Reklama

Reklama

Fotograf z Mauthausenu

  • Španělsko El fotógrafo de Mauthausen (více)
Trailer 2

VOD (1)

Katalánský vězeň v nacistickém koncentračním táboře využije své práce v kanceláři, aby ukradl negativy fotek zdejších hrůz. Podle skutečných událostí. (Netflix)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (37)

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Španělé jsou mistři Thrillerů, ale válečné dramata z koncentráčních táborů není jejich silná stránka. Není to sice vyloženě průšvih ( Na pár silných momentů dojde) ale ty největší hrůzy tu zachyceny bohužel nejsou. Film naštěstí nenudí a postavy si divák oblíbí, ale je nutno přiznat, že na podobné téma byly zpracovanější už lepší kusy. Mohlo to být drsnější, ale i na jiný pohled jsem se podíval rád. 65% ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Tak si tady čtu komentáře, koukám na to chabé hodnocení a nevím co si o tom myslet. Lecos jsem o táborech smrti četl a tak trochu vím jak to tam chodilo. Koncentrační tábory byly vyhlazovací a pracovní. Někdy se z pracovního stal vyhlazovací aby posléze se stal ke konci války při nedostatku lidí opět pracovním. Každý tábor si držel také svůj stav lidí pro svůj chod. Měl tedy kuchaře, členy sonderkomand, čety k plynovým komorám či ke krematoriím, různé řemeslníky udržující chod elektřiny, budov atd..., třídiče věcí, které si sebou vězni přivezli, ošetřovatele, lékaře, archiváře... Ne tedy každý transport šel hned do plynu. Někdy Němci po roztřídění ty co šli využít pro výše uvedené práce nebo pro otrocké práce v lesích, kamenolomech či přidružených továrnách ihned nahnali do práce. Čas od času pak tyto pracovníky díky nemocem a vyčerpání ,,obměnili'' nově příchozími pokud to nebyli nezbytní specialisté. V táborech byly různé sekce, ze kterých k sobě lidé neměli prakticky až na pár vyjímek přístup. Rozděleny byli ženy a muži, ruští zajtci, židé i lidé kteří dostali koncentrák jen jako trest na pár let či měsíců např. za příživnictví či potulku. V oborech jež jsem zminil byly některé, které se daly nazvat práce snů. Byla to obsluha kuchyně, třídiči věcí, obsluha zeleninových polí, protože tito lidé si vždy bokem přišli ke kousku jídla. Jídlo znamenalo sílu a větší odolnost nemocem a více sil na práce... Fotograf byla také jedna z takových prací. Kdo měl kliku, mohl to dotáhnout při troše chytrosti a štěstí na takovém místě až do konce války. Nevadí mi tedy nijak, že v tomto filmu nejsou masové vavražďovací scény jak to tady leckomus chybělo. Pravda občas těch vězňů bylo na appelplacu poskrovnu i těch dozorců a toho jednoho kápa. Ale beru to tak, že jsme koukali jen na život v jedné ze sekcí tábora. Prostředí se myslím podařilo ztvárnit velice věrně, jediné co bylo divné byla ta samotka s radiátorem... Řada vězňů ve skutečných kobkách zmrzla. Když jsem viděl ty závěrečné zachráněné skutečné fotografie nacistických zvěrstev a porovnal je s filmem, musel jsem se poklonit umu filmařů. Mně tedy Španělé ohromně překvapili a proto dávám za 4 ruličky schovaných negativů. * * * * ()

Reklama

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Mauthausen je obluda i nyní, když je udržován s pověstnou německou (rakouskou) pečlivostí. Představit si ho jako lidský mumraj, jako "spojené národy" určené k likvidaci kombinací podvýživy a těžké práce, je nejen obtížné, ale i nebezpečné. Maru Targaronovi se to podařilo také jen částečně: z KZ Mauthausen vytvořil tábor, který pravděpodobně znal z občanské války. Mauthausen byl ale Babylonskou věží, kde se mátly jazyky i rozumy, a jejíž schody měly sahat do "Himmlerova" nebe. Přestože jde o film, který je v tomto smyslu velice úsporný, je přece jen vložený do tehdejší reality - a také rozdíly mezi představou režiséra a diváka nutí spíš k pokornému zamyšlení než k ráznému odmítnutí. Reálie viz Volodimir2 ***. ()

Nach 

všechny recenze uživatele

Spíše televizní film se skvělým castingem a na malém prostoru ucházejícně vykresleným režim tábora Mauthausen. Bohužel ale když půjdeme do hloubky věci, zjistíme, že ve své hloubce není důkladný. Předně mi dovolte sdělit, že jsem osobně v Mauthausenu byl. A o ten tábor jsem se velice zajímal. Španělé ho prodávají jako koncentrák, kde byli hlavně Španělé, což je velký kec. Ano, byli zde, ale šlo o menšinu. To je první bod. Druhý bod spočívá v lacinosti snímku. Řada hrůzných výjevů i samotného fungování tábora by fungovala v davových scénách. Ovšem to bychom byli na úplně jiném rozpočtu. Komornější pojetí orientující se maximálně na skupinky či jedince už tak věrohodné nejsou a dávají filmu dojem, že veškeré hrůzy se zde děly jednotlivě, nikoli v masovém měřítku (například tzv. parašutisté byli ze skály posílány po desítkách, nikoli jedincích). Herecké výkony zde byly dobré, casting byl excelentní. Interiéry a exteriéry Mauthausenu působí v drtivé většině scén autenticky (počítám, že se to i tam točilo) a titulkové originální fotografie jako děsivá třešnička na dortu. Fotografa z Mauthausenu tak ve výsledku doporučuji nikoli pro milovníky autentické historie, ale spíše pro hledače komornějších dramat z druhé světové války, skutečností pouze inspirovanou. V této podobě si to rozhodně tři slunce zaslouží. S lepším rozpočtem, méně klišé závěrem a lepší autentičností bych tomu klidně i ty další dvě hvězdy přidal. 65% ()

Streeper 

všechny recenze uživatele

Jsem nadšená, že Netflix nabízí možnost cizojazyčných filmů a seriálů, díky tomu mám šanci sledovat i tvorbu z jiných zemí. Mám díky tomu pocit, že jsem na festivalu v Karlových Varech, což je jediné místo, kde takovým filmům šanci dávám, ale možná už jediné nebude, Byť jsem od tohoto snímku čekala trochu víc, tak to nebylo tak strašné. Občas trochu zdlouhavé, stopáž by mohla být kratší, ale důležité je, že film splnil svůj účel. Ukázat, že hrůza za druhé světové války se neděla jen v Terezíně nebo Osvětimi ale také v Mauthausenu. Možná jsem jen nevzdělaná v tomto oboru, ale já o tomhle táboru slyšela poprvé díky tomuto filmu. Je pravda, že si nemyslím, že to bylo až tak "sluníčkové" jako to z filmu vyzní, ale jsou tam scény, kdy jsem nevěřila svým očím, nad kterými jsem se pozastavila a navíc je to dle skutečné události a už jen z toho důvodu byste se na to měli podívat. ()

Galerie (32)

Zajímavosti (5)

  • Francisco Boix (Mario Casas) zachránil na 20 000 negativů. Po válce svědčil v norimberském procesu i v procesu v Dachau proti obviněným příslušníkům SS z Mauthausenu. Zemřel v roce 1951 na selhání ledvin ve věku 30 let. (xisp)
  • Paul Ricken (Richard van Weyden) byl po válce odsouzen k doživotínímu vězení, ale v roce 1954 byl podmínečně propuštěn. Zemřel v roce 1964 ve věku 72 let. (xisp)

Reklama

Reklama