Režie:
Fernando MeirellesScénář:
Anthony McCartenKamera:
César CharloneHudba:
Bryce DessnerHrají:
Anthony Hopkins, Jonathan Pryce, Juan Minujín, Luis Gnecco, Cristina Banegas, María Ucedo, Renato Scarpa, Sidney Cole, Achille Brugnini, Federico Torre (více)VOD (1)
Obsahy(3)
Mezi papežem Benediktem XVI. a budoucím papežem Františkem vzniká překvapivé přátelství a v katolické církvi dochází ke zlomovému bodu. Inspirováno skutečnými událostmi. (Netflix)
Videa (3)
Recenze (332)
Myslím, že na plné hodnotenie by museli byť Dvaja pápežovia dvojdielnym filmom. Mal som dojem, že skvelú konverzačku dvoch pánov hercov celkom nevhodne striedali flashbacky, ktoré nebolo dotiahnuté do konca. Ak by bol film rozdelený na 2x2 hodinové časti, alebo trojdielnu minisériu, príbeh o Františkovi a Benediktovi XVI. by bol komplexnejší. ()
Nejsem věřící a nemám ráda církev. A i přesto mě Meirellesův film fascinoval. Scénář se zabývá přesně tím, co zaujme i nevěřící - tj. vnitřní boj a nejistota zástupců dnešní církve. Že ji ztotožňuje primárně otec Jorge Bergolio (budoucí papež František) byla trefa do černého. Jeho postava je jistě přibarvena "po hollywoodsku", ale přiznám se, na mě to fungovalo a opravdu jsem s napětím sledovala jeho vývoj, příběh i obyčejné rozpravy. Jeho představitel Jonathan Pryce je jako vždy skvělý - nabízí moudrost stáří, ale i jistou živelnost a takovou tu lidskou dobrotu. Proti němu stojí legenda Anthony Hopkins coby papež Benedikt, který měl horší a nevděčnější úkol, protože Benedikt není a nemá být moc sympatickým člověkem. Ale film mě překvapil v tom, že právě toto je v jádru jeho části příběhu. Když se tito dva herci a dva papežové sejdou a jednoduše mluví o tom, co představuje církev pro současný svět, jaké jsou její prohřešky a co může udělat dobrého, je to fascinující. Skvělá práce všem zúčastněných, zkrátka film, v jehož jádru je člověk, jeho víra a jeho srdce. Jakkoli pateticky to zní. ()
Konečně to vypadá, že konec roku 2019 bude pro originální tvorbu Netflixu krokem vpřed. Dva papežové jsou dalším více než slušným počinem, který má hlavu a patu a zároveň nabízí určitou tvůrčí nadstavbu samotného tvůrce. Ta je patrná především v tom celkovém formálním pojetí a střihové skladbě. Oba aspekty napomáhají celkovému záměru filmu, ukázat 2 světově známé osobnosti v civilnější podobě. Ta je chvílemi vážná, kritická i soucitná, jindy zase ironická a vtipná. Dohromady to kupodivu docela funguje a téměř proti mé vůli si mě film pomalu ale jistě získával. A v tom vidím asi jediný zásadnější problém. Tluče se ve mně divák a kritik. Zatímco divák se bavil a nechal se unášet hlavně herectvím obou postav, kritik uvnitř mě nebyl ochoten na to přistoupit a soucítit s představitely organizace, která mi není příliš po chuti. Závěrečné dojetí tak pro mě znamenalo téměř až provinile pokrytecký zážitek, který ve mně patrně zůstane a postupně se stane vzpomínkou definující film jako celek. 7/10 ()
Veľmi blízke priblíženie sa postavám, ktoré síce poznáme z videnia či počutia, ale je nemožné poznať ich po osobnostnej stránke. Toto poľudštenie súčasného a minulého pápeža sa tvorcom podarilo aj vďaka inteligentnému scenáru a výnimočných hercov, ktoré zvládli svoje postavy na výbornú. Sme svedkami odlišných názorov dvoch pápežov na dianie vo svete, či kontroverzných situácií v cirkvi. Tu niekde sa začína obroda tejto inštitúcie a tento snímok ukázal kontroverziu názorov v plnej nahote. ()
S životopisnými filmy je to těžké. Zvlášť, když se jedná o dvě tak zajímavé postavy, které jsou zahrány tak přesvědčivě a příběh je podán ve velmi důvěryhodných kulisách. Byl Ratzinger taková konzerva? Nevím, ale Hopkins je fantastický. Těší mě, že to tam ještě stále má. Neméně vynikající výkon odvádí i Pryce a film o dvou starých duchovních je díky jejich herectví a kvalitnímu scénáři a režii velmi dynamický, jejich dialogy osudové a je radost je sledovat. Velká pec. ()
Galerie (13)
Zajímavosti (15)
- Režisér Fernando Meirelles přiznal, že postavu papeže Františka obsadil tak, že když si vyhledával jeho fotky na internetu, narazil při nich na obrázek, kde jsou díky své podobnosti vedle sebe porovnáni právě Jonathan Pryce a papež František. (DarweyD)
- Papež Benedikt měl ve filmu zahrát na klavír skladbu od W. A. Mozarta. Anthony Hopkins ale místo toho navrhl a zahrál skladbu „od Bedřicha Smetany“. Až při následné snaze o získání práv k dané skladbě se zjistilo, že ve skutečnosti skladbu složil sám Hopkins, který za ni tak mohl získat autorský honorář. (char_t)
- Ve filmu je vysloveně zmíněn případ mexického kněze a zakladatele náboženského řádu Legionářů Krista, Marciala Maciele, který se dopouštěl zneužívání seminaristů. Film naznačuje, že Benedikt o jeho případu věděl a rozhodl se s tím nic neudělat. Byl to však Benedikt, kdo vlivného církevního činitele, často velebeného papežem Janem Pavlem II., odstavil od jeho funkcí a uložil mu život v pokání. (puchal)
Reklama