Série(5) / Epizody(111)
Obsahy(1)
Bývalá hvězda amerického fotbalu a veterán z Vietnamu „Sonny“ Crockett žije na jachtě kterou mu hlídá aligátor Elvis a po ulicích Miami se prohání ve Ferrari. Jako policista v utajení bojuje proti zločinu. Záhy získává za partnera detektiva „Rico“ Tubbse z New Yorku který původně přijel jen prošetřit vraždu svého bratra. Společně pak řeší především drogové delikty. Seriál byl ve své době velmi populární a ve velké míře ovlivňoval i módu. Přišel s řadou na tu dobu neobvyklých novinek a epizody byly natáčeny v realističtějším záměrně drsném stylu. Vše báječně doplňovalo exotické prostředí, krásné dívky, luxusní kluby a drahé vozy. Cameo si střihla spousta populárních herců i zpěváků. (DarkDemon)
(více)Recenze (38)
Zlatý Glóbus - cena (2) - 43. ročník (za rok) 1985 - *Nejlepší herec v seriálu (drama) - Don Johnson, *Nejlepší herec ve vedlejší roli - Edward James Olmos + nominace (5) - 43. ročník 1985 - Nejlepší seriál (drama), Nejlepší herec v seriálu (drama) - Philip Michael Thomas, 44. ročník 1986 - Nejlepší seriál (drama), Nejlepší herec v seriálu (drama) - Don Johnson, 46. ročník 1988 - Nejlepší herec ve vedlejší roli - Edward James Olmos ()
Na tomhle seriálu je zajímavá hlavně ta skvělá úvodní znělka, a to nejenom proto, že ji zkonponoval český rodák Jan Hammer, ale hlavně kvůli tomu, že reprezentuje jednu dekádu televizní tvorby - s objektivním odstupem doby značně povrchních a pokleslou zábavu plodících ,,televizních" (ano, má to pejorativní nádech) osmdesátých let... ()
Výplod doby, produkt času, aký v takom kalibri nikdy nebol a nikdy ani nebude. Originátor vizuálneho štýlu a excesu dekády 80. rokov na televíznej obrazovke z produkčnej vízie toho najväčšieho štylizátora, Michaela Manna. Miami Vice je jeho herné pole, orná pôda jeho štylistických hrátok, kompletný a komplexný referenčný bod vzhľadu amerických 80s ako takých, TV klenot vo význame časovej kapsule. Fontána pastelovej farebnej palety, neónovej & vizuálnej/dizajnovej opulencie osemdesiatok. Druhá časť epizódy Golden Triangle (z pera M.M.) priniesla dnes už ikonické biele Lambo Countach, ktoré celý tento exces len dokresľuje. Spolu s kokaínovo-bielym 500 SEC Lorinser z epizódy šiestej, či pilotnou nočnou scénou jazdy čiernočiernej 1972 Ferrari 365 GTS/4 Daytona za pochodu éry definujúceho zvuku Collinsovej sólovky 'In the Air Tonight' z debutového Face Value. Plus absolútne ohromujúca práca česko-amerického skladateľa Jana Hammera – väčšina jeho skladieb je majstrovský kúsok práce, nielen 'Crockett's Theme'). Nejde tu však iba o pozlátka pre oči a uši. Sprvoti som plánoval napísať, že prijatie celého seriálu spočíva viac-menej v tom, aký je divákov vzťah k predmetnému videnému (t.j. k pravým, čistokrvným americkým osemdesiatkam, ktorých zovňajšok po niekoľkých dekádach až neprimerane zostarol), pretože mimo toho môže veľmi rýchlo skĺznuť k negatívnemu. S čím už tak moc nesúhlasím. Áno, jedná sa síce o štandardný "crime of the week" formát s niekoľkými pokračujúcimi linkami, sympatickým obsadením s nie príliš presvedčivými výkonmi, (pod)priemernými akčnými sekvenciami, z času na čas slušnými naháňačkami a prítomný je prostý fakt, že naozaj skutočne tu ide (len) o štýl a vizuál, ktorý je základným stavebným pilierom, v kontexte stavu televízie a produkcie toho času majú aj vnútornosti, jadro a technický kabát tohto seriálu niečo na vyzdvihnutie a tiež pár prvenstiev. Pre príklad jeden z prvých TV počinov, ktorý mal prepracovanejší rozvoj hl. postavy v priebehu sérií, ktorý sa menil hodnotovo aj emočne. Niekoľko epizód riešilo mnoho sociálnych otázok pomerne svojským, no o to uvedomelejším spôsobom (epizóda Evan ma po zamyslení dosť zasiahla). Kamera ďaleko presahovala schopnosti vtedajších televíznych a blížila sa k filmovým. Jeden z prvých seriálov so stereo zvukom a jeden z prvých, ktorý v epizódach zahŕňal licencovanú populárnu hudbu. No i tak – autá, móda, hudba, architektúra, interiérový dizajn. Miami Vice je v kontexte doby ten najcoolovejší a najštýlovejší počin všetkých čias. Viac od neho v r. 2023 nechci. Ber alebo nechaj tak... ♪♫ / ♪♫ (x) (x / x / x / x) (x / x) (x / x) (x / x / x / x / x / x) ()
V podstatě průměrný kriminální seriál - pláže, palmy, šviháci ve světlých oblecích, spoře oděné ženy, rychlá auta, vraždy a drogy... Ale v dobách krátce porevolučních (předrevolučních na TVP) to byla přece jen špička, něco nového a nevídaného. Puberta se mnou třískala a byla jsem zoufale zamilovaná do Dona Johnsona, já zkrátka nemůžu jít pod 3*, přestože dnes bych se u "Miami Vice" unudila. Zábavný byl akorát ten hlídací krokodýl:-). 55% ()
Velmi dobrý seriál. Málokdy se mi nějaký takový americký seriál líbí. Miami Vice ale vůbec nebylo špatné. Don Johnson jako detektiv James Sonny Crockrett a Philip Michael Thomas jako detektiv Ricardo Rico Tubbs. Ostatní herci byli též velmi dobří a často v seriálu narazíme i na dnešní hvězdy prvního stupně. V seriálu se například objevil Liam Nesson nebo Bruce Willis. Nejvíce se mi, ale na Miami Vice líbila hudba. Složil ji skvělý český hudebník Jan Hammer a skladba Crockett's theme je jednou z mých nejoblíbenějších. Scénář také nebyl špatný a kamera také ne. Moc se mi líbilo černé Ferrari Daytona Dona Johnsona. To bílé už nebylo takové. Co se týče epizod, nebyli špatné. Ve své době byl tento seriál jedním z nejúspěšnějších a získal mnoho nominací a cenu Zlatý Globus. Miami Vice není vůbec špatný seriál a myslím, že je mnohem lepší než nějaké typické americké blbosti. U mě za čtyři hvězdičky. ()
Galerie (58)
Photo © Universal TV
Zajímavosti (67)
- Do úlohy Ricarda Tubbsa bol zvažovaný Denzel Washington. (m.a.t.o.)
- Viacero hercov nemalo v záverečných alebo otváracích titulkoch svoje mená aj napriek tomu, že mnoho z nich boli integrálne role. (Real Tom Hardy)
- NBC chcelo vytvoriť spin-off k ich úspešnému seriálu Poldové z Hill Street (od r. 1981), ktorý by bol o bielom policajtovi z Juhu a čiernom policajtovi z Východu. Ten nevznikol, no nápad sa pretavil do tohto seriálu, kde taktiež máme bieleho policajta z Juhu a čierneho z Východu. Pre zaujímavosť, tvorca tohto seriálu predtým, než začal písať scenár k pilotnej epizóde, pracoval ako scenárista na Poldové z Hill Street, kde napísal postavu 140-kilového rasistického motorkára, ktorého stvárnil Dennis Burkley. Postava sa volala Sonny Crockett. (Real Tom Hardy)
Reklama