Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Policista Wayne zachrání život jednomu člověku. Zanedlouho se dozví, že to byl známý gangster Frank. Ten ho za odměnu pozve do svého nočního klubu. Trochu se spolu seznámí, a když Frank zjistí, že Wayne žije sám, pošle mu jako " dárek" dívku Glorii, aby mu týden dělala společnost. Wayne ji chce vyhodit, ale Glorie mu vysvětlí, že kdyby ji Frankovi vrátil, dostala by se do maléru ona a její bratr, který Frankovi dluží peníze. Wayne si ji tedy doma nechá, vyspí se s ní, vznikne mezi nimi vztah. Po týdnu si Frank přijede Glorii vyzvednout, ale Wayne mu ji už vydat nechce, protože s ní chce žít.Frank mu nabídne, že Glorii prodá za 40. tisíc. Wayne hořko těžko peníze sežene, ale Glorie takový kšeft odmítne a sama odejde. Frank si pro ni přijde znovu, vypadá to, že se střetne Frankův gang a policajti, kteří přijedou zase podpořit Wayna. Frank s Waynem se tvrdě poperou, do toho zmatku se najednou Glorie vrátí, a aby zabránila většímu maléru, rozhodne se, že se k Frankovi vrátí dobrovolně. Frank je ale také velkorysý, a když vidí, čeho je Wayne kvůli Glorii schopen a ona kvůli němu, vzdá se jí, a nechá je už oba na pokoji... (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (60)

JFL 

všechny recenze uživatele

V kontextu všech jmen před i za kamerou (od produkujícího Scorseseho, přes klasika filmové hudby Elmera Bernsteina až po vynikajícího kameramana Robbyho Müllera) vyvolává "Vzteklej pes a Glorie" příznačně až vztek, jak moc potenciálu přichází vniveč a jak jako celek prostě nefunguje. Režírující one-hit-wonder John McNaughton, který si udělal jméno znepokojujícím "Henry: Portrét masového vraha", buďto tento projekt naprosto neukočíroval, nebo se pokusil tuctový scénář ozvláštnit mnohoznačností, která ale padá na hubu, neboť je stejně ve finále zcela anulována. Celý projekt je postavený na dvou až zoufale nekoncepčních nápadech. První představuje premisa postavená na rádoby důmyslné parafrázi slovní hříčky "no guts, no glory", kde poslední slovo je tentokrát v odkazu na titulní postavu psáno Glory. Druhý vtip filmu má spočívat v tom, že zde De Niro a Murray hrají zdánlivě proti svým klasickým škatulkám. V případě obou ovšem představují jejich zdejší party pouhou hodně vlažnou zahřívačku na jejich zásadně dotaženější role v "Jackie Brown" a "Na Hromnice o den více". Kámen úrazu spočívá v tom, že jejich zdejší figury se pouze tváří jako atypické díky místy překvapivě dobrým dialogům, jenže jednají zcela schematicky. Vyprávění totiž klame tělem, když dává značný prostor postavám a jejich frustracím, nejistotám a životním kompromisům. A to až do té míry, že si diváci mohou začít myslet, že se bude film vyvíjet jako mnohovrstevnaté drama, které se nebojí ukazovat atypické hrdiny stranou tradičně prezentovaných škatulek maskulinity. Jenže navzdory všemu potenciálu se slibně atypicky rozjeté vyprávění usadí v těch nejtradičnějších možných kolejích. Z pojednání o křehkých a obvykle skrývaných stránkách maskulinity nakonec vše ústí do prachsprosté manic pixie girl báchorky postavené navíc na debilním indoktrinačním schématu, že chlap si ženu udrží pouze, když někomu dá přes držku. ____ Překvapivě "Vzteklej pes a Glorie" v mnoha ohledech představuje přesný protiklad geniální dekonstrukce sebezahleděné toxické maskulinity v "Oldboy" Parka Chan-wooka. Oba filmy pojednávají o podivné hře a komplikovaně se vyvíjejícím vztahu dvou mužů, kde zásadní roli hraje žena dosazená po bok hlavního hrdiny. Také obsahují obrazy mnohdy zkratovitého násilí, bitek plných bolesti i vyčerpání a odehrávají se na pozadí odvrácené strany velkoměst s podivnými podniky a službami pro gangstery. Jenže zatímco "Oldboy" diváky od původních sympatií k hrdinovi vede k ohromně tragickému finále a prozření, že to on ve skutečnosti byl celou dobu záporákem, "Vzteklej pes a Glorie" jen jakékoli atypické a komplexnější rysy maskulinity prezentuje jako podivínství a slabost, které jen omezují tradiční ctnostně heroické mužství inherentně zakotvené v každém chlapovi, jemuž žádná žena nedokáže odolat. ____ "Vzteklýho psa a Glorii"  by bylo možné vzít částečně na milost, kdybychom si v souladu se zde často zmiňovanou psychoterapií a ovládáním hněvu připustili možnost, že se jedná o origin story k "Přeber si to". () (méně) (více)

5150 

všechny recenze uživatele

Trošku zvláštní krimi-komedie. Má zajímavě obsazené charaktery. Robert De Niro jako vyměklý polda a Bill Murray coby gangster.. Nejvíc se však blýsknul David Caruso ve vedlejší roli drsného poldy. Všimli si toho patrně i producenti, takže si Caruso zanedlouho střihnul hlavní role v thrillerech JADE a POLIBEK SMRTI. ()

Reklama

Arius 

všechny recenze uživatele

Dalsi z velmi svojraznych gangsterskych produktov,je velmi tazke pohybovat sa prave v rezirovani gangsterskych filmov ak existuje taka konkurencia ako Martin Scorsese,i preto mal McNaughton stastie ze na projekte sa podielal i Scorsese ktory vniesol do deja pravu gangstersku atmosferu,ovsem iba v jednotlivych pasazach.Dalej moja pochvala patri jednoznacne uz k permanentne dobremu Robertovi De Nirovi,Billovi Murrayovi ktory vyborne zvladol charakter mafianskej spiny co ma dost udivilo vzhladom na jeho sklony ku komedialnemu vystupovaniu. A nakoniec musim dodat ze som sa konecne dostal k filmu v ktorom sa Uma Thurman herecky vyfarbila,pretoze by som jej herecke kvality asi velmi spochybnoval. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Jasně, že jsem si film pustil kvůli hercům. To byl vlastně taky jediný důvod, proč jsem ho dokoukal. Příběhově totální nezájem, herecky De Niro klasika, ta se nikdy neomrzí. Musím ale konstatovat, že na to, jakej je herec, tak ty sexuální scény mu prostě nejdou. Ještě, že jich moc nemá. Chvíli jsem myslel, že tu Umu Thurman zavalí, což by mi po její etudě v Karlových Varech Na Plovárně s Markem Ebenem ani nevadilo. Závěr taky popírá to, jak De Nira a Murraye znám. Přijde mi, jak kdyby někdo průměrný námět nabalil na herce, kterým jejich role totálně nesedí už z podstaty jejich osobnosti. ()

Zombo 

všechny recenze uživatele

Dobré, místy dokonce velmi dobré (bohužel i trochu utahané) drama. Určitě bych tomu nedal označení komedie jen kvůli lehké ironii a hrstce průměrnějších vtipů a hlášek. Příběh tomu také moc neodpovídá - osamělý a senzitivní/zbabělý policista se náhodně chytí do křížku s citově nevyrovnaným mafiánem - možná až na ten zmatený a poté terapeutem odlehčený konec, který spíš zklame. Jinak R. De Niro zahrál svůj slušný standard, D. Caruso mile překvapil, ale nejvíce na mě zapůsobil charismatický a vždy výborný B. Murray, zvlášť když jsem ho poprvé viděl v záporné roli. ()

Galerie (29)

Zajímavosti (6)

  • Ve filmu se objevuje stejná saxofonová skladba, která zazněla ve snímku 7 Women (1966). (Terva)
  • Při jedné ze společných scén omylem zlomil Bill Murray nos Robertu De Nirovi. (korbitch22)
  • Natáčení probíhalo v Chicagu. (Terva)

Reklama

Reklama