Reklama

Reklama

„Čtyři vraždy stačí, drahoušku“

  • angličtina Four Murders Are Enough, Darling
TV spot

Učitel Georg Camel ze Springtownu marně usiluje nejen o pozornost žáků k veršům Shakespeara, ale také o pozornost šéfredaktora místního časopisu k básním, které píše. Rád by upoutal i redaktorku společenské rubriky Sabrinu. Vše se změní, když u dveří do bytu najde mrtvolu doktora Portera, otráveného lupiči kvůli šeku na milion dolarů. Nechápající učitel se nečekaně ocitá uprostřed bláznivého boje o peníze, který svádějí gangsterská banda ze San Boniga, v čele s Josém Antoniem a michiganská banda, kterou vede mladá Kate Draixová. Obě jsou přesvědčeny, že George má šek a snaží se ho získat. Obě za něj zaplatí kauci, když ho policejní komisař Brooks zatkne a obviní z vraždy. Muž je sice na svobodě, jeho trable však teprve začínají. V domě, ve kterém bydlí, se totiž ubytují členové obou gangů. Učitel si zatím užívá nečekanou popularitu vraha. Všichni ho znají, někteří se ho bojí, někteří si ho začali vážit a Sabrina, která ho dosud přehlížela, je jím okouzlena. Jenže praktiky padouchů jsou značně nevybíravé, a tak téměř kdykoli otevře dveře, vypadne z nich nějaká mrtvola. Do městečka se mezitím sjíždějí policejní posily a zabijáci. Ti se postarají o dostatek mrtvol, které mohou být připsány na vrub nic netušícího učitele. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (496)

sportovec 

všechny recenze uživatele

Nápady a nespoutatelně rozvernou rozpustilostí charakterizovaná parodie přerůstá své původní poslání a mění se ve svébytný film, jehož kvalita spočívá v dokonalém přetavení původní komiksové matérie. Rafinovanost, s níž si režisér i scénárista (Miloš Macourek) pohrávají s divákovou fantazií i bránicí, často bere dech. Řada replik, citovaných hojně spolukomentátory, zlidověla. Kontrast nadsazené směsi něžnosti a bezbrannosti takřka chlapecké u hlavního hrdiny i prvoplánového plání jeho ženského idolu překonávají už jen orgie znepřátelených gangů. Nápad a jeho provedení by určitě nadchly i Jaroslava Haška nebo Jiřího Hausmanna. V každém případě se jedná o jednu z nejvýraznějších českých veseloher všech dob, které se nedá téměř nic vytknout. Naopak se zdá, že výčet jejích předností je téměř bezbřehý. A - jak tu čas od času konstatuju - téměř s určitostí nadčasový. ()

MarekT 

všechny recenze uživatele

Po nějaké době další komedie, u které jsem díky záchvatu smíchu dokonce ztratil nit. Oldřich Lipský se s českou parodií na šestákovou literaturu vypořádal nad má očekávání, a to především díky skvělému Macourkově scénáří (tento tvůrce se mi čím dál více líbí), ultimátním hereckým výkonům (životní role Lubomíra Lipského, Iva Janžurová v nejzápornější poloze, vedle nich ještě excelují Bohdalová, Filipovský, Rosůlková, Kemr či Libíček) a nádherným kresbám Karla Saudka, které jednak dotvářejí atmosféru a dále dokáží i pobavit - především reklama na cigarety Morituri (trefně zvolený název). Jinak si myslím, že závěrečné vyvrcholení je natočeno tak dobře, že by se neztratilo ani v nějaké americké žánrovce. "Jeho předkové byli..." - "Taliáni?" - "Ne, Italové." ()

Reklama

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

Macourek a jeho krváky s povolenou dávkou čuňačinek. Po Vdově a Einsteinovi sestupuji ještě o patro níž, ke Čtyřem vraždám. Ukrutná třeskutost. V nějakých patnácti letech mě to ohromně bavilo („Dej fem ten fek!“), dnes mohu jen podepsat, co píše Amirgal. Patlanina i ve srovnání s jinými soudobými macourkovštinami. „Reálie“ jsou sice stejně čupr jako v nejlepších Lipského parodiích, komiksový Kája Saudek se k tomu snad tématicky hodí, ale dohromady to moc nešlo, o reklamních vsuvkách nemluvě. Dějová logika k pláči, parodičnost na úrovni Teletele (tedy taková, která si vystačí s ukazováním přehnaných typikálií), zuby spadnuté do polévky, hlasitě pérující nože v zádech, zoufalí školáci. Nutno srovnat se starším Kdo chce zabít Jessii (Macourek+Vorlíček): zatímco tam se v „reálném“ světě objevují zhmotnělé komiksové postavy, tady je zřetelný pokus o transformování reality do komiksu, tedy o zfilmovaný komiksový formát jako takový (čímž nemyslím saudkovské náhražky scén, které by byly moc drahé, ale bezprostřednost všech akcí a událostí – výjevů). Janžurová coby mistr převleků není vůbec špatná, bestie Bublina L.L. docela sedí, hoši z Michaga i ze San Boniga rovněž. Postavy jsou vůbec velmi dobře obsazeny (jen tu Bohdalku jsem tady nikdy moc nepochopil), krutými hláškami se nešetří a Zázvorková coby barová kurva je prostě unikát. Trvalou hodnotu má však jen písňová složka, totiž Eva Olmerová s Koptovým textem „městem táhne sex“, jakož i nová vlna z Newyorteku – to můžu. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Nadcasova klasika, ktora bavila ludi v roku 1971 a bude aj v roku 2011 a urcite aj neskor : to je film Ctyri Vrazdy Staci Drahousku. Spusta skvelych hercov a hereciek, vyborny scenar, strih a to vsetko pod taktovkou rezisera Lipskeho. K tomu si treba pripocitat spustu hlasok. Skvela oddychovka, 95 % ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Co si budeme povídat, k filmu jsem se po takové doby, kdy jsem ho skutečně neviděl, dostal jenom proto, že k němu hodně kreseb udělal Kája Saudek. Jsem ale rád, že jsem snímek konečně viděl, protože to je krásná ukázka toho, že jsme dokázali natáčet zábavné filmy, které navíc mají i příběh, který prostě jede a má smysl, i když trochu ujetý. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (19)

  • Jan Libíček (policejní komisař Brooks) celé natáčení doslova protrpěl. Měl velké zdravotní problémy, trpěl silnou cukrovkou, měl nemocné ledviny a denně spolykal několik prášků proti bolesti, které navíc zapíjel pivem. „Nevěděl už kudy kam. Strašně trpěl. Byl tak zoufalý, že si i občas dal toho panáčka. Myslel si, že tu bolest pak nebude tolik vnímat,“ prozradil scenárista. Maruška Rosůlková s Františkem Filipovským mu marně domlouvali, ať jde okamžitě do nemocnice, že zdraví je přednější. On se ale lékařů bál, odmítal jejich pomoc,“ dodal Miloš Macourek. (alonsanfan)
  • Když pan Camel (Lubomír Lipský) s panem Gogo (Josef Hlinomaz) pátrají po hu-hu koktejlu, navštíví společně bar Kochba. Název baru je etymologický žert. Šim’on bar Kochba, v překladu syn hvězdy, byl vůdce protiřímského povstání Židů v letech 132 až 135. Tuto událost poté roku 1897 zachytil v dramatické básni s názvem "Bar Kochba" Jaroslav Vrchlický, později ji v roce 1905 do operního žánru převedl Stanislav Suda. (Komiks)
  • Ve scéně, kdy Gogo (Jiří Hlinomaz) s panem Camelem (Lubomír Lipský st.) zjišťují, zda v baru podávají hu-hu koktejl, je v jednom záběru na barovém pultu vidět popelník s nápisem „Dubonnet“. Dubonnet byla věhlasná předrevoluční pražská kavárna v Revoluční ulici a scéna se natáčela v noci právě tam. (TomKey)

Související novinky

Retro biják 60. – 90. let

Retro biják 60. – 90. let

16.06.2018

Fanoušci retro filmů, zbystřete! Jáchyme, hoď ho do stroje!, Postřižiny, Limonádový Joe, Marečku, podejte mi pero!, Starci na chmelu, Adéla ještě nevečeřela, Noc na Karlštejně, Čtyři vraždy stačí,… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno