Režie:
David LynchScénář:
David LynchKamera:
Frederick ElmesHudba:
Angelo BadalamentiHrají:
Nicolas Cage, Laura Dern, Willem Dafoe, J.E. Freeman, Crispin Glover, Diane Ladd, Calvin Lockhart, Isabella Rossellini, Harry Dean Stanton, Grace Zabriskie (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Námořník Ripley a Lula se vášnivě milují. Jenže matka Luly s tím nesouhlasí. Neustále je pronásleduje, až dožene oba milence ke krajnímu řešení... Jejich cesta je tou nejbizarnější road-movie všech dob, plná sexu, násilí a černého humoru. Brilantní kousek od režisérského mistra Davida Lynche! (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
Videa (2)
Recenze (471)
Lynch opet nezklamal.Uz jen malo zbyva, abych videl od Lynche vse a na tento film jsem cekal dlouho,prilis dlouho.Dockal jsem se Lynche ve vrcholne forme.Film je mozna mene mysteriozni a vice(podle me)pochopitelny nez ostatni mistrovy opusy.Zato opet bohate vyuziva hereckeho potencialu(postava Bobbyho Perua ztvarnena Willemem Jesusem Defoem se nas vsech dotkla svym hlubokym lidstvim),hudby a uzasne vizualni stranky.Nicolas Cage a Laura Dern jsou opravdu krasny zamilovany par!Takze,ja jsem nadsen a jeste ted se smeju! ()
Tvorba Davida Lynche se mi teprve začíná otevírat a Zběsilost v srdci je jedním z prvních filmů, které jsem od něj zhlédla. Nedokážu jej popsat jinak, než jednoduše jako "Lynchovinu." K Nicolasu Cageovi mám specifický vztah a stále si jeho herectví nedokážu zařadit. Má charisma, má svoji tvář, má své filmy, ale nějak se pořád nedokážu rozhodnout v tom, jak vlastně (ne)hraje. Je tak výborný, nebo je špatný a v hraní přehání? Tento dojem jsem pocítila i při kreaci Laury Dern. Stále ji vidím jako "tu ženu z Jurského parku" a její transformace do sexy a sexem posedlé ženské s blonďatým hárem, červeně zmalovanými ústy a vykuřující jednu cigaretu za druhou, je velmi... odlišná. Diane Ladd jako hystericky šílená Lulina matinka předvedla silně zneklidňující kreaci, kterou byste u nikoho rozhodně zažít nechtěli. A Willem Defoe je zase ukázkový slizoun. Svým typicky ďábelským "Defoeovským" úsměvem nyní odhalil naprosto odpuzující chrup a předvedl nevybíravé způsoby chování vůči Lulu. Willeme, to se přece nedělá, takto děsit mladé dívky:) Závěrečné Cageovo pěvecké vystoupení na kapotě auta a události, které mu předcházely, jakoby si Lynch parodicky vypůjčil z romantického filmu. Velmi milé:) Postavy Nicolase a Laury mi často připomínaly Mickeyho a Mallory z originální bláznivosti Olivera Stonea, Takoví normální zabijáci. ()
David Lynch pojal povídku Barryho Gifforda po svém. Nejenže si ji prodloužil, aby z ní mohl být celovečerák, ale přidal i další postavy. To celé natočil svým osobitým stylem, takže v konečné fázi vypadá "Zběsilost" jako jeho další autorský film. Rozhodně se víc než kdy jindy zaměřil na detaily (sirky v symbolické roli) a násilí, které zde není samoúčelné. Oproti knize je víc rozebrána postava matky, jež spolu s Willemem Dafoem zůstane v paměti asi nejdéle. Bohužel si David dobré vyznění filmu pokazil u něj až příliš "komerčním“ zakončením....podruhé plný počet, o dost lepší. ()
Hadí sako Nicolase Cage mě vážně nebralo, jeho průšvihy a milenecké vzlety a pády s jeho láskou Lulou v místy surrealistickém podání mě taky do kolen horko těžko dostávaly. Žánrově těžko zařaditelné dítko Davida Lynche platí možná za jeden z jeho uchopitelnějších kusů a násilné momenty zřejmě vyvolaly nejednu diskusi, ale pro mě je Zběsilost v srdci jen průměrným příběhem pohybujícím se na hranici kýče. Odhalovat režisérovy náznaky a porozumět jeho práci vážně nechci. Vášnivé diskuse o hranicích prezentace násilí po udělení Zlaté palmy v Cannes nicméně snímku udělala reklamu k nezaplacení. ()
Po Modrém sametu je tu znovu nabitá sexuální atmosféra, zase je tu spousta magorů, zase se na to hezky kouká, ale už je to trochu ohrané a únavné. Zběsilost v srdci a Modrý samet jsou naprosto v pohodě stravitelné filmy, které se v podstatě, mimo těch magorů, ani nijak zvlášť neliší od zaběhnutého standardu. Eraserhead a Lynchovy krátkometrážní snímky, to jsou šílenosti, to je u mě pravý Lynch, takový, jakého jsem poznal, takový, jakého jsem nenáviděl a nedokázal skousknout. Nyní, i přesto, že se mi ty jeho "normální" filmy líbí nepoměrně více, než jeho prvotní bizarnosti (ve slabších chvílích je nazývám kravinami), cítím se pak nějakým zvláštním způsobem podveden. A teď o něčem docela jiném. Nicolas Cage mě dokonale překvapil. Jeho herecký výkon, šarm a styl jsou neskutečné. V podstatě kdekoliv, kde ho vidím, tak mi kazí pocit z filmu. Nějak mi prostě nesedí. Není to sice extrém, jako v případě Orlanda Blooma, ale stačí to na to, abych mu v každém filmu přál nějakou roztomile nechutnou smrt. Tentokrát ale ve svém nezvykle mladém podání, než ho normálně vídám, výborně strhnul. Naopak je tomu u Laury Dern.... Neznám jí v podstatě odnikud jinud, než z Jurských parků, Modrého sametu a dnes i ze Zběsilosti v srdci a na rozdíl od Nicolase Cage jsem ze z ní mohl zblít i tentokrát. Ani nevím, co proti ní mám. Možná její hysterické podání, nebo snad fakt, že i když se snaží ve filmech vypadat jako sexbomba, mám z jejího podání tak akorát husí kůži, jelikož je prostě fuj. Jinak film byl dobrý. Typický zástupce syndromu: "3 je málo - 4 moc". ()
Galerie (77)
Zajímavosti (30)
- Kvůli tomuto filmu David Lynch dočasně odvolal z natáčení seriálu Městečko Twin Peaks (jehož byl scénáristou) několik herců, aby je mohl obsadit do vedlejších rolí. Jsou mezi nimi Sherilyn Fenn, Grace Zabriskie, David Patrick Kelly, Sheryl Lee a Jack Nance. (Othello)
- Willem Dafoe opravdu močil do záchodu při návštěvě Laury Dern. Nevěděl, že jde jenom o kulisu a nefunguje. (don corleone)
- Film se natáčel ze všech Lynchových filmů nejkratší dobu. Konkrétně od 9. srpna 1989 do konce října 1989. (Shadowland)
Reklama