Scénář:
Miro ŠifraKamera:
Martin DoubaHudba:
Petr OstrouchovHrají:
Cyril Dobrý, Lenka Krobotová, Miloslav Pecháček, Martin Havelka, Hoang Anh Doan, David Novotný, Igor Bareš, Magdaléna Borová, Anežka Novotná, Petr Franěk (více)VOD (1)
Epizody(6)
-
Vstup do prázdnoty (E01)
-
Hlavně ať se to nedozví máma (E02)
-
Ze života pozůstalých (E03)
-
Dovolenka v Polsku (E04)
-
Den pravdy (E05)
-
Všechno bude OK (E06)
Obsahy(1)
Vietnamská mafie v Česku ovládá víc než 70 procent trhu s pervitinem. V jejím čele stojí investoři nazývaní aj Bác (strýcové), kteří se zde usadili ještě v době komunismu a navenek se tváří jako vážení podnikatelé. Díky propracované a efektivní struktuře výroby jsou na ně klasické policejní postupy krátké. Policisté z protidrogového tak musí používat spíše praktiky tajných služeb – a často jdou i za hranice toho, co je vůbec legální. Příběh šestidílného seriálu zobrazí tři týdny v životě drogového dealera a policejního informátora Davida Frýdla, který působí v českovietnamské drogové mafii. Po vraždě své policejní spojky zůstává sám a po krku mu jdou obě strany – policie i mafie – a on hledá cestu, jak si zachránit život. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (137)
Slusna fetacka krimi drama z CR. Dej je super, jednotlive diely na seba nadvazuju a atmosfera je cely cas na slusnej urovni. Zapletka je dostatocne zaujimava, ale zaroven pochopitelna a dava zmysel. Kamera v style Dogma 95 too much, ale napad ako taky okej. Ocenujem menej okukane herecke tvare v dolezitych ulohach. Najvacsia slabina su za mna vedlajsie herecke vykony, v kazdom diele to trocha tahalo uroven dolu, co je skoda. ()
Drogové prostředí, ale ne nudně? Inovativní až zvrácená kamera? Policejní zápletka s intrikami v oddělení i mimo něj? Ano, ano, ano. Člověk by až řekl, že po tolika zkušenostech s podobným prostředí, které dopadali více než špatně tu najednou máme menší seriál z tuzemského prostředí, který určitě víc, co dělá. I když se to mnoho lidem nelíbí. Přeci jen, naprosto přesvícená kamera je docela i bolest pro mě jako barvoslepého, a když vám hrdina zamlžuje funěním sklo od kamery jak je blízko, občas je na točení hlavy i mně. I přesto kamera je zcela aktivní až děsivě autentickým způsobem, a i když to spíše vypadá jako školácká chyba, tak zde to funguje naprosto skvěle. Scénář na začátku je skoro jako z mé osobní pohádky, kdy dochází na menší inovace a vzdělanost pro diváky v oblasti drog, menší filozofie kolem toho a docela zajímavá zápletka. Občas chcete dát do zubům některým protagonistům a některé pasáže, hlavně vietnamské drama je záživné jako průjmový výplach. Konec už se občas trochu táhne, ale samotné finále je děsivé, syrové a překvapující. Pokud se nebojíte inovací nebo experimentu, tak toto je něco, co by vás nemělo minout. Pokud někdo bude chtít nadávat, je to jeho právo, ale ať se vám to jednoduše nemusí líbit, tak jde minimálně o tvůrčí posun takového rázu, který za deset let poslední doby neprokázali žádné soukromé televize. ()
Zrádci aneb nomen omen sebe-hypovaných tvůrců, protože jedinou skutečnou zradu tu provedli právě oni na skvělém vstupním potenciálu seriálu. Neokoukané a uvěřitelně zahrané postavy s civilními dialogy? Proč jejich problémy a profily postupně neutopit v iracionálních zvratech a šablonovitých “odhaleních”. Expresivní styl? Tupě dotáhnout do nudné, lobotomizujícící šablony a na konci až bohapustého surrealismu na úrovni nedělních studiových pohádek. Parádní zásoba rapového soundtracku? Radši to celé zapatlat Ostrouchovského babynoisem. Vedlejší postavy s potenciálem vývoje? Odsunout stranou a v páté epizodě pro jistotu vystřídat za úplně nové, pro diváka naprosto nezajímavé, pro děj ale zásadní. Doporučuju zůstat u první, maximálně druhé epizody a zbytek si domyslet podle sebe. Šance asi 10:1 že to zvládnete líp než tvůrci sami. ()
50% — Tak jsem to dodíval a v zásadě jsem vlastně zklamaný. Šest dílů jsem sledoval rádoby uměleckou kameru, poslouchal rádoby umělecké disharmonické zvuky vydávané za hudbu, sledoval pomatenou mysl „hlavního hrdiny“ a jeho pitomé promluvy do kamery, abych se dozvěděl, kdo zavraždil policistu Blažka. A když jsem se to dozvěděl, cítím se poněkud ... podvedený. Taky jsem celou dobu čekal, že mi tvůrci vysvětlí, co měla znamenat ta tanečnice u tyče ve skleněném akváriu na nákladním automobilu, tančící na Dvořákovu Novosvětskou (i když zdůvodnit tu skladbu bych asi dovedl, ale tu tanečnici a prostředí už nikoliv). A nic. Protože to ale nebyl vyložený propadák, tak za to jsou ty tři hvězdičky. ()
A najednou ta těkavá kamera nevadí? :o) Většinou byla funkční, ale je fakt, že pár manýristických záběrů by se našlo, včetně četných odrazů kamery ve sklech aut a jako stín na oblečení lidí, takže předpokládám, že to Tauš a Chlupáček dělali asi schválně. Nekompromisní thriller, který dobře zobrazil drogovou problematiku, zrcadlící se v rodinách, tam, kde se základně vytváříme. Závěr nečekaný (báli jsme si ho připustit?), jen Davidových promluv do kamery bylo na sklonku už trochu moc a díl v léčebně drhl asi nejvíce, mnoho shod okolností nebylo věrohodných. Jo a taky asi stoupne prodej žlutých bund, tepláků a trik! Trochu nadsazuju, no. 90%. ()
Galerie (137)
Photo © Česká televize
Zajímavosti (16)
- Na adrese Milevská 20, Praha, kde se v příběhu nachází rozestavěný několikapodlažní komplex s bytem Hany Dangové, je ve skutečnosti přízemní budova samoobsluhy. (Martin_L)
- Duy Anh Tran (Dang) pomáhal štábu s překladem a sloužil jako konzultant režisérů pro scény ve vietnamštině. „Bazíroval jsem na tom, aby byl překlad pokud možno co nejpřesnější a identický. Což ovšem nejde tak lehce, jak se možná může na první pohled zdát. Je plno typických slovních i větných vazeb, které nelze jednoduše přeložit do vietnamštiny, aby vyzněly kupříkladu stejně naléhavě, jako to mu je v jazyce českém,“ vysvětlil herec. [Zdroj: Extra.cz] (Duoscop)
- Automobil Tesla, kterým jezdí David Frýdl (Cyril Dobrý), má registrační značku ELA 0027. Správný tvar RZ pro elektromobily v Česku ale obsahuje po písmenech EL tři číslice a dvě písmena. (Martin_L)
Reklama