Režie:
Umberto LenziKamera:
Angelo LottiHrají:
Glenn Saxson, Armando Calvo, Mary Arden, Helga Liné, Ivano Staccioli, Fulvio Mingozzi, Andrea Bosic, Claudio Ruffini, Margherita Horowitz, Mirella Pamphili (více)Recenze (3)
Vypadá to, že všechny italské komiksy šedesátých let vycházely z Fantomase. Nepřemožitelný padouch v kostýmu, který má na něco velikého zálusk, bezmocná policie, která se ho snaží chytit. Dějem i stylem Kriminal připomíná spíše Bondovku, moc se mluví, málo akce, jak by se na komiks slušelo. Přestože Kriminal je vrah a zloděj, dalo se mu celkem proti těm ostatním intrikánům fandit. Zhruba na podobné úrovni jako pozdější Diabolik, narozdíl od něj má děj, což je plus, ale Diabolik měl zase lepší vizuál a hlavně Morriconeho. (A taky Marisu Mell a vůbec lepší obsazení.) Ovšem v porovnání s Fantomasem pohoří oba filmy. A úvodní komiksové titulky udělali lepší zase u nás v Kdo chce zabít Jessii. ()
Docela příjemný a zábavný Eurospy v komiksovém stylu (stejnojmenný italský kreslený seriál), o zloději který se obléká do velmi slušivého kosterního kostýmu, vždy nějak vyzraje na policii, která se ho snaží zastavit, jako poprvé z loupeže většího množství diamantů. Hlavní herec Glenn Saxson mi ve své roli ale moc nesedl, on tu vypadá skutečně jak kluk z plakátu-komiksu, stále se smál, nebyl to vyloženě darebácký a cynický typ, na první pohled spíše sympaťák a slušnák. Několik málo dobrých momentů (úvod ve vězení), krásné ženy, hezké prostředí (Anglie, Turecko), chutná hudba, ale jinak nudné, stereotypní a předvídatelné, film neměl takovou šťávu a náboj, chyběla tomu nějaká větší a vlastní invence, která by snímek oživila, a díky níž by se stal zapamatovánýhodným a zároveň nesmrtelným. Jak už jsem napsal u "Diabolika" od Maria Bavy, právě tento film mu nejspíš posloužil jako zdroj inspirace. Ale "Dibolik" byl jen jeden bohužel:-) "Kriminal" měl ještě pokračování "Il marchio di Kriminal" z roku 68. Z dnešního hlediska už nic velkého, podruhé bych to vidět už nemusel, ale ve své době to zcela jistě svůj účel splnilo. Lenzi natočil lepší filmy, hlavně na začátku a v polovině 70 let. ()
Rezisera Umberta Lenziho /Paura nel Buio, Zeny od hluboke reky/ teda nejak nemusim, ale tento film sa podaril. Slusny 60.-kovy eurospy film, vyborne tempo, este lepsie dialogy o niecom, nielen napriklad o prazdnom tlachani o medzilud. vztahoch. Glenn Saxson vcelku sympatak a hlavny tahun, zvysok hercov som nepoznal, teda az na Claudia Ruffiniho /Kdo najde pritele, najde poklad, Policajt Drabem a Suda a Licha/. Skoda, ze taketo fajne filmy sa uz netocia. Najlepsie filmy su casto starinky a je mi smutno, ked vidim cely rad mentalne postihnutych deti, ktore su este aj mainstreamom tak zdegenerovane, ze tuna na csfd brutalne nadhodnocuju dementalne picozy typu Tchor, Kapitan Banglades ci jaxa volal a Spajdrdement. 77 % ()