Reklama

Reklama

Rammstein: Deutschland

(hudební videoklip)

Obsahy(1)

Deutschland je první singl vydaný ze sedmého studiového alba s názvem „Rammstein“ německé metalové kapely Rammstein. Klip natočil německý režisér Eric Remberg, který používá umělecké jméno Specter Berlin. Ve videoklipu vidíme všechny členy kapely společně se symbolem německého lidu, tzv. Germánií, kterou si zahrála německá herečka afrického původu Ruby Commey. Všichni protagonisté se postupně pomocí červeného laserového paprsku chronologicky přenášejí do různých krvavých a násilných historických etap německých dějin. Vše začíná u germánských kmenů a jejich vítězství v Teutoburském lese, pokračuje to ve středověkém honu na čarodějnice, událostmi mezi první a druhou světovou válkou, holocaustem, teroristickým obdobím Frakce Rudé armády a končí to v 80. letech před pádem Berlínské zdi, kdy se přeneseme do budoucnosti, kde vesmírná kapela vezme spící Germánii ve skleněné rakvi do neznáma. (Trajektt)

(více)

Recenze (37)

GTS_PUNK 

všechny recenze uživatele

V prípade umenia sa vo všeobecnosti až príliš často plytvá superlatívmi. Najväčší, najuznávanejší, najrevolučnejší... Pokračovať by sa dalo takmer donekonečna. Ak sa vás však niekto niekedy opýta na najlepší hudobný videoklip, nasmerujte ho jediným smerom. A síce smerom ku skvostu s názvom Deutschland, ktorý vypustila do sveta skupina Rammstein v roku 2019. Nielen hudobne, ale najmä vizuálne podmanivé a úchvatné dielo, ktoré v podstate za menej ako sedem minút predstavuje prierez naprieč nemeckou históriou, je zároveň v mnohom sebareflexiou nejedenkrát rozdeleného a znovu spojeného národa. Pod pomyselnou vlajkou všemocnej Germanie (Ruby Commey) má divák možnosť vidieť prerozprávanie príbehu začínajúceho sa v rímskych časoch, pokračujúc stredovekom, infláciou vo Weimarskej republike, haváriou vzducholode Hindenburg, najtemnejším obdobím ľudskej histórie v podobe druhej svetovej vojny, nacizmu, holokaustu, paktovania kléru a hákového kríža, ďalej komunizmom vo Východnom Nemecku, akciami Frakcie Červenej armády a končiaceho sa presahmi do súčasnosti až vzdialenej budúcnosti, v ktorej už národ a s ňou aj národná identita Nemecka iba spiaco krúžia v sarkofágu kdesi na orbite. Deutschland vynikajúco znie a ešte lepšie sa naň pozerá. Zábery, natočené vo vysokej kvalite, sú v spojení s precíznym strihom a dynamikou celého videoklipu bez problémov schopné "strčiť do vrecka" nejedno celovečerné filmové dielo. Kdekoľvek možno šetriť superlatívmi. Ale určite nie tu. ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Úplně to samý jako Aronofského Mother, takže velká zábava a v pořádku. Kdyby to nikoho nenasralo, byl bych smutný. Škoda akorát, že to barevný ladění a fetiš vysokofrekvenčních kamer způsobuje, že to postupy a hlavně barvami vypadá jako každý druhý současný videoklip. Song bohužel v zásadě bez nápadů. ()

Reklama

Melios 

všechny recenze uživatele

Úplne úprimne poviem ,že metal nenávidím ,Rammsteinov moc nemám rád ,no jejich songami nepohrdem ,hlavne piesňou Ohne Dich (no v hrôze stále nikto neprokonal Marlyna Mansona a Ozziho). Songy a videoklipy od Rammsteinov poznám. Napríklad Mein Land ,Rosenrot ,Mutter ,Du Hast , Ich Will ,Benzin ,Sonne ,Ohne Dich a tak ďalej. A všetky majú spoločné jednu vec - schopnosť šokovať ,nie kvôli extrémistickým chúťkam kapely a ani tým rasistickým ,ale jednoducho to ,že sú politicky nekorektní. A to si na nich najviac cením - byť politický nekorektný v tejto dobe si zaslúži potlesk. Takže keď vyšiel Deutschland nič som nečakal ,ale bol som poriadne nadšený ,keď som uvidel poriadne prehnanú čiernu históriu Nemecka v podaní recesie. Takže ešte raz pre tých ,ktorý by to nechápali - KLIPY RAMMSTEINOV SU RECESIE A NEMAJU SA BRAT VAZNE! Ale zároveň ,by sa toto malo brať vážne. A ,prečo? Nemci ako národ svojú temnú históriu mažú a robia ,že nikdy ani neexistovala....už bolo načase ,aby sa nejaký nemci ozvali a ukázali do ksichtu iným nemcom ( a zároveň celému svetu) ,čo kedysi robili ,a čo už nezvrátia. Je to história ,tá sa nezmení ,dá sa ignorovať ,no čoskoro vás dobehne. A to sa pre Nemcov práve naplnilo....(Možno to budem ľutovať ,ale...) ďakujem skupine Rammstein ,že sú natoľko šlahnutí ,aby skúšali odcenzurovať Nemecko....a to sa im aj podarilo. ()

pajmič666 

všechny recenze uživatele

Alegorický průchod napříč bouřlivými německými dějinami. Sugestivní, surrealistický, barvitý a chaotický. Tady se chectákama rozhodně nešetřilo. Od kulis a effekty, až po masky a kostýmy. Till by klidně mohl místo "Deutschland" řvát "Haushalt!" Ve výsledku to působí trochu snobsky, což někoho může nasrat. Ale hele, někam se ty masivní prašule nacpat musej, verdammt!! Z muzikálního hlediska je to klasická "Rammsteiovka", jako smaženej sýr s tatarkou, kterej vás neurazí, ale žrát pořád dokola to nejde.... a já už se docela přežral. Touto chabou metaforou bych vlastně popsal celý album. Co se ale "Německa" singlu týče. Má to atmosféru, syntezátor je vsunut do mixu velmi galatně a hezky se mazlí s jednoduchým kytarovým riffem a postupností akordů. Tilla pěkně v refrénu doprovází uječená ženština. Poslední dvou a půl minutová klavírní eskapáda je zbytečně dlouhá, jako tento komentář. Lehce nadprůměrná Beranidlová vypalovačka, která je stejně přehypovaná jako celý zcela průměrný a nenápaditý album. KLIP: 90% Muzika: 65% ()

pursulus 

všechny recenze uživatele

A všimněte si, že nekřičím: Rammstein!¬         V sousedním Německu je leccos mohutnější než u nás: automobily Mercedes-Benz, řeka Rýn, dálniční síť, mzdy uklízeček a elektrikářů; snad jen ty ředitelů bankovních poboček jsou si blízké. Tak trochu to platí i o německých "Kabátech", Rammsteinech — hudební skupině hrající industriální metal, s poněkud přeceňovaným hodnocením v Německu i v Česku, ostatně stejně je přeceňován (alespoň u nás) i Kabát. Ono přecenění záleží, ve stručnosti, ve fanoušky umělém vyhnání průměrné kvality; špičkové písně jsou sice mimořádné, to ale neplatí o většinovém zbytku produkce; to se týká jak textů, tak i hudebních nápadů.¬                 Protože si dokážu vychutnat to nejlepší z Kabátů, zkusil jsem se podívati na zoubek i Rammsteinům, tentokráte v podobě hudebních videoklipů, z nichž řada jich je přeložena do češtiny na i-stránkách Videa česky. Koncerty by mi totiž celé seznamování prodražily, nehledě k dalšímu souběhu okolností; také se nedá říci, že jsou mi koncertní akce, na kterých vybuchují rachejtle, dostatečně blízké na to, abych se o přítomnost na nich vážněji zajímal.¬                 Shlédl jsem proto čtyři skladby, vybrané namátkou až na "Deutschland", kterou jsem si vybral jako první a záměrně, protože mě sama o sobě zajímala. Vzájemná závislost, korelace mezi hodnocením uživatelů na ČSFD a mezi mým hodnocením, není malá: více hvězdiček jsem dal tam, kde i ostatní přidaliy ("iy" bude míti zvláštní znak, povinný ve všech abecedách států Evropské unie; očekává se, že jeho nepoužití ve veřejném projevu i tvorbě bude se trestati pokutou několika desítek eur; ale my v té době už v EU nebudeme, tak nás to trápit nemusí). Pojďme se ve zkratce podívat na ony skladby.¬                 Všechny jsou — podle očekávání — profesionálně zpracovány. V těch horších není spojení formy a obsahu vyznačující smysluplnost a významovost nijak závratně vysoké, jde o klasickou hru "na účin" mezi tvůrcem a divákem, často také o řízenou a záměrnou provokaci. V těch lepších se ona hra a provokace úročí, přesah námětu je podařený a provokace zastíněna.¬                 "Sonne" z r. 2001 připomíná skladbu Kabátů "Dole v dole" (2003) s osvěžující "Sněhurkou" a pro ctitele erotické "Sněhurky a sedmi trpaslíků" půjde o zcela mimořádný divácký zážitek.¬                 "Ich will" z téhož roku ovládne mysl všech žíznících po světské spravedlnosti.¬                 Skladbu "Rosenrot" z r. 2005, jakési folklórně-náboženské vytržení spojené s bičováním vlastního těla bych označil za poněkud méně podařenou, podle mého tady provokace cílená na církev přehlušuje poselství samo.¬                 Na konec jsem si ponechal opravdovou lahůdku — je to "Deutschland" z r. 2019, nadprůměrně dlouhá skladba, do níž autoři vměstnali opravdu hodně z německé historie. Symbolistní dílo má nadprůměrný střih, hodně dobrou hudbu a velmi dobrý scénář; provedením tedy opravdu asi na známku nejvyšší. (Poznámka: v tomto komentáři uživ. 'Olafson' najdete odkazy na analýzu tohoto videoklipu a různé názory na něj.)¬                 Celkově mě shlédnutí oněch čtyřech skladeb překvapilo: čekal jsem větší průměrnost, leč dostalo se mi kvality v míře, kterou jsem neočekával. Snad jen té výjimečnosti je jako všude jinde, je to vzácné koření. Ale když se něco povede, stojí to prostě za to. Deutschland! () (méně) (více)

Zajímavosti (1)

  • Nejproblematičtější složkou videoklipu je pasáž, v niž kapela vystupuje v roli vězňů koncentračního tábor, za nimiž míří k nebi hitlerovské rakety V2. Vše ještě stupňuje pasáž, kde zpěvák Till Lindemann zpívá: „Deutschland, Deutschland über allen,“ neboli: „Německo, Německo nade všemi.“ Podobnost s původními slovy německé hymny (deutschland deutschland über alles) zneužité nacisty samozřejmě není náhodná. (TheSlezy)

Reklama

Reklama