Režie:
Robert BentonKamera:
Piotr SobocińskiHudba:
Elmer BernsteinHrají:
Paul Newman, Susan Sarandon, Gene Hackman, Reese Witherspoon, Stockard Channing, James Garner, Giancarlo Esposito, Liev Schreiber, Margo Martindale (více)Obsahy(1)
Harry, bývalý policista a soukromý detektiv, žije s hollywoodským hercem, umírajícím na rakovinu, a jeho manželkou, též herečkou. Má za úkol doručit jakési záhadné ženě balíček. Tím se zaplete do vraždy a zároveň se tak dostane k 20 let starému případu, týkajícímu se záhadného zmizení hereččina bývalého manžela... (oficiální text distributora)
Recenze (49)
Hviezdne obsadenie a noirovské spracovanie. Štylizáciu v podobe noiru nemusím, aj keď sa tvorcovia snažili verne kopírovať oné dávne časy, ktoré noiru priali. Obsadenie je síce hviezdne, ale v takých postavách, na ktoré bohužiaľ herci nesedeli - prestarnuté osoby, ktoré kujú pikle či zvádzajú manželky svojich rovnako starých kamarátov - neviem, ako druhým, no mne to prišlo dosť úsmevné. Jedine Sarandonová tam sekla. Zápletka je presne v noirovskom duchu - trochu mysteriózna, s pomalším tempom, ale s fajn cynickými komentármi, ktoré občas pobavili. ()
Film, který je našlapaný hvězdnými jmény, ale to ještě neznamená, že bude ohromující. Je to spíše podprůměrná kriminálka o bývalém policajtovi, který se zaplete do klubka událostí. Několikrát kvůli nim skoro příjde o život, aby nakonec všechno postupně rozpletl a uvedl na pravou míru. Chvílemi jsem o něm uvažovala i jako o vrahovi. Pak jsem podezřívala i další zúčastněné, ale nenapadlo mě, že by to mohl být Raymond, který tak rád popíjel ve svém architektonicky zajímavém domě a pozoroval cvrkot okolo sebe. Z jeho domu byl parádní výhled na město. ()
Sledovat Paula Newmana, zvlášť v detektivních rolích, nikdy neomrzí, ale tenhle pozdní neo-noir na jeho „harperovky“ ani zdaleka nemá. Po jeho předchozí spolupráci s Robertem Bentonem u výborného Nejsem blázen jsem měl očekávání trochu jinde, Soumrak je bohužel přes hvězdné obsazení celý takový lehce mdlý. ()
Newman si myslí, že hrá v lepšom filme, Sarandonovej a Hackmanovi to je jedno. Newmanovi sa s Bentonom bohužiaľ nepodarilo zopakovať kvalitatívny úspech predchádzajúceho filmu, čo je vlastne iba ďalším sklamaním. Na papieri to možno bol super neo-noir, ale jeho vizuálne prevedenie, čiže to, o čo by v subžánri malo ísť predovšetkým, je mdlé. Inak je to celkom príjemné retro, kde je mi úplne jedno, kto za všetkým väzí a nie je ani ťažké na to prísť. Dal by sa napísať ešte dlhší komentár o tom, že Paul si aj na staré kolená dával pozor na ponúkané scenáre, na rozdiel od takého De Nira alebo Pacina. ()
Ach jo, tolik známých jmen a taková nuda to ve skutečnosti byla. Není to vyloženě špatný film, ale na to, aby byl dobrý by: A) musely být hlavní postavy (především Paula Newmana, Susan Sarandon a Gene Hackmana) hlouběji chrakterizovány, tak aby v divákovi příběh vzbuzoval nějaké city, B) musely být důkladně propracovány i příběhy a osudy vedlejších postav (především Jamese Garnera, Reese Witherspoon a Liev Schreibera), aby příběh působil tak nějak komplexněji, C) musely být vedlejší role lépe zahrány, především Giancarlo Esposito, Liev Schreiber, Stockard Channing a Margo Martindale byli vážně hrozní, D) by musel film překvapit i něčím jiným, než minutovým záběrem na obnažená ňadra Reese Witherspoon, ač musím říct, že jsou skutečně nádherná. ()
Galerie (45)
Photo © 1998 Paramount Pictures
Reklama