Režie:
Roman PolańskiScénář:
Rafael YglesiasKamera:
Tonino Delli ColliHudba:
Wojciech KilarObsahy(1)
Nejmenovaná jihoamerická země těsně po zhroucení diktátorského režimu: v osamělém pobřežním domě očekává Paulina Escobar (Sigourney Weaver) návrat svého muže z hlavního města. Gerardo Escobar (Stuart Wilson) byl jmenován za předsedu výboru, jenž měl vyšetřit porušování lidských práv za starého režimu. Gerardo se však zpozdí kvůli píchnuté pneumatice. Když se Gerardo konečně dostaví, není sám. V jeho doprovodu se nachází cizinec: Dr. Miranda (Ben Kingsley), v němž Paulina rozpozná muže, jenž ji před 15 lety trýznil a vícekrát znásilnil... Roman Polanski a jeho zpracování divadelního kousku Ariela Dorfmana. (Pohrobek)
(více)Recenze (127)
║Rozpočet $12miliónov║Tržby USA $3,103,716║Tržby Celosvetovo $4,100,000║ Spočiatku nenápadná dráma sa vykľuje do chladnej prestrelky názorov, kde zvrátenosť vyjadrení v neoficiálne súdiacom procese na odľahlom mieste v neznáme nepozná hraníc, herci hrajú maximálne presvedčivo a dej po celý čas vystuhujú z jednou vypätou scénou za druhou. /80%/ ()
Brilantná divadelná psychologická dráma, rozoberajúca kodexy zločinu, viny a etiky práva trestať. Z toho, čo tu dokázal Roman Polanski na placi jednej obývačky s tromi hercami, sa môžu učiť generácie filmárov. Sigourney Weaver tu podáva životný výkon. ()
Ďalší z nie mnohých dôkazov, že ak máte výborný scenár, netreba žiaden vysoký rozpočet ani stavanie kulís. Stačila by vám v podstate aj obývačka paneláku. A samozrejme výborní herci. Tento film uvádzam ako príklad pre slovenských a českých filmárov, ktorí sa tak radi sťažujú na financie. Veď teraz stačí mať iba základné vybavenie a digitálnu kameru. Ale asi pôjde o tie scenáre. Alebo by to možno chcelo nejakú tunajšiu divadelnú verziu Smrti a dievčaťa, určite by som zašiel. ()
Rozjezd rozpačitý, dále však minutu od minuty lepší, ve finále setsakramentsky brilantní. Těžko jsem se po závěrečném poodhalení roušky odtrhával od obrazu, vskutku těžko. Musím ovšem přiznat, že LK mne trochu mystifikovaly ohledně barev filmu monochromatickým obalem DVD. Při své hlouposti jsem ke všemu přehlédl ono podstatné slovo "barevný" v technickém okénku a po spuštění filmu se tak nechal obrat o všechny své černobílé iluze. Každopádně film doporučuji všem, kteří stejně jako já považují ostatek Romanovy tvorby za poněkud nudnějšího charakteru (čest výjimkám). ()
Polanského pokání po letech. Závěrečná scéna doznání je vlastně Polanského monolog, ale konec samotný je zklamání, protože vůbec nic nevyřeší a všechno předchozí divadlo přijde vnivěč. Sigourney Weaver bohužel nikdy nebyla kus ženský, z který by vám ztvrdla kláda a těžko si představit, že zamlada nevypadala jako kluk, takže její postavu v mladší verzi mohl prznit tak maximálně buzerant, ale budiž, poznamenanou psychopatku hraje přesvědčivě. Vzhledem k tomu, jakej měl Roman vždycky čich na rajcovní lolitky, tenhle castingový krok mi úplně nesedí. Naneštěstí filmu celkově chybí jakákoliv mizanscéna, takže se vůbec nedivim, že skončil v propadlišti dějin a nikdo si na něj ani nevzpomene. ()
Galerie (37)
Photo © Fine Line Features
Reklama