. Fanousci muzou namitat, ale bohuzel, je to tak, Woody nikdy nebude vic, nez arogantni parodie sebe sama, nahrazujici si komplexy ze sve vysky velikosti sve filmove sbirky, a komplexy ze sve osklivosti tim, ze zaslepene nuti divaky obdivovat "kvality" jeho herectvi, reziser, jenz sve fanousky uspesne klame iluzi o bezbrehe intelektualite a vtipnosti svych filmu. Ty nejlepsi snimky z cele jeho filmografie, ktere se od nej vyplati videt a muzu jako jedine vrele doporucit jsou 4 (tedy pouhych 10%) - Cassandra's Dream, Love & Death, Sweet & Lowdown a Manhattan Murder Mystery. 0/10 ()
Galerie (10)
Photo © Orion Pictures Corporation
Zajímavosti (4)
- Poté, co Woody Allen uviděl první verzi filmu, rozhodl se film natočit znovu a změnil obsazení dvou hlavních postav. (Witta)
- Roli reklamního textaře Petera měl původně hrát Christopher Walken, jehož později Allen přeobsadil za Sama Sheparda, kterého nakonec nahradil Sam Waterston. (Witta)
- Celý film se odehrává výhradně v jednom domě. (Witta)
Reklama