Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Tragikomický příběh mladého pětasedmdesátníka, věčného snílka, pábitele a recesisty (V. Brodský), který na rozdíl od své milované, ustarané maželky (S. Zázvorková), se odmítá smířit s údělem rezignujícího stáří a žije svůj život jako nikdy nekončící výzvu, v níž každý den se pro něho stává báječnou příležitostí k novému dobrodružství. Spolu se svým věrným a oddaným kamarádem z operety přenáší divadelní role do života a splňuje si tak své nesplněné sny. Vystupuje jako emeritní člen Metropolitní operety, který kupuje zámky, jako revizor, horolezec a dobrodinec. V řadě vděčných komických situací, plných jemného i černého humoru, válčí s manželkou o svou bezstarostnost a nezávislost, s níž vždy znova dokazuje, co je to UMĚNÍ ŽÍT. Tento film o přátelství, lásce a neumírání je věnován Vlastimilu Brodskému. (Česká televize)

(více)

Recenze (347)

kingik 

všechny recenze uživatele

Michálek splatil svůj dluh vůči důchodcům. Jim ještě nevěnoval žádný ze svých filmů. Angažoval trio Brodský- Zázvorková-Zindulka, které možná mělo z hereckého hlediska to nejlepší už za sebou. Těžko však tihle herci mohli něco zkazit. A zážitek z filmu silně vylepšují. A dokonce předvádějí i nový rozměr svého herectví, patrné je to hlavně u hereckého chameleóna Brodského. Dojem kazila mizerná technická kvalita filmu. Především bych pracky zlámal zvukaři. Hercům nebylo mnohdy jeho vinou rozumět, do mikrofonu se nachytaly všemožné okolní rušivé srance. Dialogy byly originální, komfortní poslech nebyl umožněn, neb zvukař měl zřejmě k dispozici jen bambusovou tyč na konci obalenou molitanem. Ale ani obrazově film neexceluje. Celou dobu má film televizní proporce, ze kterých nesleví. Vše působí dost levným dojmem. Jako televizní film ideální, do kina nevhodně natočeno. Asi tahle, kdo zná Hubačovu scenáristikou tvorbu, ví přesně, co od toho může očekávat. Mě zesnulý Hubač příjemně překvapil, protože šedivost stáří má z jeho pohledu rozměr ironického nadhledu, který značně umocňuje vhodně zvolená herecká sestava. U dvou protagonistů, Brodský a Zázvorková, se jednalo o jakési neoficiální uzavření jejich bohaté herecké kariéry. Bylo by tedy z mé strany neuctivé poslat jeden z jejich posledních filmů do spodních polic jejich tvorby jen proto, že film měl slabé technické zázemí. Michálek je poměrně zajímavý režisér, který si s nástrahami náročného scénáře poradil dobře. Televizní obrazovka citlivě, vtipně i nadneseně natočenému snímku sluší dokonale. 60% ()

Allien.9 

všechny recenze uživatele

Hořká sonda do přemýšlení starých lidí, která stačí nejen dojmout, ale zároveň i šokovat. Šetření na vlastní pohřeb ještě pochopím - na tom není (obzvlášť v dnešní době) nic neobvyklého, ale výlety / procházky ke hrobu, který jsem dostala k narozeninám + nadšené básnění o tom, jak se mi tu bude s manželem dobře ležet?!? Tak to už je trošku moc i na mě... Nutno podotknout, že "obrácená" scéna s pistolí působí vzhledem k nadcházejícímu kroku Vlastimila Brodského (sebevražda) jako hodně nepovedený vtip. Ach jo.:-( ()

Reklama

ORIN 

všechny recenze uživatele

Filmy s tematikou stáří a jím podobné mám rád. Musí být ale podpořeny kvalitním scénářem, hereckými výkony a tou pravou atmosférou. Z Babího léta mám velice rozporuplné pocity a dojmy. Velké množství uživatelů zde doslova proklamuje vynikající herectví hlavního tria. Nad tím bych se rád pozastavil. Vlastimil Brodský dle mě odvádí svůj herecký standard. Co mi ale vadí, je skutečnost, že je často brán do souvislostí osud samotného Brodského s jeho postavou Františká Hány, kterou zde ztělesňuje. Snímku tento fakt spíše škodí a odvádí pozornost někam jinam. Postava Stelly Zázvorkové je totálně zvrhlá a šílená. Jestli je Emilie Hánová propagována jako zodpovědná, ustaraná a ještě kdovíco postava, tak je ten, kdo to píše, zralý spolu s ní na psychiatrickou léčebnu, mírně řečeno. Já osobně jsem své prarodiče nikdy něco podobného dělat neviděl. Sice chápu, že takoví lidé existují, ale popisovat je takovýmto způsobem je poněkud unáhlené, opět mírně řečeno. A nakonec Stanislav Zindulka (a jeho pes). Český lev je dle mě nejzaslouženější, jeho postava nejlidštější a nejuvěřitelnější. Co se týče scénáře, šedý průměr. Trošek emocí ve mně vyvolal až závěr, což je u filmu s tímto tematem nemalý minus. Když srovnám Babí léto s Časem umírat, který je vpravdě minimalistický, na stáří se dívá z trochu jiné perspektivy a pracuje s daleko menším množstvím herců, tak první jmenovaný prohrává na plné čáře. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Již po prvním zhlédnutí jsem velmi oceňoval výkon Vlastimila Brodského, pro kterého byl tento film prakticky rozlučkou, jak filmovou, tak životní. Říkal jsem si už z úcty nejde tento film nemít rád. Nebýt Brodského můj dojem by, ale rozhodně nebyl dokonalý. Ovšem napodruhé jsem si Babí léto velmi užil. Jméno scénáristy Jiřího Hubače jsem snad před dvěma roky ještě ani nevnímal. Během těch uplynulých dvou letech se, ale stal mým velmi oblíbeným scénáristinou. Z jehož spolupráce s Brodským vznikl rozpočtem a výpravou malý, ale jinak rozhodně velký televizní film Mapa zámořských objevů. Po několika letech čekání se Vlastimil Brodský konečně od Hubače dočkal další skvělé látky, kde pan scénárista opět uhodil hřebíček na rakvu. Hlavní postava pan Hána je mi sice věkově i zkušenostmi vzdálen, ovšem svou touhou pořád něčím žít, vymýšlet si pořád všelijaké vychytávky, příběhy a unikat tak z reality je mi velmi sympaticky. Všechny jeho epizodky (navštěva casina, květinářství, koupě zámku) v sobě mají krásný tragikomický nádech. Ale pan Bláha se málokdy nechá vykolejit a pořád si hodlá užívat život naplno. Čímž je mnohdy až bezohledný ke svému okolí, ale v podání pana Brodského si ho prostě musíte zamilovat. Stanislav Zindulka je mu velmi dobrým partnerem stejně jako Stella Zazvorková jako protipoĺ přízemní moudré manželky co se stará o praktické věci. Na tu smrt sice myslela tak často, že mi občas její postava připadala až přetažená za vlasy, ale věřím, že jednou pochopím. A Ondřej Vetchý je nezdárný synek k pohledání. Celý film je vysoce lidský, přirozený, citlivý, příjemný a hlavně smutný i vtipný zároveň. Velmi se mi líbila epizodka s mladou sousedou. Scéna u soudu je zase velmi dojemná. A závěrečná sekvence s letem balónem v sobě ukrývá i kus lyrické poezie, která jakoby se táhla celým filmem. A nejen to z něho číní vskutku krásný zážitek. Bylo mi ctí! ()

Orlau32 

všechny recenze uživatele

Herecký koncert dvou hvězd : Vlastimila Brodského a Stelly Zázvorkové. Ublížila bych panu Stanislavu Zindulkovi, kdybych nekomentovala jeho nádherný herecký výkon ve vedlejší roli. Po zásluze bylo všichni tři umělci oceněni "Českým lvem", scénář je vynikající (jako vše co Jiří Hubač kdy napsal), a proto ten 4. lev patří i jemu. Je to okouzlující příběh tří seniorů, kteří se nemohou smířit se skutečností, že stáří přichází a že se, bohužel, s tím nedá absolutně nic dělat. Mládí tohle nemůže pochopit.... dejme jim čas.... však to poznají. Nádherný film ! ()

Galerie (22)

Zajímavosti (18)

  • Závěrečná scéna, kdy postava důchodce Hána odlétá balónem, byla i splněným snem jejího představitele Vlastimila Brodského, který celý svůj život o letu balónem snil. (Olík)
  • Při závěrečné balónové scéně chytly Vlastimilu Brodskému od otevřeného ohně vlasy. Sám to komentoval slovy: „Naštěstí tam nemělo co hořet.“ (Olík)
  • Záverečná scéna, kedy dôchodca František Hána (Vlastimil Brodský) odlieta balónom, bola dosť problémová. Najskôr bola presunutá o niekoľko hodín kvôli počasiu. Následne sa Vlastimil Brodský veľmi bál vliezť do balónu a vzlietnuť s ním, aj keď balón mal vzlietnuť iba do 10 metrovej výšky a neustále mal byť pripútaný lanom. Pred začiatkom natáčania scény ironicky vravel, že tam je pre istotu pripravená sanitka, ale nie je tam pohrebný voz, na ktorom trval. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama