Režie:
David LeitchKamera:
Jonathan SelaHudba:
Tyler BatesHrají:
Dwayne Johnson, Jason Statham, Vanessa Kirby, Idris Elba, Helen Mirren, Eiza González, Eddie Marsan, Ryan Reynolds, Eliana Sua, Cliff Curtis, Kevin Hart (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Když ti dva stanuli poprvé tváří v tvář ve filmu Rychle a zběsile 7, byla z toho nenávist na první pohled. Prodloužená ruka Spravedlnosti Luke Hobbs (Dwayne Johnson) a zběhlý agent britské tajné služby Deckard Shaw (Jason Statham) byli proti své vůli nakonec donuceni spolupracovat a navzdory nekonečné averzi se jim to poměrně dařilo. I proto je asi nemělo zaskočit, že dostali společnou zakázku na nalezení a zneškodnění jedné tajné britské agentky, která údajně přešla do nepřátelského tábora. Shaw má v téhle operaci poměrně jasnou motivaci, protože jejich společným cílem je jeho mladší sestra Hattie (Vanessa Kirby). Řečeno slovy klasika, všechno je jinak, což Hobbs i Shaw zjistí hned poté, co ji najdou. Hattie se totiž na vlastní pěst pokusila zastavit jistého pana Brixtona (Idris Elba), který usiluje o vyhlazení poloviny lidstva, a sebrala mu něco, co k tomu dost potřebuje. A protože Brixton má materiální a překvapivě i fyzickou převahu, musí vzít Hobbs i Shaw nohy na ramena. Honička vede přes deštivý Londýn, radioaktivitou zamořené okolí Černobylu až na Hobbsovu rodnou Samou v Polynésii. Jenže před některými lidmi se prostě utéct nedá. (CinemArt)
(více)Videa (15)
Recenze (637)
Hollywood se konečně dostal na roveň Hongkongu, i když tedy jen v rámci kategorie akčních komedií s volně epizodickým scénářem. Takže dojde na estrádní camea a brainstormingově koncipovaný scénář skákající napříč žánry bez výstavby. Jen škoda že místo pořádných akčních atrakcí tu máme zase jen videoherně nadreálné CGI omalovánky. Otázkou zůstává, jestli je na místě tvůrcům spílat, že podle západních norem spatlali marnost, nebo je naopak máme chválit, že vytvořili dokonalý produkt pro čínský trh, kde přesně takovéto věci mají největší úspěch. Nicméně je chválihodné, že producenti konečně odstřihli nejslabší a nejsměšnější článek celé franšízy, tedy Vina Diesela, i když žvanění o rodině zůstalo, jen tentokrát ho prokládá více sekvencí nudného poměřování bimbasů, které ani nejiskří pořádným homoerotickým napětím. Ale snad tímhle angažmá David Leitch vydělal dost peněz, aby mohl zase natočit něco pořádného. ()
Uřvaná, přepálená a humpolácká akčňárna s digitálním finále a režisérem, který nezvládl velký film. Je až s podivem, že akčnění vlastně ani moc nešlape, protože taková Atomic Blonde byla scénáristicky možná až příliš zamotaná a to jí sráželo ve finále vaz, čím ale vynikala, byla doslova kulervoucí akce. Tady bylo potenciálu nekonečno, když jsou na scéně dvoumetrová hora svalů a vyrýsovaný frajer ovládající všechna možná bojová umění. Kam se tedy poděl Leitchův typický rukopis je velká záhada. Daleko zajímavější byl Elba, bohužel s plochou dráhou svého charakteru. Kirby OK. Na začátku to celé ještě vypadá slušně, honička Londýnem velmi OK. Východ už je ale slabší a akční Samoa to definitivně pochovává. Svojí fanouškovskou základnu si to asi najde a to i přesto, že chybí hlavní tahák série v podobě Vina Diesela, ale podstatně raději budu příště sledovat dvacátý patý díl, kde jsou všechny key persony spolu. ()
Dvě největší herecké guilty pleasure ikony současnosti si porovnávají velikosti všemožných tělesných partií v nahláškovaném buddy akčňáku od režiséra Johna Wicka a Deadpoola a ....... není to moc zábava. Ochromení mozku je automatický proces, který jsem před začátkem projekce poslušně provedl, tudíž jsem se hned u několika akčních sekvencí upřímně pobavil (hlavně závěr s helikoptérou je fakt super... jakože fakt), ale ve zbytku se jede nějak na neutrál. Humor je až na pár výjimek hrozně nucený a okamžitě se projeví, že těmhle dvěma hovadům to společně nejvíce sedí ve vedlejších rolích, kdy si můžou co deset minut z očí do očí zanadávat a zase ustoupit nějakému decentnějšímu humoru. Příběhem je to zase béčko zaseknuté pár dekád nazpět, které sice odsýpá a přihazuje vítaný rozptyl v podobě Vanessy Kirby, ale dnes už divák po všech Rychlých a zběsilých svou naivitu pomalu ztrácí a černý superman, neschopný seřezat polonahé rugbyové mužstvo s oštěpy, už ho moc do kolen nesrazí. Těšil jsem se, ale přesycenost podobnými blbinami spojená s tvůrčí křečí mi zážitek věru pošramotila.. ()
Tak tady jsem se těšil hodně a o to jsem byl zklamanější. Ach ta očekávání! Film nemá téměř nic společného se sérii Rychle a zběsile, to by samozřejmě nevadilo, ovšem ani ta chemie mezi panem Skálou a panem Stathamem příliš nefunguje. Je nucená, krkolomná, celkově mě mrzí, že na film sedí dost přívlastek stupidní a zbytečný. Série Rychle a zběsile se počínaje pátým dílem začínala tříbit nejen v excelentní akci a charismatické postavy, ale i zápletky, které ve svém humoru a nadsázce dokázali onu stupiditu bravurně skrýt. Ta hranice je tenká a Hobbs a Shaw přes ní přepadli jak prase na porážce... Tak aspoň, že to nebyla vyloženě nuda. 6/10 ()
Hra na osmdesátky, kde ovšem akce nevychází z hrdinů, rány nebolí, nikdo není opravdu v háji a vůbec tomu chybí taková ta přirozená špinavost, díky níž chtěl Riggs spáchat sebevraždu, McClane putoval z průseru do průseru, Joe Hallenback spal v autě s veverkou a Tango s Cashem poznali radosti vězení. Dwayne Johnson je známý tím, že chce točit příjemné filmy pro celou rodinu, vytvářet pouťové atrakce, které své návštěvníky mají primárně pobavit. Nic proti tomu, ale vytrácí se z výsledku jakákoli obava o postavy i napětí přirozeně pramenící z toho "jak asi situace dopadne". Na Hobbs a Shaw je to vidět o to víc, že už sama série RaZ je hrozně přepálená, ale pořád se v ní akce tak nějak snaží alespoň řádově vycházet z reality (respektive působí proveditelně), kdežto v tomhle případě už se jede na té nejvíc cheesy vlně Brosnanových bondovek. Svým způsobem je to asi správný protipól všem těm akčňákům poslední doby, které berou žánr hrozně vážně (viz série M:I, případně i poslední bondovky s Craigem), ale tak nějak mě to mrzí u filmu, kde jsou před kamerou dva opravdu schopní borci a k tomu jim záda hlídá jeden z autorů Johna Wicka. Navzdory takové konstalaci tu není nic pořádně fyzického ani choreograficky ohromujícího (rozhodně ne bez vydatného zásahu digitálních triků). A když už se ta snaha o poctivý fight objeví (ulička s detektorem obličeje, Kirby vs Johnson), Leitch nepochopitelně zběsile zoomuje a stříhá tam, kde by se Wick v dlouhém celku teprve zahříval. Jako nenáročný skorokomiksový výplach je to víceméně ok, ale v rámci RaZ série spíš zklamání. I to špičkování tu nefunguje tak pěkně, jako v osmičce. Ale Hobbs a Shaw se ani nesnaží tvářit, že něco promýšlí. Prostě ve velkém chrlí na diváka tunu pozlátek a ono se vždy nějaké chytne. V takovém mumraji pak snadno zapadne i to, že Statham a Kirby, ač je dělí ve skutečnosti 21 let, jsou podle flashabcků filmu údajně tak rok/dva od sebe. ()
Galerie (62)
Zajímavosti (37)
- Tyrese Gibson měl negativní reakce na tento film, protože se mu nelíbilo, že Dwayne Johnson opustil rodinu ze série Rychle a zběsile s Vinem Dieselem. (tyzmrde)
- Zadržanie vrtuľníka vlastnými rukami je odkaz na Kapitána Ameriku (Chris Evans), ktorý to spravil vo filme Captain America: Občianska vojna (2016). (Johnny.ARN)
- Ve filmu se objeví auto, o kterém se tvrdí, že je z Tokia. Město Tokio se už objevilo v sérii Rychle a zběsile: Tokijská jízda (2006). (tyzmrde)
Reklama