Recenze (2 039)
Vítězství ducha (1989)
Komentár doplním neskôr.
Hořící Mississippi (1988)
Málokedy sa niekomu podarí byť výraznejší než Willem Dafoe, no Gene Hackman rozhodne dominoval. Mississippi sa úspešne vyhlo žánrovým klišé a spracovanie dobového rasizmu na mňa pôsobilo autentickým dojmom. Prakticky nemám výhrady.
Čas zabíjet (1996)
Miestami zbytočne vykalkulované pre finálny efekt, ale inak veľmi slušná súdna dráma. Typické klišé vynahrádzajú výborní herci a emotívne monológy zo súdneho pojednávania.
Řím - Série 2 (2007) (série)
Stále výborné, ale mierne slabšie ako prvá séria. Mám pocit, že si tvorcovia v niektorých častiach trochu viac uleteli a miesto hlavnej dejovej línie riešili vedľajšie fiktívne príbehy. V nich sa navyše postavy správali častokrát pomerne iracionálne (predovšetkým mrzutý Vorenus), len aby ich scenáristi dostali tam, kam chceli.
Smrtící déšť (2023)
Málo výrazne postavy a slabšie napätie vynahrádza pochmúrna atmosféra a civilné výkony hlavnej trojice. Herci neboli vôbec zlí, ale ich postavám chýbala vzájomná chémia. Ak by sa film viac držal katastrofického žánru a menej vsádzal na sociálnu drámu, mohlo to byť o hviezdu viac.
Duna: Část druhá (2024)
Oproti jednotke menej emotívne, jemne akčnejšie a výrazne viac politické. Narozdiel od väčšiny divákov však dvojku nepovažujem za lepšiu než jednotku, "iba" za rovnako dobrú, čo je stále 8,5-9/10.
Ve stínu věží: Stuyvesantská střední 11. září (2019) (TV film)
Ide o netradičný uhoľ pohľadu na známu tragédiu, ale nie príliš zaujímavý. Krátka stopáž však z In the Shadow of the Towers robí celkom pozerateľnú jednohubku.
Čtyři hodiny v Kapitolu (2021)
Zaujímavá sonda do útoku na americký Kapitol. Pokiaľ ste udalosti v daný deň detailne nesledovali alebo ste už na ne zabudli, v mnohých smeroch budete prekvapení. Páčilo sa mi, že tvorcovia dali priestor aj policajtom, ktorí bránili Kapitol, ale chýbal mi aj politický kontext a pohľady Bidena/Trumpa.
Řím - Série 1 (2005) (série)
Trochu viac intríg/politikárčenia a aspoň niekoľko dlhších bojov a bolo by to za plný počet. S Tullom a Vorenusom je zábava a toho Caesara som si fakt obľúbil, až mi ho bolo ľúto.
Wolfkin (2022)
Komentár doplním neskôr.