Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Když seržant Dave Bannion (Glenn Ford) vyšetřuje překvapivou sebevraždu jednoho ze svých kolegů, naráží na jisté nejasnosti. Mrtvý zřejmě pracoval pro Mikea Laganu (Alexander Scourby): zkorumpovaného šefa městské správy - a jak se Dave domnívá - zároveň hlavu městské mafie. Když seržantovi začnou klást do cesty překážky i jeho nadřízení, pustí se do případu s o to větší vervou... Podle novinového seriálu Williama McGiverna. (Pohrobek)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (65)

pepo 

všechny recenze uživatele

Veľmi dobre napísané a výborne zahrané postavy v dobrom príbehu. Ale celé je to na mňa strašne hŕŕŕŕ. Chýbala mi atmosféra a na to, že to robil režisér Langovho kalibru mi to prišlo aj prekvapivo štandardne natočené. Výborná žánrovka a film ktorý sa patrí vidieť ale pravdu povediac... čakal som viac. Mnohé vylepšuje perfektná záverečná tretina ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Delikátne krimi o poldovi, ktorý sa odváži zničiť špičky mafiánskeho syndikátu, napojené na politiku. Inteligentne napísané, rýchlo, miestami až skratkovito dynamicky vyrozprávané, výborne obsadené. Niet divu, že film urobil z Glenna Forda hviezdu. Jeho ľudsky sympatický, ale v polohe pomstiteľa striktný a nekompromisný hrdina je vyváženým protipólom odpudzujúcich, úzkosť vzbudzujúcich gangstrov. Stret ich svetov diváka priklincuje do sedačky. Zasadenie rôznorodých ženských postáv do príbehu - od milej manželky, cez zlatokopeckú mršiu vdovu až po mučednícke "spoločnice" (z ktorých jedna zohrá v príbehu kľúčovú rolu) - je taktiež chirurgicky presné. Hollywoodsky majstrštyk, ktorý má z novších filmov tematicky najbližšie napríklad k Odplate Briana Helgelanda. ()

Reklama

Lacike 

všechny recenze uživatele

Nemám rád noirovky v ktorých sa hlavnému hrdinovi celý film dejú zlé veci a na konci zomrie. No a keď sa to na konci všetko zázračne šťastne skončí a tá depresívna atmosféra sa prepne do dokonalého happyendu len na posledných pár minút, tak z toho mám ešte rozpačitejší pocit. Kriminálka o skorumpovaných poldoch, ktorý spolupracujú z gangstermi a všetko sa to snaží vyriešiť jeden jediný čistý polda. Škoda, že sa to od určitej chvíle naplno nepreplo do revenge modu. Nábeh tu bol a bavilo by ma to oveľa viac. Ale polda si zachováva až do konca svoju morálnu nepoškvrnenosť a tak najviac zaujme postava luxusnej kurvy, ktorá pomstu zoberie do vlastných rúk potom čo ublížia aj jej. Nakoniec sa z nej vykľula najzaujímavejšia vrstevnatejšia postava medzi tými jednorozmernými figúrkami. Glenn Fordako hlavný hrdina bol tentoraz taký nemastný neslaný, Lee Marvin ako sadistický mafián bol celkom cool, ale vzhľadom na dobu vzniku filmu bol strárnený príliš krotko na to, aby naozaj diváka strhol. Napriek krátkej stopáži sa mi film celkom vliekol, takže za mňa to je už príliš zastaralý mierny nadpriemer. 6/10. ()

Hwaelos 

všechny recenze uživatele

Poctivej noir co do stylu tak i do obsahu. Na Velkém zátahu je zajímavých několik věcí k povšimnutí. Je tu jasně patrný příklon k větší brutalitě a morální a psychické vyšinutosti záporáků. Zároveň ale už ani hlavní hrdinové nejsou nedotknutelní übermani. Bannion dostává co proto a poté, co mu zabijí manželku, ani on nejedná v rukavičkách. Big Heat je navíc jedním z prvních spojovacích můstků filmu noir s mafiánskými ságami let sedmdesátých. Co mě osobně zarazilo ale nejvíc, Glenn Ford je ve své roli - na rozdíl od Gildy - dokonale uvěřitelný. Což je... neuvěřitelné. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Sám proti všem. A tentokrát to bude osobní. Který americký režisér by si dovolil zatáhnout do světa zločinu rodinu? Narušení bezpečí domova, jenž zároveň představuje lehkou parodií spořádané americké domácnosti padesátých let, už lze považovat za dost pádnou příčinu blbé nálady. Glenn Forda má takové charisma, že by ani nemusel moc hrát. Jeho naštvaný správňák, vstupující na území těch nesprávných, je nekompromisní, ale zdaleka ne tolik jako Lee Marvin. Ten je ve své první větší roli coby Vince Stone stejně příjemný jako kůže poleptaná kyselinou. Nejvíc si od něj vytrpí ženy, jimž je ubližováno s podivnou samozřejmostí, ale týkat se stejné násilí mužů, nebude tolik šokovat. Lang režíruje s mistrovskou věcností, příběh nezatěžuje sentimentem (strohý střih po výbuchu auta), neříká víc, než potřebujeme vědět a na vizuální rovině chytře pracuje s kontrastem vina/nevinnost (Debbyina „rozpůlená” tvář). Drsné, jasné, sympaticky krátké. Noir jak se sluší. 90% ()

Galerie (41)

Zajímavosti (12)

  • Columbia zaplatila $40 000 za práva na sfilmovanie tohto príbehu. (beso74)
  • Truffautova recenzia na tento film býva chápaná ako východisko politiky autorov (auteur). Nielen, že je v nej použité slovo autor vo vzťahu k filmu, ale objavuje sa aj myšlienka konzistentných tém vystupujúcich z rozmanitých žánrov, ktoré Lang natáčal. Truffaut k nemu prechovával obdiv a označil ho za „najizolovanejšieho a najmenej pochopeného zo súčasných filmárov“. Plynie to z Langovho neprikrášleného zobrazovania človeka, ktoré je znateľné vo všetkých jeho amerických filmoch. Postavy v jeho filmoch sú outsideri, ktorí prešli odlúčením od spoločnosti, sú obeťami i zločincami zároveň. Nespravodlivosť, ktorá je na nich páchaná, z nich robí hrdinov i pomstiteľov ušpinených hriechom. (Biopler)

Reklama

Reklama