Režie:
Joe WrightScénář:
Tracy LettsKamera:
Bruno DelbonnelHudba:
Danny ElfmanHrají:
Amy Adams, Fred Hechinger, Gary Oldman, Julianne Moore, Jennifer Jason Leigh, Wyatt Russell, Brian Tyree Henry, Jeanine Serralles, Anthony Mackie (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Kvůli agorafobii se drží doma, ale posedlost novými sousedy jí nedá spát – psycholožka, co se snaží vyřešit brutální zločin, který na vlastní oči viděla z okna. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (217)
Prototyp nespolehlive vypravecky vas nechava stale na pochybach.Kombinuje cervene vino s antidepresivy a zije sama s bilym kocourem.Tvurci venuji velkou pozornost vizualu filmu,ktery znazornuje dusevni rozpolozeni teny Dekorace honosneho novogotickeho domu, tmave mistnosti s vysokymi stropy jimiz prostupuji uzke pruhy svetla.Hlavni hvezda se pred kamerou odvazne zosklivila.Jeji strhane opuchle,nenalicene tvare s vyhaslyma kralicima ocima,neforemna postava s nepadnoucim oblecenim.Za svym zivotem zatahls roletu a prestala o sebe dbat.Skryva tajemstvi z minulosti a behem jednoho zaberu dokaze az chameleonsky vyjadrit emoce.Tim dokaze za vlasy pritazeny pribeh alespon ze zacatku vzbuzovat zvedavost a trochu toho napeti.Goldman hraje zuriveho a nasilnickeho partnera a mozna mohl dostat vic prostoru. Kdyby dnes nekdo spachal zlocin,asi by si ve strachu pred kamerama zatahl zaluzie.Misto dramatizace lacinymi lekackami a radoby sokujicimi blahovymi zvraty se spis meli tvzrci venovat detailnejsi a psychologicky verohodnejsi studii hrdinky.Zaverecna scena je jako vystrizena ze slash hororu a je brakove premrstena. ()
Kdyby byla možnost dál půl hvězdičky dala bych tři a půl. Nakonec jsem se to rozhodla zaokrouhlit nahoru, protože se mi to líbilo. Knižní předlohu jsem ještě nečetla, ale v budoucnu se na ní chystám, věřím, že mi kniha dá něco navíc než film. Ale film funguje skvěle, je to napínavé psycho. Hodně jsem tam viděla prvky Hitchcocka, takže je cítit, že režisér je jeho fanouškem, protože se hodně inspiroval. Závěrečná bojová scéna mi přišla trochu moc, ale atmosféra je skvělá. ()
Krásné nic. Wright si pohlídal, aby jeho novinka vypadala strašně hezky (spousta kamerových fines a vizuálních nápadů), a sehnal si do ní dobré herce. Takže se na to sice hezky kouká, jinak je ale snímek snadno zaměnitelnou thrillerovou nudou. Divák frustrovaně tápe spolu s hlavní postavou, podivuje se nad děrami ve scénáři a nelogickým chováním sousedů, no a situaci nezachraňuje ani líbivě přepálený konec. Kéž bych si to spíš přečetl jako povídku, v bedně to moc nefunguje. [Netflix] ()
Na Ženu v okně jsem se moc těšila. A po těch všech peripetiích, problémech, přesunech jsem se těšila, že je film alespoň na netflixu, když nakonec našel do kina. Protože mě se moc líbila kniha. Takže jo, byla jsem zvědavá na adaptaci. Protože já tenhle žánr mám ráda. **** Natočené je to dobře. Děj šlape a v druhé polovině je z filmu solidní thriller. S mrazivkama a tápáním. Má jenom jeden drobný problém. Bylo to trochu plochý a hlavně první polovina mi dala zabrat a šla proti mě, abych se do filmu lépe dostala. A obávám se, že tu pátou hvězdu dávám hlavně za předlohu. Nečíst, asi dám čtyři. (No, tomu se říká objektivita v praxi.) Z knihy od A.J. Flinna jsem toho cítila víc. Ne jenom jako téma, který je cool a jede stále na vlně. **** Amy Adams byla dokonalá a celou dobu jsem jí držela palce. A hudba dokonale dokreslovala úplně všechno. Jo, skvělý film :) ()
Od úvodního odkazu na REAR WINDOW je jasný, že budeme mít co do činění s variací na Hitchcocka. Kamerové průlety zas připomenou PANIC ROOM a překombinovaný děj a haluzní scény již po 20 minutách napoví pointu, která jako by vylezla ze SECRET WINDOW. Ve výsledku celkem zábavná taškařice již viděného s koukatelnou formální stránkou, ale dějově přesranou klišé a "moderními" politicky korektními manýry, kdy !SPOILER! starýho Amy Adams hraje Afroameričan a mají spolu mulatku, což působí jako pěst na oko, protože typově se k sobě vůbec nehodí. V tomto ohledu je film vlastně rasistický, protože manžel mohl být Asiat a mohli spolu mít položlutou mestičku. V neděli ráno u snídaně se to dá přežít, ale koukat na ten prasečí ksicht Amy Adams večer může být celkem oříšek. Vypsychlou schizofrenní píču sice umí zahrát věrohodně, ale srát ji do každýho druhýho filmu smrdí diskrimací fyzicky potentnějších kolegyň. ()
Galerie (27)
Zajímavosti (7)
- Anna (Amy Adams) pozerá pred spaním filmy Temná pasáž (1947), Laura (1944), Rozdvojená duša (1945). (megajalec)
- Založeno na příběhu bestsellerové knihy „Žena v okně“ od spisovatele A.J. Finna. (MeanWhile)
- V úvode filmu je vidieť scénu s Jamesom Stewartom z filmu Okno do dvora (1954), s ktorým má film viacero spoločných prvkov. (megajalec)
Reklama