Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Komedie Homolka a Tobolka je závěrem trilogie o slastech a strastech rodiny Homolků. Tentokrát se s pražskou rodinou setkáváme na zimní rekreaci v Krkonoších, kterou si sem přijeli (s předsevzetím, že na sebe budou po celou dobu hodní) za své peníze jaksepatří užít. A jak už titul nasvědčuje, peníze se jim na dovolené stanou hybnou pákou veškerého jejich počínání, o němž tvůrci vyprávějí se satirickým, až sarkastickým akcentem. (Ateliéry Bonton Zlín)

(více)

Videa (2)

TV spot 2

Recenze (302)

GeusX 

všechny recenze uživatele

Herecký koncert v rozmáchlejším a výpravnějším stylu a ještě více uvolněnějším díle přidává kouzelného Jiřího Hrzána. Tento třetí díl trilogie je komediálně asi nejjasnější pro širší publikum, nonstop zábava bez uměleckých dlouhých relaxačních uměleckých pasáží jako v předešlých dílech. Mám ho asi ze všech nejraději a viděl i nejvíce krát. 100% (viděl jsem: mnohokrát) ()

spiritus 

všechny recenze uživatele

O krapítko lepší než druhý díl a o dost slabší než první. Zatímco první díly obsahovali notnou dávku originality, třetí díl se veze vyloženě na vlně komediální průměrnosti a plně odpovídá nové normalizační linii aplikovaných do komedií po roce 1970. Aneb co může být lepšího, než dovolená s ROH. Přesto se pořád na film dá koukat, má několik vyloženě dobrých scén a hlavně pořád tu přítomno to staré dobré herecké obsazení, doplněné o nové atraktivní tváře, jako je Jiří Hrzán, či Eugen Jegorov. Lepší 3* ()

Reklama

waits 

všechny recenze uživatele

Slabší (a konformější) než silná jednička, ale zábavnější a divácky vděčnější než dvojka s nudnými momenty. Papouškovi se opět daří rozjíždět civilní dialogy končící kolektvní hádkou na jedničku, výborný je kulturní referent Hrzán. Trojka už není krutou sondou do maloměštáckého živoření, spíš lehkou komedií s občasným náhlédnutím do hlubin české povahy. Ač na dovolené, ne a ne bejt spokojenej, že.. ()

LadyPupu 

všechny recenze uživatele

Asi v 5 letech jsem měla tu čest zúčastnit se rekreace ROH v horské chatě Pochodeň. Homolka a Tobolka mi pokaždé evokuje tenhle můj zážitek z dětství (uvědomělý soudruh vedoucí - tady skvělý Stanislav Dytrich, kulturní referent, zábavné večery s hudbou, ťukání na otravné sousedy ve vedlejších pokojích - "Já už na Vás tluču půl hodiny a Vy furt nic, dyk to sou rány, nevíte, kdo při tom má spát? - No nevim. - No, já přeci. Hergot. Já! - A proč na mě křičíte, to ste ňákej inteligent?"...) Kdo nezažil, nepochopí :-) I třetí díl je moje srdcovka a to i díky přispění nových postav (Hrzán, Janžurová, Jegorov, Křesadlová). ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Homolkovi potřetí a ještě k tomu barevní co více dodat? No snad jen to že celá trilogie se určitě vydařila a splnila tenkrát své původní očekávání, a to především pobavit hlavně nenáročné divácké skupiny svým jedinečným situačním humorem. Tato poslední část, no řekl bych dle mého mínění lepší než rozvleklá a utahaná dvojka ale určitě o něco málo horší než jednička. Oblíbené hlášky jako: Kde máš tu svou bandu? Koho? Ten ksindl cos tady měl? Prosím vás netykejte mi já to fakt nemám rád, opravdu vážně fakt ne! Kdo ti tyká? No a kde máte tu svojí bandu teda? Vzhůru na Klondike! Hele, to jsou tvoje saňky? Pak tam jsou skvělé právě ty situace, jako ta s hasičákem..Mámo hlavně neotvírej oči štípe to jak bejk! Dnes už téměř také lidové. Poměrně zdařilý je i děj, i když už to nebylo tak úplně ono jako na konci šedesátých let kdy spolupracoval z mistry Formanem a Passerem, kteří do toho vnesli také kus svého já. Avšak alespoň od předchozích dílů se snaží tato poslední epizoda tak trochu odlišit, hlavně tedy svými exteriéry. Dobře zahrané party všech, bez výjimek. Komedie velice blízká těm Marvanovským Andělům ale v podání vícečlenné rodinky a s větší absurditou v situacích. ()

Galerie (23)

Zajímavosti (15)

  • Výtvarné artefakty kulturního referenta Bradáčka (Jiří Hrzán) pocházejí z ateliéru Jindřicha Hegra – malíře, grafika a ilustrátora. (sator)
  • Podle vzpomínek tehdejších účastníků komunističtí cenzoři film ve střižně zcela rozcupovali. Režisér Papoušek ho pak musel slepit ze zbytků, které zůstaly. Nikdy se tak už nedozvíme, jak by film vypadal, kdyby byl dokončen o dva roky dříve, tedy před obdobím normalizace. (rublik05)

Reklama

Reklama