Režie:
Leigh WhannellScénář:
Leigh WhannellKamera:
Stefan DuscioHudba:
Jed PalmerHrají:
Logan Marshall-Green, Betty Gabriel, Melanie Vallejo, Harrison Gilbertson, Benedict Hardie, Richard Cawthorne, Christopher Kirby, Richard Anastasios (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Za pár let už nebudeme muset ani hnout prstem, protože moderní technologie za nás všechno obstarají. Technofobům se v takové době nebude žít zrovna lehko. Grey Trace (Logan Marshall-Green) je pověstný tím, že jako jeden z posledních lidí dává před technologiemi přednost vlastním rukám. Jedna noc, která mu obrátí život vzhůru nohama, však tenhle přístup rázně změní. Autonehoda na noční dálnici a střet s bandou grázlů, kteří mu zavraždí přítelkyni a jeho nadosmrti zmrzačí. Greyovy vyhlídky na invalidním vozíku jsou víc než temné, dokud mu kamarád vědec nenabídne technologické vylepšení. S čipem v míše dokáže Grey nejen znovu chodit a pohybovat rukama, ale získává i další, dosud netušené možnosti. Experimentální zařízení zvané STEM totiž dokáže například i vystopovat pachatele onoho nočního přepadení a také Greyovi pomoci si to s těmi gaunery vyřídit ručně. Kdo by odolal? Grey rozhodně ne. Když však zanechá prvního z pachatelů v tratolišti krve, napadne ho, jestli by STEM neměl aspoň trochu zbrzdit. Otázka zní, jestli to půjde. A jestli to Grey vůbec chce. (Cinemart)
(více)Videa (2)
Recenze (961)
Film je vcelku obstojný, nijak zvlášť mě ale nezaujal. Dojem u mě zaprvé srazilo obsazení samými no name herci a jejich průměrné herecké výkony (obzvláště představitel hlavní role je herecky mimořádně nevýrazný a nezajímavý), a za druhé mi příběh přišel scenáristicky nepříliš invenční a velmi předvídatelný (hned v několika momentech jsem přesně odhadl budoucí vývoj děje). Nevybavuji si ani, že by tam byl nějaký zajímavý soundtrack nebo jakýkoli moment, který by utkvěl v paměti - podle mě je toto film, který se za pár dní bezpečně vykouří z hlavy. ()
To je tak, kdyz se clovek po skouknuti ukazky tesi na drsnou nepretrzitou akci. Upgrade totiz o akci fakt neni, bliz to ma treba k Johnny Mnemonicovi. Hlavni hrdina, kterej bohuzel moc sympatii nebo hereckyho talentu nepobral, se 45 minut mota po byte a vy jen cekate, kdy konecne dostane ten upgrade a zacnou akcni jatka. Jenze ono ani potom se to prekvapive nerozjede. Akce tu samozrejme je a je spravne drsna a krvava a celkove fajnove natocena, jenze ji tu je zoufale malo. Ten zbytek je jen tezce prumernej pribeh a v podstate taky prumernej vizual ukazujici spinavej svet ne prilis vzdaleny budoucnosti. Jako na jedno skouknuti dobry, ale fakt jsem cekal neco jinyho a misty jsem se i krapet nudil. Slabsi 3*. ()
Nejlepší možný béčkový film, jaký si jen příznivci přímočaré akce dokážou představit. Upgrade má velmi nápaditě rozpracovaný sci-fi svět, v kterém by mohlo vzniknout mnohem více, než jen jeden kratší film. Potemnělá atmosféra oslavující biomechaniku je něco, za co by se nestyděl ani Cronenberg v nejlepších letech. Samotná akce je pak jednoduše lahůdka. Jako u každého Upgradu, našla by se i zde hrstka drobných bugů, ale pal to čert, filmů tohoto typu se po skončení devadesátek podařilo natočit setsakramentsky málo... 9/10 ()
Podíl lidské práce ve fabrikách rok od roku klesá, což u manuálně pracujících budí oprávněné obavy. Technologie jdou závratným tempem kupředu, takže zanedlouho přijde doba, kdy továrny budou bez oken, protože stroje denní světlo nepotřebují. Náš hrdina naopak stále dává přednost vlastní hlavě a vlastním rukám. Jenže tvůrce tohohle béčka mu život dokonale zpřehází. Na jedné straně je to celkem decentní, na druhé nekompromisní, ač je cítit, že snímek stál s ohledem na podobné produkce pár šupů. Přesto je výsledek příjemným překvapením, chytře uchopeným a brzy velmi (děsivě) aktuálním. Dosud především scénárista (pro Jamese Wana) Leigh Whannell solidně zabodoval. Určitě bych každopádně přivítal víc emocí a vlastně i trochu jinak uchopil myšlenku, se kterou se chtě nechtě pracuje lehce povrchně. Cyberpunková zábava. ()
Od filmu, co má hodnocení prakticky ode všech čtyři hvězdičky, čekám určitou nekonfliktní "nezpochybnitelnou" kvalitu, proto jsem byl celkem překvapený, jak špatně je tenhle film natočený, jak mizernou má kameru (ve chvílích, kdy má vypadat "normálně", ty gimmicky byly celkem fajn - ale gimmicky jsou vždycky fajn), jak špatné je vedení herců (někdy se z záběru do záběru absolutně mění nejen mimika, ale i nálada a celkový tón, scénář podepřený nejstupidnějšími onelinery historie nepomáhá), jak nevýrazný je design futuristického světa. Technofobický příběh připomíná slabší díly Black Mirror a upřímně řečeno jsem prvních dvacet minut čekal, že to, jak strašně špatně a nemotorně ten film vypadá a je vyprávěn, se stane samo o sobě součástí děje, protože špatnost některých věcí hraničí s parodií (když se hrdina "o tři měsíce později" objeví s půlročním plnovousem, tak jsem se smál nahlas), ale zdá se, že je to tak dementní smrtelně vážně. Zvraty na konci průhledný od prvního okamžiku. Všechno blbě víceméně. ()
Galerie (21)
Zajímavosti (20)
- Písnička, která hraje na začátku filmu, je „Smokestack Lightnin“ od Howlin' Wolf. (Duoscop)
- Když Grey (Logan Marshall-Green) vstupuje do paneláku, zastaví se u zvonků. Na jednom z nich je jmenovka „J. Wan“, což odkazuje na režiséra Jamese Wana. (Tomas.Chvala)
- Auto, ve kterém Grey (Logan Marshall-Green) ujíždí na dálnici před policií, je Dodge Challenger R/T z roku 1970. (joecole20)
Reklama