Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Katharine Hepburn ztvárňuje v tomto napínavém dramatu Ann Hamilton, dceru vědce (Edmund Gwenn), která si po nevydařeném románku bere pohledného, ale poněkud záhadného a vynalézavého podnikatele Alana Garrowaye (Robert Taylor). Ale manželské blaho je pouze krátkodobé, protože Alan se odmítá bavit o svém nezvěstném bratru Michaelovi. Pohřešovaný Michael se stává Anninou posedlostí, její zvědavost jí provokuje ještě více po náhodném setkání se Sylviou Burton (Jayne Meadows), mladou ženou, která figuruje v životech obou bratrů a navíc se velmi podobá Ann. Nehledě na Alanovy zoufalé obavy je Ann donucena vyřešit záhadu Michaela, až do okamžiku, kdy odhalí, že Alan mohl docela dobře svého vlastního bratra sám zabít…Undercurrent je významný tím, že v něm debutovala Jayne Meadows a je také význačným průlomem v kariéře Roberta Mitchuma. (J_Fiu)

(více)

Recenze (16)

Topco 

všechny recenze uživatele

Musím použiť frázu „v jednotlivostiach silnejšie než v celku“ a som presvedčený, že ak by to nebolo také rozťahané, je to skvelý film. Goticky ladená melodráma ústiaca v noirový thriller, pričom za „noir“ kope najmä kamera Karla Freunda (viď skvelú nočnú scénu v stajni). Herci výborní (Taylor ako tajomný manžel dokáže byť desivý, Hepburn hrá obe polohy – peknú aj rozrušenú – dobre a Mitchum má čaro, len škoda, že je ho tu málo), takisto je skvelá hudba i kamera. Škoda len, že príbeh manželstva z vyššej spoločnosti, ktoré dobehne minulosť manžela, nie je kompaktnejší. 3,5* ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Katharine Hepburn za svoj život hrala v jedinej jednej noirovku, čo je strašná škoda. Bola by skvelá double crossing dame, bohužiaľ túto polohu si v Undercurrent neskúsila. Napriek tomu je to výborne vystavaný mysteriózny film v štýle Rebecca len s otvorenejšími noirovskými prvkami. I keď bolo rozuzlenie trochu odbité, príbeh skvelo rozvíjal tajomstvo a napätie z neho vyplývajúce a nenudilo ma ani úvodné budovanie motívov (čo ma teda riadne nudilo v Rebecce). Pravdaže to najlepšie na filme sú herci a to hlavne ústredné duo Hepburn/Taylor, ale aj Robert Mitchum, hoc v malej role, ich svojou charizmou skvelo dopĺňa. Záver na koňoch je úplne parádny! ()

Reklama

majo25 

všechny recenze uživatele

Dobré obsadenie, občas fungujúca atmosféra a nie nezaujímavý námet na mysterióznu drámu. Ale od trileru to malo ďaleko, keď si odmyslím záverečných 10 minút, tak vôbec. Premrštená stopáž má na svedomí zbytočne dlhé úvodné predstavovanie postáv a ich vzťahov a to podstatné sa začne diať až niekde ku koncu. Tajomný opar na celým dejom je v poriadku, občas sa podarili aj atmosferické okamihy, ale aj keď príbeh napriek značnej rozvláčnosti celkom nenudí, očakával by som od neho viac, hlavne na napínavosti a vierohodnejšej dovysvetlenosti. ()

hanagi 

všechny recenze uživatele

Základní premisa není zrovna originální - mladá žena potká svého osudového muže a po velmi krátké známosti se za něho provdá. Jenže záhy zjišťuje, že o něm skoro nic neví a že v jeho minulosti zřejmě budou i temná místa, jako například nezvěstný bratr. A tak se v tom začne šťourat...  Katharine Hepburn je ve své jediné noirovce uvěřitelná jako vždy, pánové ji hezky sekundují a je jen škoda, že stopáž je zbytečně přepálená. Ta aura plíživé nejistoty a úderné finále si ale solidní čtyři hvězdičky zaslouží. ()

elizabeth_ba 

všechny recenze uživatele

Potkáš-li čistě náhodou nějakýho krásnýho, bohatýho a úspěšnýho chlapa a bude-li tě chtít, bude za tím určitě nějaká obrovská kulišárna... I tak by se dal jednou větou charakterizovat tento film. Beztak o tom bude nějaký Murphyho zákon a když ne Murphyho, určitě paní Murphyové. :-) Robert Taylor byl opravdu super (jak jinak), dokonce jsem se i nějakou chvilku bála (sic), i když lidem zvyklým na dnešní thrillery by se to mohlo zdát směšné (ale mi zas vyhovuje, že tohle ve mně nevyvolává až tak děsivý pocity jako třeba Jezero smrti). Katherine Hepburn se mi sice ani nijak zvlášť nelíbila ani ve mně její herectví nezanechalo nějaký hluboký zážitek (třeba přijde v Lev v zimě) a Mitchuma jsme tam viděli dohromady asi tak 10 minut a to ještě od druhé půle filmu, ale protože Roberta jsem si tam užila dost a dost, tak mi to vůbec nevadilo. V téhle době se mu konečně podařilo „vydupat“ si ty role, o něž po celou dobu své herecké kariéry tolik stál (jak píše už Karkulka), kromě této, Johnny Eager (1942) a Conspirator (1949 s Liz Taylor) také High Wall (1947) a zřejmě ty konečně herecky komplikovanější role vyvrcholily obsazením do role Marca Vinitia v Quo vadis (1951) (kde ho sice herecky zastínil Ustinov), všechny zahrál výborně, ač ty předchozí role z konce XXX. let byly (až na výjimky) takové to veni, vidi, egi, když už jsme u toho starého Říma – přišel jsem, viděl jsem, zahrál jsem... Ale zpět k tomuto filmu. Pěkné scény se zvířátky - koně, pes. Ta scéna na tom srázu byla taky povedená. Snad jediná věc, která mi připadala jako naprostá pitomost byla, že měla Jayne Meadows (co hrála Sylvii Burton) být nějak podobná Katherine Hepburn (ať už obličejem nebo postavou), ale to je malá věc a nezkazí to celkový dobrý dojem z filmu. ()

Galerie (130)

Zajímavosti (4)

  • Jedná se o první film herce Roberta Taylora po jeho návratu z vojenské služby během druhé světové války. (Conspi)

Reklama

Reklama