Režie:
Michael BayKamera:
Bojan BazelliHudba:
Lorne BalfeHrají:
Ryan Reynolds, Mélanie Laurent, Manuel Garcia-Rulfo, Ben Hardy, Adria Arjona, Dave Franco, Corey Hawkins, Lior Raz, Payman Maadi, Jurij Kolokolnikov, Kim Kold (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Miliardář předstírá vlastní smrt. Naverbuje mezinárodní tým agentů, který se vydá na odvážnou a krvelačnou misi s cílem odstranit brutálního diktátora. (Netflix)
Videa (3)
Recenze (578)
Pozor! Snímek obsahuje Product Placement. Na Six Underground jsem se dlouho těšil a jsem moc rád, že to dopadlo takhle. Skutečně je to nejbayovitější z Baye, což je už trademark sám o sobě. Transformeři jsou zapomenuti, fetišista Michael se style vrací k "menším" filmům typu Vojáků z Benghází a Pain & Gain. Vtip je v tom, že tenhle člověk dokáže ze stopadesáti milionovému blockbusteru na doma vytřískat na pohled film ještě mnohem dražší a dlouholetí fanoušci Bayhemu si zde rozhodně přijdou na své. A jsem rád, že si k ruce vzal právě Ryana Reynoldse, který si v posledních letech hrozně oblíbil svoji deadpoolovskou hereckou polohu, jež mě stále neomrzela. Nic víc netřeba dodávat, ty zpomalovačky a přehnané nasvícení mi sakra chybělo. Dvojku chci..8,5/10 ()
Představte si geometricky naprosto precizní, třiceticentimetrový válcovitý předmět želatinové konsistence zakončený na jedné straně exaktně pravidelným kuželem, uspořádaný ve čtyřech, až autisticky osově soustředných, kličkách do tvaru pyramidy, přičemž každá další vyšší úroveň je úplně přesně o jednu třetinu užší než ta předchozí. Máte? Do optimálního středu vrcholu této pyramidy někdo zapíchnul rozkošně samoplápolající hvězdotřpytný praporek a na celou tu úchvatnou kompozici v totožných intervalech, jak do výšky, tak po obvodu, precizně rozmístil 50 třpytivě zlatých hvězd, které skvostně ladí s převládající plnou mahagonovou hnědí RAL 8016 bez jakýchkoliv nepatrných nižších či vyšších odstínů v RGB spektru. Tento uhrančivý artefakt, od něhož prostě nemůžete fascinovaně odtrhnout díky jeho řemeslné perfekci oči a strašně vás baví ho sledovat, někdo ještě moudře umístil pod pečlivě naleštěný vzduchotěsný skleněný poklop. Máte? Pokud jste se cestou někde ztratili, tak právě jsem popsal dokonalé hovno! Dokonalé tak, že se mi po jeho expozici v třesoucích se rukách afektovaně úplně rozsypal hvězdičkovací pytel. Upřímně, normálně bych to nechal na třech až čtyřech, je to přece jen pořád hovno, že ano. Ovšem odporného ochrnutého neherce Davču Franka típli dříve, než byste řekli „slizký nekňuba“, a nechali to plně na Gájenu Gejnoldsovi, což je nutno ocenit! Kdyby měl Míša Záliv tak o 15 až 20 kvocientních bodů prefikanějšího scénáristu, namaloval bych si k tomu centrofixem na monitor šestý puchýř a prohlásil to za jeho velký posttranformační cumback. Čili až tolik nevěřte zdejším hysterickým buzničkám. Rozdíl mezi tímhle a zběsile přehřátým, o třídu nudnějším a tupějším prvním Džonvíkem je v jejich očích hlavně ten, že tohle ještě nevydali jako homix. ()
Letošní Sebevražedný oddíl. Asi se nějak muselo stát, že po auteurech typu Scorseseho a Coenů dal Netflix desítky milionů a volnou ruku i Michaelu Bayovi... a vznikla z řetězu utržená střihová montáž, kde na sebe nic nenavazuje a nic nedává smysl, zato se ještě někdy v 70. minutě (!) vysvětluje, co je ústřední sebranka zač a čeho chce dosáhnout. Je to vlastně jedna nekonečná expozice, při níž vůbec nelze poznat, na co se soustředit a čemu věnovat pozornost. Je to zběsilé, zároveň děsně anachronické a ve své hrdé tuposti ve vztahu k zápletce s diktátorem asi tak "citlivé" jako ta reklama na Pepsi s Kendall Jenner, v níž topmodelka podává demonstrujícím osvěžující nápoj. Já bych potřeboval spíš něco tvrdšího. ()
Ale áno, dve hodiny utečú ako voda, každý záber je perfektne kompozične premyslený, občas zaznie aj vtipná hláška. Úvodná naháňačka vo Florencii vám dá hneď poznať, že Bay sa opäť poriadne odviazal a že sa nezastavíme až do konca. Len prečo sa, preboha, rieši svetový mier a zachraňovanie celej krajiny spod pazúrov diktátora? Akoby Michal po Bengházi stále trpel spasiteľským syndrómom a rozhodol sa, že nám bude po zvyšok kariéry kázať. Odhliadnuc od absolútne nereálne zrealizovaného puču, čisto v akčnom duchu a bez štipky logiky, je to proste stále skvelá zábava a možno sa k nej aj niekedy ešte vrátim. 70% ()
Od Skály a Armageddonu jsem vlastně nic od Michaela Baye neviděl, takže jeho nejnovější film je pro mě trochu velociraptorem. Nevím, co si myslet. Přiběhově béčkové, motivace záporáka a hlavních hrdinů povrchně politicky naivní, akce prvotřídní. Udrželo to i jedenáctileté dcery, k čemuž se manželka, která s námi nesledovala a pouze registrovala zvuky, vyjadřovala kriticky (dcery v pohodě, že už viděly horší věci). Takže dvě hvězdičky za příběh, jedna za efekty a jedna za to, že Michael Bay ví, co masy chtějí. ()
Galerie (40)
Photo © Netflix
Zajímavosti (18)
- Auto, kterým hlavní tým ujíždí v první scéně, je Alfa Romeo Giulia Q. (FIAT 500)
- Ve filmu se objeví gin značky Aviation, kterou spoluvlastní Ryan Reynolds. (Geralt z Rivie)
- Během automobilové honičky v Itálii si auto hrdinů urazí obě zpětná zrcátka, která se pak v dalších záběrech postupně objevují zpět a chvílemi na autě nejsou. Totéž platí pro chvílemi poškrábaný lak na boku. (jujec)
Reklama