Režie:
Joe WrightScénář:
Tracy LettsKamera:
Bruno DelbonnelHudba:
Danny ElfmanHrají:
Amy Adams, Fred Hechinger, Gary Oldman, Julianne Moore, Jennifer Jason Leigh, Wyatt Russell, Brian Tyree Henry, Jeanine Serralles, Anthony Mackie (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Kvůli agorafobii se drží doma, ale posedlost novými sousedy jí nedá spát – psycholožka, co se snaží vyřešit brutální zločin, který na vlastní oči viděla z okna. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (217)
Zručná a pohledná filmařina, jak už dala hned zkraje tušit úvodní jízda kamery po bytě a domě. Aspoň se trochu vyvážila výjimečná šerednost hlavní představitelky, jejíž odpudivý fejs zasíral obrazovku ca dvě třetiny filmu. Ale je fakt, že k téhle roli by nějaká charmantní kráska vůbec nesedla. Nesympatická tučná husa bez jakéhokoliv osobního života, zapíjející klepky chlastem a permanentně čumící sousedům do oken. Psycholožka, která se údajně živí psychologickým poradenstvím a přitom sama zralá na armádu cvokařů. Postupně se sice leccos vysvětlí, ale ta ženská mi svým zjevem stejně otrávila celý film. A pointa mě sice překvapila, ale zároveň mi i přišla dost pitomá. Na druhou stranu kladné hodnocení si zaslouží trojlístek Moore, Oldman a Leigh (která bohužel nedostala skoro žádný prostor), a taky už zmiňovaná dobrá filmařina a estetický vizuál (tedy až na...) ()
Krásné nic. Wright si pohlídal, aby jeho novinka vypadala strašně hezky (spousta kamerových fines a vizuálních nápadů), a sehnal si do ní dobré herce. Takže se na to sice hezky kouká, jinak je ale snímek snadno zaměnitelnou thrillerovou nudou. Divák frustrovaně tápe spolu s hlavní postavou, podivuje se nad děrami ve scénáři a nelogickým chováním sousedů, no a situaci nezachraňuje ani líbivě přepálený konec. Kéž bych si to spíš přečetl jako povídku, v bedně to moc nefunguje. [Netflix] ()
// Mám strašně rád Okno do dvora. Nejoblíbenější Hitchcock vůbec. O to víc mě mrzí/sere, že místo jednoduchého konceptu, který pořád nabízel kupu skvělých zvratů, se pro tuhle přiznanou kopii rozhodl Joe Wright zápletku tak strašně překombinovat, že by mu ji záviděly i leckteré současné soap opery. Což o to, natočený je to famózně, kompozice, hra s barvami, dokonce i přechody mezi realitou a fikcí tady působí jako od Finchera, ale k čemu to je, když je scénář natolik jednoduchoučký, že tam postavy v jednu chvíli groteskně kloužou po kaluži krve? K čemu to je, když rozuzlení uhodnete po deseti minutách? K čemu to je, když pravděpodobně nejemotivnější scéna filmu nemá žádný skutečný dopad, protože nijak nevybočuje z té řady dalších otravných zvratů, jenž ten film vůbec nepotřeboval k tomu, aby byl dobrý? K čemu to sakra je? Nevim, ale tohle prostě nebylo dobrý. Na závěr jen řeknu, že když už se někdo snaží skládat poctu Hitchcockovi, měl by si brát příklad z Disturbie. Tam to fungovalo, protože se to pořád do velké míry snažilo o něco vlastního. Žena v okně toho řeší hrozně moc, ale v podstatě se nesnaží vůbec o nic. A mě už to vlastně ani nefascinuje, jen nudí. 5/10 ()
Keďže som takto pred rokom v lete čítala rovnomennú knihu, nevedela som sa dočkať avizovaného filmu. Kniha vo mne dokázala vytvoriť napätie, temnotu aj dramatický záver. Príjemným spestrením pre mňa bola záľuba hlavnej hrdinky v sledovaní noir filmov, v knihe ich autorka aj menovite uvádza, to ma naozaj bavilo, niektoré sa mi takto podarilo objaviť. Ale späť k filmu, mala som asi veľké očakávania, ktoré ostali nenaplnené. Chápem že bolo sa treba držať knižnej predlohy, no celý film sa tiahol, zdalo sa akoby sa tam nič nedialo, a ani atmosféra nebola dostatočne temná. Záver pôsobil akoby to už chceli mať tvorcovia rýchlo “z krku”. Nemôžem si pomôcť čo je mi aj ľúto, že divák celý film len na niečo čaká, ale nedočká sa. ()
Režijné vedenie je skvelé, má to akýsi fincherovský pohľad, zameraný na neviditeľné vizuálne efekty, ktoré dobre vykresľujú atmosféru. Príbeh, to je už iné kafe. Je dosť nepresvedčivý a pointa gýčovitá. Herci si tu odovzdávajú výkony priamo úmerné platom, takže ani príliš nevystrkujú rožky. Film, ktorý zvláda svoju polohu kriminálneho thrilleru s dostatočnou vervou. ()
Galerie (27)
Zajímavosti (7)
- Anna (Amy Adams) pozerá pred spaním filmy Temná pasáž (1947), Laura (1944), Rozdvojená duša (1945). (megajalec)
- Ethan (Fred Hechinger) si požičia od Anny (Amy Adams) DVD s filmom Plynové lampy (1944). (megajalec)
- Úvodná scéna, kde hlavná postava uteká dole schodmi s červeným dáždnikom, sa natáčala 38 krát. (Black_spider)
Reklama