Režie:
Oriol PauloKamera:
Xavi GiménezHudba:
Fernando VelázquezHrají:
Adriana Ugarte, Chino Darín, Javier Gutiérrez, Álvaro Morte, Nora Navas, Francesc Orella, Clara Segura, Aina Clotet, Belén Rueda, Ana Wagener, Albert Pérez (více)VOD (1)
Obsahy(1)
V den pádu Berlínské zdi se nad Španělskem točí zvláštní bouře a malý chlapec slyší v domě přes ulici hluk souboje a jde se do obydlí sousedů podívat. Tam spatří muže s krvavým nožem stojícím nad mrtvou manželkou. Chlapec v panice prchá a venku na ulici ho přejede auto. Po mnoha letech přichází identická bouře a Vera Roy (Adriana Ugarte) najde ve svém domě starou kameru a televizor. Když si chce se svým manželem pustit staré nahrávky, ještě netuší, že působení nevyzpytatelného přírodního jevu jí několikrát změní život takovým způsobem, jaký si do té chvíle nedokázala ani představit. (C0r0ner)
(více)Videa (3)
Recenze (155)
Jedním slovem, nádhera! Ano, kdyby někdo byl takový hnidopich a začal se v tom šťourat, možná že by našel něco nelogického v těch změnách a pozměňování minulosti. Ale proč by to proboha dělal, když ten film je tak dobrý? Napětí, skrytá tajemství a krásné zvraty v ději a já bych měl zkoumat, jestli tam něco nesedí? Kdepak a kdyby to nebylo od začátku (respektive od té první změny) jasné, jak to skončí, dal bych pět hvězd. Přál bych si remake s trochou temnoty a méně romantiky. Spokojenost však nejméně 80ti procentní. ()
Když se mě někdo zeptá, jakému subžánru nejvíc křivdím a předem ho odsuzuju, řeknu španělské cestování v čase. Et voilá máme tady další překombinovaný, komplikovaný kousek, který mě zase úplně nepotěšil a spíš mě rozčílil. Já neříkám, že to není filmařsky dobré nebo zajímavé, ale zkrátka mám s těmito snímky osobní problém, už jen kvůli tomu, že španělské filmy jsou nadmíru ukecané, příliš snaživé a za každou cenu chtějí vymyslet co nejoriginálnější pointu. Pokud tedy nemáte s tímto tlačením na pilu problém, je pro vás tento komentář nejspíš bezcenný. ()
Zajímavý hlavní nápad s bouří, která umožní propojení dvou časových linek. Očividně inspirované Frekvencí (doporučuji!), ale ženská hrdinka tomu dodává jiný drive. Líbilo se mi zapojení starého zločinu a záhada s osudem chlapce, kterého vidíme na začátku. Bohužel konec filmu trochu zklame, nemá potřebný dopad, naopak je uspěchaný. I tak ale Španělé zvládli něco, o čem se českým tvůrcům může jen zdát. ()
Spanielska filmova tvorba je z roka na rok lepsia a lepsia,potvrdzuje to aj tymto vyborne natocenym mysterioznym thrillerom,ktory ma hlavu aj patu a krasne do seba zapada,k tomu vsetkemu skvely namet i spracovanie,fajn herci a Adriana Ugarte by stala za hriech,jednoducho povedane je to inteligentny film,cestovanie v case je super,to sa mi lubi...:-) ()
Oriol Paulo je prostě borec. Opět další parádní thriller z dílny tohoto nového režisérského šikuly španělské filmové školy. Po Frekvenci a Butterfly Effect další mimořádně povedená variace na téma propojení časových rovin a vznik paralelních realit ... 85% PS: Nevím, co tu furt všichni melou o překombinovanosti zápletky (hlavně mám někdy pocit, že zde někdo něco napíše a stádo opisuje, místo aby vypotilo nějakou vlastní myšlenku). Mně přišla zápletka jednoduchá, jasná a vše do sebe v rámci tak složitého tématu poměrně pěkně zapadalo. Si pusťte Rychle a zběsile, snad se zorientujete;-) ()
Galerie (11)
Zajímavosti (6)
- V jedné části filmu, když se malý Nico vrací domů, si můžeme všimnout, že nese v ruce skateboard a má na sobě úplně stejné oblečení jako Marty McFly z Návrat do budoucnosti (1985). Akorát že Marty měl vestu červenou. (SeBig)
- Vo filme je viacero odkazov na filmy Alfreda Hitchcocka: scéna v kúpeľni (Psycho), sledovanie susedov cez okno (Okno do dvora), pád tela z výšky (Vertigo). (megajalec)
- Počas scény, keď Vera rozpráva o svojich spomienkach, v kine sa mihnú zábery na filmy Stroskotanec (2000) a Kontakt (1997). Oba sú režírované Robertom Zemeckisom, ktorý režíroval aj Návrat do budúcnosti (1985), ktorý má vo filme viacero odkazov. (megajalec)
Reklama