Reklama

Reklama

Rada nad zlato

(studentský film)
  • USA Good advice is better than gold (festivalový název)
Krátkometrážní / Dokumentární
Česko, 2015, 26 min

Obsahy(1)

Pohled do světa multi-level marketing finančního poradenství v České Republice. Víš, kdo ti bude radit s financemi? Víš, jakou práci ti radí vyzkoušet? Dobrá rada není zdarma, dobrá rada je nad zlato. (oficiální text distributora)

Recenze (54)

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Námět jednoznačně za pět, ale zpracování je o poznání horší, sestříháno nic moc, namluveno je to lehce jalově, stejně jako tu chybí pár dost zásadních věcí, které by tam prostě měli být, například vyjádření nějakého NORMÁLNÍHO finančního poradce, který ideálně není zblblej devatenáctiletej kluk s iq 82., nebo vůbec jasný náhled do toho, co takový průměrný paznecht z OVB dělá. Prostě to chce víc informační hodnoty a méně moralizování, u takového tématu není potřeba, já, divák, si dokáži udělat vlastní názor. Každopádně dokumentární talent pan režisér je, o tom žádná. ()

GilEstel 

všechny recenze uživatele

Výborný studentský film který popisuje obchod s důvěrou ve finančním poradenství na principu multi-level marketingu. Obchod na kterém nevydělá ani poradce, ani zákazník který koupí nepotřebný produkt, ale parta manažerů, kteří sedí výš v náborové pyramidě. Oceňuji zejména dobrý pohled na vnitřní fungování systému z pohledu řadového poradce. Škoda, že se nepodařilo do filmu dostat nějaké vyjádření z druhé strany, z pozice vedení a top managementu. Ale už sama neochota se vyjadřovat o lecčems vypovídá. ___________ dobrý rozhovor na DVTV s režisérem: http://video.aktualne.cz/dvtv/poradci-ovb-stripterky-a-drogy-na-vecircich-a-obchod-s-duver/r~e823273e691f11e68d00002590604f2e/ ()

Reklama

ghatos 

všechny recenze uživatele

Spíše, než analýza finančního proradenství (prodávající a nakupující) to lépe funguje v rovině psychologické. Stačí vidět ty tupé, rozežrané, chamtivé držky lačnící po okamžitém uspokojení svých primitivních přání. Filozofická otázka zní, kdo je větší pitomec. Jestli ti, co vlezou do pyramidy nebo ti, co si koupí "produkt". Samozřejmě stát by měl jasně vymezit pravidla, ale evidentně lobbing těchto firem je zatím silnější. 66%. /Právě zapojení mladých a nezkušených lidí do finančního poradenství je další z věcí, která je odborníky OVB vytýkána. „Firma funguje jako průtokový ohřívač. Nábory pořádají i na středních školách, takže se k nim dostanou opravdu mladí lidé. Rekruti vydrží třeba jen několik měsíců, vytěží rodinu a nejbližší okolí a pak končí. A často odchází s dluhy. Provize z uzavřených smluv jsou zálohové, pokud tedy klient přestane životní pojištění platit, provizi musí poradce vrátit,“ komentoval prezident Asociace finančních poradců Vladimír Švorba. (zdroj: echo24.cz)/ ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Studentský film, který svým námětem široce přesáhl hranice běžných studentských prací Filmové akademie Miroslava Ondříčka a vyjadřuje se k závažnému fenoménu doby. Finančně poradenští ,,šmejdi" si o takovýhle pohled insidera říkali už dlouho, ale žádný renovovaný český dokumentarista ani investigativní novinář zatím tuhle odvážnou cestu s kamerou nepodnikl, a tak mladý Jakub Charvát vstoupil rovnýma nohama do světa českého dokumentárního filmu. Sám o sobě prokázal slušnou dávku občanské statečnosti, píchl svou dokumentární kamerou přímo do vosího hnízda (právnická dohra bude jistě obtížná, je jasné, že tihle ,,šmejdi" jsou schopni čehokoliv). Námět jednoznačně za pět, formálně samozřejmě film trochu trpí dětskými nemocemi a také neškoleným Charvátovým verbálním projevem, postrádá také komplexnost snímku Silvie Dymákové, cenné je ale to, že na podobné ,,šmejdy" někdo ukáže a takto se na ně upře mediální zájem. Takže slovy jednoho z aktérů dokumentu: OVB Allfinanz, Partners, Fincentrum, Zfp Akademie, Broker Consulting... ()

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Peníze nejsou důležitý ...když jich máte plnou prdel. Samotná idea, že vám někdo bude radit, jak ušetřit resp. vydělat prachy, a nebude z toho (chtít) něco mít, je dost pitomá. Žádný podnikatelský záměr ale tady a teď není dost průhledný, aby se do toho někdo nezamotal. Půlhodina záběrů ze vzdělávacích a motivačních akcí OVB může citlivějšímu divákovi navodit nedůvěru v lidi jako druh. Jestli se chcete utvrdit v životní metodě, že o penězích je lepší se neradit, prostě je utratit nebo nejlépe žádné nemít, zhlédnutí Rady nad zlato poslouží na jedničku. Pro hloupého každý hloupý (dobrý). ()

Galerie (6)

Reklama

Reklama