Reklama

Reklama

Victor je roznašeč pizzy, poměrně ostrý chlápek, ale hlavně těžký milovník žen. Právě to jej přivede do problémů, když se v bytě mladé narkomanky Eleny střetne s policií a během potyčky kdosi vážně postřelí jednoho ze strážců zákona - Davida. Když je po šesti letech nespravedlivě strávených ve vězení Victor propuštěn, jeho činy vede pouze myšlenka na pomstu. A on už má plán. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (202)

MI-380 

všechny recenze uživatele

Chytře vykonstruované dramatické vztahy dvou manželství, která spojuje Viktor se svou celoživotní permanentkou. Příběh by se díky mnoha náhodným setkáním hodil spíš do maloměsta, na pozadí ale Madrid krásně hraje s ostatními hrdiny a tvoří šestou roli - svou přeměnou od za fašistické totality zdánlivě vylidněného města k barvám, pohodě a samozřejmě i nějaké té anarchii po Frankově pádu. Jako kdybyste porovnali Prahu 1975 s Prahou 1997. 85%. ()

Juto 

všechny recenze uživatele

Príbeh je veľmi chytrý a provokatívny. Tento príbeh zahŕňa postavy, ktoré sa zdajú byť úplne vedené osudom a vždy viazané na svoje osudy. Každá z postáv prechádza v relatívne krátkom čase radikálnou premenou. Nakoniec nie je nikto nevinný a všetci sú obeťami, ale existuje romantická nádej na svetlejšiu budúcnosť a nový štart do života. 8/10 ()

Reklama

baribal 

všechny recenze uživatele

Další dokonalý film od Almodóvara, trochu jiný než "Vše o mé matce". Na dni vášně se mi líbí, že děj plyne dopředu a nechává dostatek prostoru, abych přemýšlel jak to může dopadnout. Takovýhle konec jsem ani nečekal a už v druhem filmu mě Almodóvar zase šokoval. Jeden z nejlepších vypravěčů vážných témat. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Pustit si tenhle film v roce 2022 znamená vrátit se na chvíli do starých dobrých devadesátek, kdy se po ulicích Madridu proháněla auta jako Citroën BX, Seat Toledo či Peugeot 406 (která už ze silnic takřka zmizela), a kdy byl Almodóvar na vrcholu tvůrčích sil. Na dno vášně je skvěle obsazené drama, s krásnou hudbou a kamerou, a hlavní postava, sirotek Víctor, je neuvěřitelný sympaťák, kterému člověk jako já musí držet celou dobu palce (mám podezření, že úvodní -  zdánlivě zbytečná - sekvence s jeho narozením v autobusu v r. 1970 ve mně po zbytek filmu živila k Víctorovi příjemný pocit jakési důvěrné blízkosti). Osobně bych si tipnul, že literární předloha Ruth Rendell bude asi slušný brak - vzájemná propletenost všech postav v silně nepravděpodobném příběhu je až úsměvná (těžko kupříkladu věřit tomu, že by i v bezstarostných devadesátkách bylo možné, aby do školky k dětem přijali vychovatele, který čerstvě vyšel z vězení) - ale v tom je Almodóvarovo mistrovství, že z takové látky nechal vzniknout tak dramaticky působivému výsledku (ostatně film z předlohy vychází jen volně, jak jsem se dočetl). Člověk uvyklý Almodóvarově tvorbě zde vlastně nemůže být překvapen, protože se mu zde dostane v podstatě všeho, co už zná z jeho dalších filmů, a to dokonce ve vrcholné formě, která s lety zraje jak víno, a je vyloženě příjemné vidět dnes film z časů, kdy ještě nebyl internet ani mobily, a život tak vypadal podstatně jinak - dnes by už takový film vlastně nebylo možné natočit. ()

Zagros 

všechny recenze uživatele

Výborný film, který jsem viděl několikrát, naposledy ale před mnoha lety. Přesto si jej pamatuji z většiny velmi dobře a některé scény a dialogy dokonce naprosto přesně. Zajímavé postavy, které se mezi sebou stále zaplétají. Překvapivé zvraty a skvělá zápletka, která vás ohromí. Dobrá atmosféra a vystižení naděje, beznaděje a opět naděje. Za mě čtyři hvězdy a chuť na další setkání, po kterém možná přibude i ta pátá. Jo, to byly doby, když byl Almodóvar ještě ve formě, poslední jeho díla jsou o poznání slabší. ()

Galerie (29)

Zajímavosti (11)

Reklama

Reklama