Režie:
Garry MarshallScénář:
Gina WendkosKamera:
Karl Walter LindenlaubHudba:
John DebneyHrají:
Julie Andrews, Anne Hathaway, Hector Elizondo, Heather Matarazzo, Mandy Moore, Caroline Goodall, Robert Schwartzman, Erik von Detten, Sandra Oh (více)Obsahy(1)
Americká středoškolačka Mia Thermopolisová je trochu nesmělá, a navíc vinou nemoderního účesu, nevzhledných brýlí a bazarového oblečení patří spíš k outsiderům. Přesto žije spokojeně s matkou, svobodomyslnou malířkou Helen, a nejlepší kamarádkou Lilly. Celý její život však převrátí naruby příjezd babičky Clarissy. Mia se překvapeně dozvídá, že babička je královnou malého evropského království Genovie, že její otec byl korunní princ a že je dědičkou trůnu. Matka jí vysvětlí, že podle dohody s otcem se o svém původu měla dozvědět až v osmnácti letech, babička se jí snaží objasnit, že její nástup na trůn ovlivní budoucnost malé země, protože o trůn se ucházejí i další zájemci. Navíc povolá šéfa bezpečnosti Joa, aby na princeznu dohlížel. Mia nakonec souhlasí, že bude brát lekce správného chování a získá tím čas rozhodnout se, zda přijme genovijský trůn. Mezitím musí řešit i běžné školní starosti, výsměch pohledného spolužáka Joshe, o jehož objetí sní, výčitky Lilly, že na ni nemá čas. Na ambasádu dorazí vizážista Paolo, který se svými asistentkami promění tuctovou středoškolačku v atraktivní dámu. Proměna má však i nemilé důsledky. Znechucená povykem je Mia rozhodnuta vzdát se trůnu. Jenže pak jí babička předá deník, a v něm Mia objeví dopis od svého otce. (TV Nova)
(více)Recenze (301)
"Film" Deník prinezny bych chtěl ač nerad porovnat s filmem Prázdniny v Římě. Zatímco Audrey Hepburn v téměř 60 let starém snímku se snaží ze světa večírků a nudného konvenčního šlechtického života utéci, Anna Hathaway prochází opačným životem z obyčejné holčiny se stává princeznou Genovie, velmi podobné městu Genova. Rozdílů mezi filmy je však více. Anna Hathaway sahá Audrey vzhledem po kolena a hereckým umem hluboko pod kotníky. Jestli jsem nazval příběh Pravé blodnýnky jednoduchým, tak příběh filmu Deník princezny jako by byl vystřižen z dívčího časopisu. Hlavní hrdinka mi připadá uměle jak v roli princezny, tak i v roly teenagerky. Možná je to tak úmyslně, ale celý film mi připadá poněkud ulítlý. ()
Sladký, moc sladký. Garry Marshall, pokušitel diabetiků celého světa a za důchodce dobře maskovaný teenager, omezil svou tvůrčí potenci na jediný filmový žánr. Kéž bych mohl říct, že se ve svém počínání stal mistrem, ale bohužel, jeho kulinářské speciality typu neustále reprízované Pretty Woman (1990) a nudně okopírované Nevěsty na útěku (1999), se mi už zajídají. The Princess Diaries je typická hollywoodská pohádka o tom, že se s outsidera stává spanilá krásna a z lidí co jí přehlíželi slávu chtivé hyeny. A já bych řekl, že mnohem větší práci než adaptace knížky pro mladé dívčiny od Meg Cabotové dalo udělat z celkově poměrně krásné Anne Hathaway nulu s obočím ala Brežněv. Co se hereckého spolku týče, rozhodně nemohl chybět Marshallův dvorní „kůň“ Hector Elizondo, který jako jeden z mála alespoň disponuje nějakým charisma a citem pro humor. Vtipné to není, spíš úsměvné a to ještě zamířené na určitý druh publika. Tomu odpovídá i hudba a doráží spolek okolo Mandy Moore, kde stěžejním tématem všedních dnů jest kvalita laku na nehtech. S hrůzou jsem zjistil, že po těch téměř dvou hodinách dvojhlasně zívám a jediné co mi brání usnout je lesknoucí se nádobí z krásně naaranžovaných dekorací. Dal bych klidně i 3 hvězdičky, ale to pouze a jedině v tom případě, že Deník princezny by byl jediným Marshallovým filmem, co bych kdy viděl. Jenže to bohužel není a tak nechť vezme za vděk sladkou dietou v podobě hvězdiček dvou. Kupa umělotiny co se tváří jako příběh ze života a 80% ztráta času k tomu. [4/10] ()
Pro mě dokonalá pohádka, na kterou se občas ráda znovu podívám. Párkrát se mi stalo, že jsem přemýšlela, zda se na konci dané scény hlavní hrdinka neprobudí ze snu, jak ujeté to bylo. Mimochodem, předtím vypadala líp... (a pokračování jsem naštěstí neviděla...nebo že by jo? Každopádně nic zapamatováníhodného.) ()
Dívám se na to z jiného pohledu. Já sama za sebe, ve svým věku a se svým rozumem :) bych dala 1*. Ale z pohledu jiné třináctileté, čtrnáctileté holky, pro které je tento film vlastně natočený bych řekla, že by taková holka dala 4 a víc hvězdiček, jelikož film splňuje všechny požadavky tohoto věku: lásku, vtip, úchvatného kluka, chudinku co se promění v krásku, království či něco honosného a samozdřejmě záporáka. Tohle těm náctiletým holkám přece stačí. Pro ně je tento film vážně dobrý. Mě osobně se líbil jen trochu, akorát Julii Andrews považuju za "herečku" a dámu, ta se mi ve filmu vážně líbila. ()
Mia (Anne Hathaway) je obyčejná šestnáctiletá holka, se svými radostmi i strastmi, trochu ztřeštěná, trochu hezká - prostě docela obyčejná. Ale to jen do okamžiku, kdy se dozví, že je dcerou právě zesnulého krále, vládce Genovie, země někde uprostřed Evropy, a že jí v žilách koluje královská krev. To ale znamená pro Miu razantní změnu životního stylu, ať již přijetí dvorní etikety (o což dbá její babička, královna Clarrise (Julie Andrews)), či celkového vzhledu a chování. Pro její spolužáky je to ale totální šok ... Ehm - kolikrát jsme toto už viděli? Jak se z tuctové holky stane rázem superhvězda (ať za to už může klukovská sázka či královský původ). Na tomto filmu není zhola nic originálního, jediné kvůli čemu by si zasloužil shlédnout je proměna Anne Hathaway z hipísačky na krásku (s trochu moc širokým úsměvem) - a nebo pokud jste stoprocentně romanticky založená duše, a stále čekáte, kdy se u vás objeví babička s pozváním do královské rodiny ... ()
Galerie (74)
Photo © 2001 WALT DISNEY Pictures
Zajímavosti (20)
- Miu Thermopolis mala hrať Liv Tyler, ale Anne Hathaway mala šťavu a podľa vnučky režiséra i lepšie vlasy. (Raccoon.city)
- V zábere, kde princ Renaldo (hlasom Rene Auberjonois) píše list svojej dcére Mii, sa v obraze objavuje Gerald Hathaway, skutočný otec Anne Hathaway. (Raccoon.city)
- Když Mia (Anne Hathaway) na začátku otevírá žaluzie, při pohledu zvenku je sklopí rukama. V dalším záběru, při pohledu zevnitř, jsou zase zatažené a otevírá je tyčkou. (Mr.Hudson)
Reklama