Režie:
Joe WrightScénář:
Tracy LettsKamera:
Bruno DelbonnelHudba:
Danny ElfmanHrají:
Amy Adams, Fred Hechinger, Gary Oldman, Julianne Moore, Jennifer Jason Leigh, Wyatt Russell, Brian Tyree Henry, Jeanine Serralles, Anthony Mackie (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Kvůli agorafobii se drží doma, ale posedlost novými sousedy jí nedá spát – psycholožka, co se snaží vyřešit brutální zločin, který na vlastní oči viděla z okna. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (217)
Od úvodního odkazu na REAR WINDOW je jasný, že budeme mít co do činění s variací na Hitchcocka. Kamerové průlety zas připomenou PANIC ROOM a překombinovaný děj a haluzní scény již po 20 minutách napoví pointu, která jako by vylezla ze SECRET WINDOW. Ve výsledku celkem zábavná taškařice již viděného s koukatelnou formální stránkou, ale dějově přesranou klišé a "moderními" politicky korektními manýry, kdy !SPOILER! starýho Amy Adams hraje Afroameričan a mají spolu mulatku, což působí jako pěst na oko, protože typově se k sobě vůbec nehodí. V tomto ohledu je film vlastně rasistický, protože manžel mohl být Asiat a mohli spolu mít položlutou mestičku. V neděli ráno u snídaně se to dá přežít, ale koukat na ten prasečí ksicht Amy Adams večer může být celkem oříšek. Vypsychlou schizofrenní píču sice umí zahrát věrohodně, ale srát ji do každýho druhýho filmu smrdí diskrimací fyzicky potentnějších kolegyň. ()
Kniha na mě tehdy udělala velký dojem a bude zřejmě jednou z těch, na které nezapomenu. Bylo to dechberoucí čtení, kdy autor ve správný moment přiložil další dílek skládačky. Tady se o to taky snažili, ale navzdory všemu jsem zůstala vlažná. Že by to bylo tím, že už jsem znala pointu? Souhrnem: příběh fajn, herecké obsazení skvělé, vystupňovaná atmosféra na konci někde na 75 %, což je škoda, ale možná jsem moc přísná. Zkrátka někde mezi 3 a 4*. ()
Amy Adams mám po hereckej stránke rád, vie sa dobre predať v dramatických polohách. Ponuro komorný príbeh nie je zrovna úplne "pôvabne" dokonalý ale čo to dokáže zamávať s pocitmi diváka. Miestami to podá také slušné psycho utápanej mysle ako z rangu od majstra Hitchcocka. /60%/ ()
Prototyp nespolehlive vypravecky vas nechava stale na pochybach.Kombinuje cervene vino s antidepresivy a zije sama s bilym kocourem.Tvurci venuji velkou pozornost vizualu filmu,ktery znazornuje dusevni rozpolozeni teny Dekorace honosneho novogotickeho domu, tmave mistnosti s vysokymi stropy jimiz prostupuji uzke pruhy svetla.Hlavni hvezda se pred kamerou odvazne zosklivila.Jeji strhane opuchle,nenalicene tvare s vyhaslyma kralicima ocima,neforemna postava s nepadnoucim oblecenim.Za svym zivotem zatahls roletu a prestala o sebe dbat.Skryva tajemstvi z minulosti a behem jednoho zaberu dokaze az chameleonsky vyjadrit emoce.Tim dokaze za vlasy pritazeny pribeh alespon ze zacatku vzbuzovat zvedavost a trochu toho napeti.Goldman hraje zuriveho a nasilnickeho partnera a mozna mohl dostat vic prostoru. Kdyby dnes nekdo spachal zlocin,asi by si ve strachu pred kamerama zatahl zaluzie.Misto dramatizace lacinymi lekackami a radoby sokujicimi blahovymi zvraty se spis meli tvzrci venovat detailnejsi a psychologicky verohodnejsi studii hrdinky.Zaverecna scena je jako vystrizena ze slash hororu a je brakove premrstena. ()
// Mám strašně rád Okno do dvora. Nejoblíbenější Hitchcock vůbec. O to víc mě mrzí/sere, že místo jednoduchého konceptu, který pořád nabízel kupu skvělých zvratů, se pro tuhle přiznanou kopii rozhodl Joe Wright zápletku tak strašně překombinovat, že by mu ji záviděly i leckteré současné soap opery. Což o to, natočený je to famózně, kompozice, hra s barvami, dokonce i přechody mezi realitou a fikcí tady působí jako od Finchera, ale k čemu to je, když je scénář natolik jednoduchoučký, že tam postavy v jednu chvíli groteskně kloužou po kaluži krve? K čemu to je, když rozuzlení uhodnete po deseti minutách? K čemu to je, když pravděpodobně nejemotivnější scéna filmu nemá žádný skutečný dopad, protože nijak nevybočuje z té řady dalších otravných zvratů, jenž ten film vůbec nepotřeboval k tomu, aby byl dobrý? K čemu to sakra je? Nevim, ale tohle prostě nebylo dobrý. Na závěr jen řeknu, že když už se někdo snaží skládat poctu Hitchcockovi, měl by si brát příklad z Disturbie. Tam to fungovalo, protože se to pořád do velké míry snažilo o něco vlastního. Žena v okně toho řeší hrozně moc, ale v podstatě se nesnaží vůbec o nic. A mě už to vlastně ani nefascinuje, jen nudí. 5/10 ()
Galerie (27)
Zajímavosti (7)
- Ethan (Fred Hechinger) si požičia od Anny (Amy Adams) DVD s filmom Plynové lampy (1944). (megajalec)
- Úvodná scéna, kde hlavná postava uteká dole schodmi s červeným dáždnikom, sa natáčala 38 krát. (Black_spider)
- Založeno na příběhu bestsellerové knihy „Žena v okně“ od spisovatele A.J. Finna. (MeanWhile)
Reklama