Režie:
Chad StahelskiKamera:
Dan LaustsenHrají:
Keanu Reeves, Donnie Yen, Bill Skarsgård, Laurence Fishburne, Rina Sawayama, Hirojuki Sanada, Shamier Anderson, Ian McShane, Lance Reddick, Scott Adkins (více)Obsahy(2)
John Wick (Keanu Reeves) odhalí cestu, jak porazit Nejvyšší radu. Než se mu však podaří získat svobodu, musí čelit novému nepříteli, který má mocné spojence po celém světě. Bude to o to težší, že nová spojenectví mění staré přátele v nepřátele... (Vertical Entertainment)
Videa (18)
Recenze (832)
Vrchol. I při skoro tříhodinové stopáži Kapitola 4 skvěle baví, čemuž pomáhá větší nadhled, pestřejší akce v zajímavějším prostředí (Vítězný oblouk, schody) a nové postavy (buddy/padouch Donnie Yen, frackovitý Bill Skarsgård nebo k nepoznání namaskovaný Scott Adkins). S dalším dílem už bych byl opatrný - mělo by se skončit v nejlepším. Tohle si rád v kině zopakuju. ()
Být Kill Kínu 4 o hodinu kratší, byla by to bývala byla, v hezkých kulisách velkolepě natočená, průměrná akční pičovinka. Takhle je to zase jen, sice v hezkých kulisách a velkolepě natočené, úmorně unylé a až nesnesitelně natahované válení sudů nesmrtelného dědy Rývse, u něhož při každé nekonečné a lobotomizačně furtdokolové akční sekvenci vaše prdel sténá, k čemu jste ji to, kurva, zase posadili. Na rozdíl od Letyče Stahelský atraktivně točit bitky fuckt neumí a ani důchodci Kínovi už to válení sudů věru dvakrát nejde. Momenty, kdy jeho protivníci několik sekund trpělivě staticky čekali, než se artritický Kínu pomalu a bolestivě svalil na zem, aby je přehodil přes hlavu, byly evidentně nechtěnou, ovšem až trapně komickou gerontovložkou. Abych nebyl zase až takový zmrd, musím docenit historicky první opravdovou hereckou kreaci prkenné baleríny Skokota Asskinse, který toho zlatozubého Lindemanna vystřihnul opravdu zábavně, a také tři vizuálně náramně vypečené momenty – kočkování na kruháči u Vítězného oblouku, pokojovou anihilaci v půdorysu a klauniádu na schodech k Sakrekér. Avšak i u těch jsem po deseti až patnácti minutách némlich toho samého převalování, uhýbání z metru před kulkama a digistřílení do hlav, musel otráveně chlácholit svůj gluteus maximus, že už se určitě během chvilky ti přitroublí cirkusáci konečně vyzabíjejí a ten středověk skončí. Ještěže je tak snadno lakovatelný, vždycky to bylo ani ne v polovině! K tomu si připočtěte nulový scénář „Kínu si prostě nezáživně tři hodiny klestí cestu čtyřiceti až padesáti porážkovými mantákovitými figuranty a mění se akorát pozadí“, který na dlouho nevytrhnou ani uhrančivé pařížské kulisy či vkusné džaponské zahrady, a co vám vyjde? Mně teda vyšlo 1,5000000000113, umocněných exponenciálním nasráním, že jsem na to, já kokot, v naději, že se to alespoň trochu přiblíží výborné a prdeli nehostilní dvojce, zase lezl do kina, když jsem si to mohl později pěkně pohodlně doma popřetáčet na vydržitelných 120 minut či méně. Když si vzpomenu, co dokázal Evans v Raidu za poloviční hrací dobu, s desetinovým rozpočtem, s pouhými dvaceti cigoši a jedním polorozpadlým barákem, musím tohle prohlásit za megalomansky dementní pálení peněz a přiblblou popkulturní monstrozitu pro instáčové debily. ()
Čtvrtá část - dlouhá a s ještě větším množstvím mrtvol, i když oběti už nejsou tak hezky naturalisticky zmasakrované. Nevím, kam se může posunout další díl, jelikož pořád je to tak nějak podobné. Paradoxně nejlepší mi přišly pasáže, kde se nezabíjelo, i když některé scénky byly plné adrenalinu. Vybíjená v klubu efektní, masakr v domě snímaný shora měl šmrnc a ještě více evokoval počítačovou hru, naopak schody měly zkraje náboj, při neustálém kutálení se dolů ho ale ztratily a staly se ubíjející nejen pro Johna, nýbrž i pro mě. Pokud jsem u předchozí části poznamenal, že z Johna se stal nezranitelný mutant, tak zde už působil rovnou jako nesmrtelný. Tenhle přesah do sci-fi je na jednu stranu fajn, na druhou eliminuje jakékoliv obavy o hlavního hrdinu. Alespoň o jedno oko mohl přijít! Na některých efektech byly příliš vidět pixely, nejvíce asi při potyčce s auty u oblouku. Alespoň že mezititulková scéna zůstala u náznaku, což úplně stačilo. Při ohlédnutí zpět mi nakonec vychází nejlepší první část... 3,5* ()
Člověk by si řekl, kam se to dá vůbec po těch všech dílech posouvat. A ono dá. Po Johnovi jde opět celý svět a on je pořád na útěku. Vše začíná v Continentalu v Osace, kde dojde k velké řežbě. Pak se dostáváme do Berlína, kde John naváže na své kořeny. Vše vrcholí epickou akcí v Paříži, které se asi málo co vyrovná. Keanu Reeves je vážně borec, že to dokáže pořád tak táhnout. Teď proti němu stojí starý přítel v podání Donnieho Yena, který si to dost užívá. I Scott Adkins tu má slušnou roli. No sice moc nevím, kam se to mohlo po finále posouvat, ale vzhledem k tomu, že má být další díl i spin-off, se Johna zřejmě ještě několikrát dočkáme. Trochu mě zaráželo, jak je nezničitelný. :D "On nevystřelil!" ()
Dá To bulletproof Kostěj, nebo bude na konci jen Air Wick k osvěžení vzduchu u tlejícího těla? Nalinkované jak skutečnost, že Zatoichi Donnie Yen nemůže stoupnout do lejna, protože hovno vidí. Úsvit nad Paříží a opulentní řežby nepokorně sloužící prostředí umělejší než chrup Iana McShanea. Ztékání schodů na Rue Foyatier už spíš jen pro legraci podobně jako deštník kevlarového krejčího Fishburnea. Stereotyp je za normálních okolností uklidňující, ale už se mi to sebepohlcující pozérství mýtické pomsty začíná zajídat. Konci nevěřím, ani co by se za psí čumák vešlo. Milující manželé neumírají, stejně jako výnosné podnikatelské záměry.. ()
Galerie (55)
Zajímavosti (27)
- Producent Chad Stahelski uviedol, že hlavnou inšpiráciou pre tento film bol film Warriors z roku 1979. (Arsenal83)
- John Wick (Keanu Reeves) v celém filmu pronese pouhých 380 slov a 27 % z nich tvoří slovo „yeah“. (raininface)
- V akční scéně na slavném kruhovém objezdu Champs-Élysées lze v jednom momentu spatřit vůz Škoda Octavia ve verzi kombi. (luka4615)
Reklama