Reklama

Reklama

Halloween: H20

  • USA Halloween H20: 20 Years Later (více)
Trailer

VOD (1)

Šílený psychopat Michael Myers se vrátil a s ním i kletba jeho rodiny. Svůj pověstný nůž obrátil znovu proti své sestře Laurie (Jamie Lee Curtis), pro niž se noční můra stává skutečností. Tentokrát však je na střet s vrahem připravena.  Horor Halloween: H20 je v pořadí sedmým dílem klasické série, kterou zahájil v roce 1978 režisér John Carpenter kultovním snímkem Halloween (u nás vyšel na videu pod názvem Předvečer svátku všech svatých). Pokračování režiséra Steva Minera se odehrává o dvacet let později (odtud šifra v názvu snímku). Na scénu se v něm vrací jak ďábelský vrah Michael Myers, tak jeho sestra Laurie Strodeová, která jako jediná přežila jeho řádění. Nyní žije pod změněným jménem, má sedmnáctiletého syna, ale stále ji pronásledují děsivé vidiny o Myersově návratu. Není tedy překvapena, když se tak opravdu stane. Po dávných zkušenostech s nezničitelným zabijákem je však na střetnutí s ním připravena a je odhodlána sprovodit ho tentokrát ze světa definitivně. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (323)

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Druhý nejlepší díl série a celkově jeden z nejlepších Slasherů všech dob. Série si nemohla nadělit lepší dárek a tak 20 výročí se slaví stylově a úmyslně se zapomíná na minulé 4 ne zrovna kvalitní díly. Režie byla svěřena do rukou Steveu Minerovi, mimochodem režisér 2. a 3. Pátku 13th. Co by to bylo za oslavu narozenin, aby do hlavní role nebyla ukecána hlavní postava, takže na scénu se vrací Jamie Lee Curtis. Koncept dílu pracuje s dlouhým vyčkáváním. Michael sice hned na začátku vyřadí 3 kousky, aby si pak dával náležitě na čas a až teprve po 60 minutách dochází k sourozeneckému setkání. 75% ()

Shakers 

všechny recenze uživatele

Siedmy Halloween: H20, ignoruje predošlé tri diely (4,5,6) a nadväzuje na diel druhý (1981). Laurie s tvárou Jamie Lee Curtis je späť a Michael Myers, ktorý sa vracia po 20 rokoch tiež. Musím povedať, že tento diel je celkom fajn. Veľké plus je to, že tento diel je skutočne krátky a tak sa tu zbytočne nič nenaťahuje. Taktiež v iných dieloch mi prišli vedľajšie postavy nudné a mal som ich chuť zabiť, no tu mi to prišlo celkom v pohode a taký mladý Josh Harnett alebo LL Cool J mi vôbec nevadili. Veľké plus je určite postava Laurie, ktorá bola dobre napísaná, prostredie školy ponúklo miesto pre naháňačky, či schovávačky, ktoré Michael tak obľubuje. Aj vraždy mi prišli dosť štýlovo natočené. Hudba tiež potešila, no najviac ma dostal záver, ktorý ponúkol asi najlepšie finále zo všetkých Halloweenov. 75 % - 4* ()

Reklama

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Jediný rozumný tah, dát sbohem předchozím dílům a navázat na konec dvojky, se ukázal být docela inteligentním vysvobozením ze scénáristické retardace svých předchůdců. Psychologické pitvání postavy Laurie je docela zajímavé, ale ne nijak objevné, byť návrat J. L. Curtis na scénu je dalším přímým zásahem do černého. Bohužel to nakonec zazdil režisér. Atmosféricky jsou mordy velmi půvabné, příjemný pocit déja vu á la Carpenter pohladí divákovo libido a scéna, kdy Laurie vezme do rukou sekeru a vydá se vstříct Michaelovi, je fenomenální. Jenže koho to navlekli do motérek a bílé masky? Michael byl, je a vždy bude vnímán jako robustní kořeň a ne jako suchar, kterému půl roku po opuštění posilovny opadly kreatinem nahnané bicepsy. Ale absolutní „wtf?!“ chvíle nastane tehdy (sorry, neodpustím si spoiler!), když režisér hodí jeden kamerový detail na oči. Ty dva prázdné otvory, skrývající absolutní zlo dostaly podobu a tvar, čímž se Michael definitivně degradoval do pozice kosiče bez tajemství, jemuž není možno fandit. Nápad tu byl, snaha též, ale výsledek je notně rozporuplný zářez do Halloweenské série. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

John Carpenter dal v roce 1978 světu zásadní slasher jménem Halloween, který poprvé představil ikonického zabijáka Michaela Myerse a skrze něj jednu z nejikoničtějších hororových postav všech dob. Druhý Halloween v režii Ricka Rosentala je poté ucházející sequel, který Carpenter již pouze psal a došlo v něm na zvrat, kterého sám Carpenter později litoval. Každopádně to po závěru filmu vypadalo, že má Laurie Strode od svého bratra Michaela definitivní pokoj a tvůrci se tak skrze Halloween III rozhodli vydat směrem antologických filmů, po tragickém výsledku ovšem bylo snazší vrátit se k Myersovi. Jenže Halloween IV-VI jsou z dnešního pohledu přinejlepším snesitelné braky, které odkaz původního filmu nemohli pomočit ve větší formě. I proto sedmý Halloween ve finále udělal několik chytrých kroků. Z prstu vycucaný zvrat sice zůstal kánonem, z kontinuity se ovšem rázem vymazalo vše po dvojce, došlo k návratu Jamie Lee Curtis v roli Laurie Strode a především si někdo uvědomil, že je v roce 1998 ideální přijít v rámci řádění Michaela Myerse s nějakou svěžejší formou. A i proto byl v době svého vydání sedmý Halloween se symbolickým podtitulem H20 (20 let později) tím nejlepším Halloweenem od prvního filmu.   S původním námětem přišel Kevin Williamson, který skrze jím napsaný Vřískot v roce 1996 zvládl nakopnout novou vlnu slasherů, která nově především fungovala na principu uvědomělosti hororových stereotypů a výsměchu samotnému slasherovému podžánru. Williamson sice není u filmu uveden, pomáhal ovšem dvojici Robert Zappia a Matt Greenberg s libovolnými replikami a drobnými úpravami. K návratu Carpentera poté tehdy nedošlo, režie se ovšem chopil Steve Miner, který svou režijní kariéru započal druhým a třetím dílem Pátku třináctého, kdy světu představil Jasona Vorheese a především se u série o zabijákovi s hokejovou maskou držel v jejím nejsnesitelnějším období. Se scénářem tak pomáhal zkušený autor nejprogresivnějšího slasheru 90. let, režie se chopil se slasherem zkušený tvůrce a v hlavní roli mohla opět zazářit královna všech scream queens. Co by se vlastně mohlo pokazit?   Samotný film po vzoru Halloweenu II začíná za doprovodu písně Mr. Sandman a zobrazení rozverné halloweenské nálady, kdy lidé krájí dýně, připravují se na koledování a vše vypadá velmi idylicky. Jenže pak si jednoduše Michael Myers řekne, že 20 let už je dlouhá doba a že by nebylo špatné udělat si jeden rodinný sraz. Halloween: H20 se v tomto ohledu nesnází odpovědět na nejrůznější otázky, nijak výrazněji neprozkoumává pochybnou mystičnost Michaela Myerse a nesází ani na kdovíjak kreativní vraždění a vysoký body count. Miner se v tomto ohledu překvapivě distancuje od všech předchozích příšerných dílů Halloweenu a po vzoru Carpentera na to chce primárně jít přes budování atmosféry, které následně prakticky celou dobu funguje. Po 20 letech a šesti (respektive pěti) se mohl zdát koncept naprosto vyčerpaný, Miner ovšem dokázal, že se s Michaelem Myersem ještě pořád dá zpracovat zajímavým způsobem.   John Carpenter se tehdy neobtěžoval vrátit ani na pozici skladatele, dvojice John Ottman a Marco Beltrami ovšem tehdy byli ideální volbou, kdy se tento fakt utvrdí už během úvodních titulků, které doprovází známý proslov Dr. Loomise o tom, jak je Michael Myers představitelem čistého zla. Jamie Lee Curtis tu díky PTSD Laurie Strode a jejím nově nabytém statusu matky měla prostor pro to něco hrát a mohla působit dojmem, že si tehdy návrat do své první velké a především nejslavnější role zatraceně užívá. V Halloween: H20 se ostatně nevyhnutelně z kořisti musí stát lovec, kdy je v tomto případě vidět nadhled příspěvku samotného Williamsona. I když Michael Myers v roce 1998 pořád byl tím nejstylovějším slasherovým zabijákem, rázem bylo o poznání snadnější přát mu smrt. I proto, že vizuální řešení jeho masky tentokrát nebylo tím nejšťastnějším.   Halloween: H20 měl štěstí i v castingu jednotlivých vedlejších roli, kdy za vypíchnutí stojí především Josh Hartnett ve své první velké roli jakožto syn Laurie John, kdy jen zamrzí, že načrtnutý komplikovaný vztah s jeho matkou není ve finále komplexnější. Dále LL Cool J, kdy jeho Ronny patří mezi nejzábavnější postavy z celého Halloweenu či Adam Arkin jakožto Will Brennan, tajný přítel Keri Tate (tedy Laurie). Vedlejší postavy poté sice dle očekávání předeším vyplňují kolonky tradičních postav v rámci slasheru, s některými z nich (především s Ronnym) se občas pracuje poměrně zajímavým způsobem.   V průběhu je vlastně strašně zábavné sledovat, že si v případě Halloween: H20 Miner uvědomuje práci s očekáváním a v jistých momentech diváky šikovně potahá za nos, aby tím narušil jejich víru a následně je zasáhl nepřipravené. Finále i díky tomu působí dojmem, že je bravurně vystavěné a jeden finální úder vyvolá ten správný pocit zadostiučinění. Právě v ten moment snad i vyvstane pocit, že by Halloween: H20 mohl fungovat jako solidní zakončení trilogie. Jenže to by život musel být férový a Jamie Lee Curtis by skutečně musela odejít na vrcholu. Díky klauzuli ve smlouvě producenta Moustaphy Akkada totiž bylo již při realizaci H20 jasné, že tímto bravurním návratem příběh nekončí. Skrze následující Halloween: Zmrtvýchvstání poté sérii paradoxně zvládl pohřbít právě Rick Rosental, který již jednou příběh Michaela Myerse zdánlivě uzavřel. Jen to bohužel v roce 2002 bolelo o poznání víc. A nejen díky přítomnosti Bustyho Rhymese.   Na tom ovšem v součtu tolik dvakrát nezáleží. Ne poprvé a ne naposledy se totiž projevilo, že je u série Halloween vlastně snadné některé filmy naprosto ignorovat a díky retroaktivním kontinuitám a neustálým pokusům začít znova si vlastně divák může vytvořit vlastní kontinuitu dle vlastního výběru. S odstupem je to ovšem vlastně těžké, protože Halloween z roku 2018, který by klidně mohl nést název Halloween: H40, nastavil pár let nazpátek stejně vysokou laťku jako svého času H20. I navázání na H40 poté nedopadlo nejlépe, s odstupem času jsou ovšem nejspíš právě H20 a H40 těmi nejlepšími filmy ze série Halloween s výjimkou původní Carpenterovy klasiky. Jestli to chce někdo bude chtít v brzkých letech zkusit s Michaelem Myersem znova, inspirace těmi nejlepšími kusy jako právě H20 a zároveň pokus přijít opět s něčím svěžím by rozhodně (nevyhnutelnému) budoucímu 14. Halloween filmu prospěli.... () (méně) (více)

Jordan 

všechny recenze uživatele

pre mňa osobne je halloween trilógia - jednotka zo 78 od carpentera, potom 81 rosenthal a uzatvára to elegantne miner po dvadsiatich rokoch. aj keď je to najslabší diel z tejto trilógie, je to tretí najlepší film pod hlaviškou halloween a je celkom slušný. hlavne je to riadne postmoderné dielko ktoré cituje, parafrázuje a odkazuje... najviac na psycho, ale aj na rôzne iné strany a legendy... hlavne tu sú 2 pekné mladé šušky, čo je vždy plus... všímnite si, ako hudba, ktorá pracuje s pôvodným carpenteroým motívom a okrem toho na nej pracovali ottman a beltrami krásne a nenápadne pracuje s legendárnym motívom z hermannovho psycha - oveľa citlivejšie, ako napríklad surový "cover" v takom re-animatovori... inak taká zaujímavá chybička - v úvodných titulkoch je jeden "omyl": v článku o pôvodných vraždách je uvedený zlý rok, miesto 1978 je tam 1968 - odhalil som to náhodou, keď som kvôli niečomu musel pauznúť film a to sa stalo rovno na tomto zábere... ()

Galerie (26)

Zajímavosti (37)

  • Počas úvodných titulkov je možné vidieť na nástenke Dr. Loomisa útržky z novín, kde je v titulku zle napísané Michaelovo (Chris Durand) priezvisko. Namiesto Myers je tam Meyers. Rovnako je zle napísaný aj dátum udalostí, ktoré sa stali v prvom filme od Johna Carpentera. Namiesto roku 1978 je v novinovom titulku spomenutý rok 1968. (tXtX)
  • Film měl původně - na popud Jamie Lee Curtis (Laurie Strode), která chtěla uctít dvacáté výročí původního Halloweenu (1978) - režírovat John Carpenter, ale producent Moustapha Akkad mu odmítl zaplatit požadovaný honorář ve výši 10 miliónů amerických dolarů. O ten si Carpenter řekl jako kompenzaci za ušlé zisky ze zmíněného prvního filmu, za který tehdy dostal pouhých 10 tisíc dolarů plus 10 % z tržeb. (Eldrick)
  • Vo svojej dobe najkratší diel série (86 minút). (beso74)

Reklama

Reklama