Reklama

Reklama

Bídníci

(seriál)
  • Francie Les Misérables (více)

Epizody(4)

Obsahy(1)

Osudy Jeana Valjeana patří mezi ty příběhy, které se nám nikdy neomrzí a které budeme vždy vděčně přijímat v nové a nové podobě. Bídníci patří mezi ty příběhy, které každá generace francouzských tvůrců pokládá za výzvu. Zatím poslední filmové zpracování vzniklo v koprodukci pěti států a najdeme pod ním podepsány tvůrce úspěšného přepisu Monte Christa: režisérku Josée Dayanovou, scenáristu Didiera Decoina a Gérarda Depardieua tedy 3D, jak toto úspěšné trio nazývá občas francouzský tisk. Pozornému divákovi neunikne, že se mnohé scény natáčely v Čechách a že se v epizodních rolích objeví i naši herci. Román Bídníci (Ubožáci) psal Victor Hugo po celá desetiletí a dokončil jej až v exilu. Příběh Jeana Valjeana, který uprchl z galejí, kam byl odsouzen za krádež chleba, koncipoval Hugo v pěti dílech. Žádný jeho román nedosáhl tak bouřlivého bezprostředního ohlasu jako právě Bídníci. Na jednotlivé svazky čekaly před jejich vydáním v Bruselu a v Paříži zástupci knihkupců a čtenářů snad ze všech čtoucích vrstev obyvatelstva. Jen v samotné Paříži jich bylo v několika dnech rozebráno na 48 000 výtisků a román byl okamžitě překládán do světových jazyků. Záhy se objevovaly i dramatizace a film počítá adaptace již na desítky. Muzikálové zpracování přitáhlo miliony diváků nejen v Evropě. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (125)

Ravi 

všechny recenze uživatele

Kdyby tak byly ty role trochu prohozené. Malkovich v roli Jeana Valjeana by se mi líbil mnoohem víc. Depardieu tuto roli nezvládl. Byl nudný, bez nápadu, strohý. Ostatní byli vynikající. Celkově vzato se mi tato adaptace Bídníků sice líbila díky stopáži, kterou na takové rozsáhlé dílo vyšetřila, také svým velkolepým zpracováním co do kulis i režie, ale zato jsem se nemohl zbavit dojmu, že šlo udělat více. 65% = 3/4 ()

Jezinka.Jezinka 

všechny recenze uživatele

Dobré chvilky, ale strašlivé čtvrthodinky. U prvního dílu jsem byla poměrně nadšená, leč kvalita zemřela zároveň s Fantinou. Od druhého dílu to od úvodních titulků jelo s kvalitou dolů jak namydlenej blesk. Natáčelo se to u nás, potěšilo pár českých tváří. Ve čtvrtém dílu je několik ojedinělých dojemných okamžiků, které v mých očích převálcovala Valjeanova věta: "Miluji Cosettu, ale ne jako otec." Hugo by se asi velmi divil. Asi by svůj popel nasypal Mariovi do kafe za to, co tam předvedl. Druhá hvězda je za to, že jsem tehdy odolala a místo účasti v komparzu šla na zkoušku. Jsem hrdá a šťastná, že jsem se na tom nepodílela. ()

Reklama

RoninNiro 

všechny recenze uživatele

Les Misérables je bez pochyby hlavne literárne veľdielo, ktoré som mal osobne v rukách už mnoho krát a v rôznych prekladoch, no vždy som ho zhltol. Samotný príbeh preto poznám naspamäť a viem, že sfilmovať niečo tak objemné nieje hračka. Všetko čo bolo v tomto spracovaní z knihy vynechané, bolo vynechané správne a logicky len pre úsporu času. Bedári sú totiž okrem iného aj veľmi podrobným prierezom Francúzskych dejín a nechýba v nich napr. rozsiahly opis bitky pri Waterloo atď. Ale späť k filmu. Výkon Gérarda Depardieu, Christiana Claviera a Johna Malkovicha nemožno hodnotiť inak ako geniálny. Ako by sa narodili pre tieto role, pretože svoje postavy nehrajú, ale prežívajú. Sklamal ma len nesympatický kostrbatý Enrico Lo Verso. Vytknúť možno len pár filmárskych doočíbijúcih prešľapov akými bol fakt že Gavroš nedospieval a po siedmych rokoch sa ani o piaď nezmenil a potom zvrzana scéna so špatným Lo Versom, ktorý mal celý svoj konský ksicht biely po pene na holenie ešte pred holením, pretože opakoval scénu. Ak však uchopím film ako celok, je to bez diskusie najlepšie spracovanie Hugovho románu a zároveň podľa môjho názoru životná rola Johna Malkovicha. To si dovolím trvdiť hlavne ako obdivovateľ francúzskeho romantizmu a jeho velikána V. Huga, ktorého diela sú vďačnými filmárskymi objektmi. ()

marien1039 

všechny recenze uživatele

Je ale pravda, že Depardieu je sice skvělý herec (a nejlepší Monte Christo, který kdy byl), ale na Veljeana se nehodí. Je to naprosto jiná role, než Monte Christo a je na ní potřeba jiný typ herce. V tomto případě je Valjean tlustý, což je na galejích prakticky nemožné. Navíc tu roli hraje možná až moc tvrdě. Naproti tomu i v padesáti neuvěřitelně přitažlivý a charizmatický Malkovich zde ztělesňuje skoro kladnější roli, než samotný Valjean. A perfektně. Podobně skvělý výkon předvedl i Christian Clavier coby Thénardier. Enrico Lo Verso je pro změnu na roli Maria podle mě starý a já být Cosetta a pronásledovat mě takový zuřivě vypadající Ital, spíše se bojím ()

Hopsik 

všechny recenze uživatele

Zajímalo by mě, zda ti jednohvězdičkáři četli Bídníky. A tím myslím skutečně četly, bez přeskakování apod. jak mají někteří zvykem. Z těch všech adaptací co jsem viděl( všechny kromě filmu s Gabenem, sháním ve vysoké kvalitě) je toto nejzdařilejší dílo. A to především po stránce obsahové, jelikož měli tvůrci dostatek času zaznamenat souvislosti a tím pádem nebyla nutnost překrucovat. I když originálu nedosáhne filmové zpracování nikdy. Nejvíce mě zarazil komentář uživatele canakja. Myslím že právě jeho komentář je bez ducha a jiskry. Navíc "nechutný konec" jak říká v knize v podstatě je. Tak proč by měl být ve filmu přikrášlen? Celé dílo je v podstatě nechutné a surové, přesně tak, jak to bylo v té době, kdy se příběh odehrává. V Hugově době. 4 hvězdy a nechávám si rezervu na Gabena :) ()

Galerie (39)

Zajímavosti (3)

  • Jan Kuželka ve filmu ztvárnil majitele kavárny, ve které začala Velká francouzská revoluce a měl mít dialogy s Johnem Malkovichem (Javert) ve francouzštině, kterých se vzhledem ke své neznalosti cizích jazyků velmi obával. Kvůli tomu, že odbory v jednu chvíli vyhlásily za pět minut konec natáčení, o ně však zásahem Josée Dayan ke své radosti přišel. (JoranProvenzano)
  • K natáčení interiérů věznice se filmaři vydali do bývalého barokního vězení v Kutné Hoře, které bylo od roku 1945 opuštěno. Vězení však již prošlo úpravou a dnes je v něm Okresní soud. Díky citlivé rekonstrukci zůstaly v objektu zachovány všechny artefakty upomínající na původní účel budovy. (sator)
  • Natáčení probíhalo v Praze, nebo také v Plasích na Plzeňsku. Svatba Cosetty (Virginie Ledoyen) a Maria (Enrico Lo Verso) byla natočena na Malostranském náměstí před kostelem sv. Mikuláše. (Lynette)

Reklama

Reklama