Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Tom, Soap, Eddy a Bacon jsou obyčejní mladíci z Londýna, kteří přemýšlí, jak bez práce přijít k velkým penězům. Využijí proto toho, že jeden z nich je geniální karetní hráč a tak dají dohromady pracně naspořených 100 000 liber a vyrazí do Harryho tajné herny. Výsledek je ale zdrcující - dluží Harrymu něco přes půl milionu, který musí do týdne vrátit, pokud se nechtějí setkat s Harryho „vymahači“. Co teď? Rozhodnou se proto okrást své sousedy, kteří se chystají uloupit marihuanu jistým pěstitelům. To vypadá slibně! Netuší však, že prodat ji nebude žádná legrace a londýnské podsvětí je malé. Zaplatit dluh tedy asi nebude žádný med. (Bontonfilm)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (872)

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Existuje cirka deset způsobů, kterak převést účinně na plátno dialog dvou lidí. Osvědčenou a dnes malinko opotřebovanou formuli (i) záběr / protizáběr lze šikovně obohatit (ii) o prostřihy na postavy z profilu (Kawasakiho růže), popř. se nabízí (iii) oživit fádní konverzační scénu rotací kamery v rozmezí šedesáti stupňů mezi tvářemi obou hovořících (Vicky Cristina Barcelona), přičemž ona rafinovanost spočívá v tom, že se tím vyhneme střihu. Kromě toho můžeme (iv) kamerou kroužiti kolem do hovoru zabraných hrdinů (TDK), což patrně shledáme za progresivnější postup než (v) rozestavět postavy u stolu a zabírat jen z jedné strany. Zmiňovaný pátý postup vyobcovává diváka mimo dění a navrací kinematografii k malířství, k jedné dominantní perspektivě, zatímco čtvrtý postup je symetričtější, vzdušnější, filmu vlastnější a více pozornější k divákovi, protože jej umísťuje všude po scéně. Co tu máme dále? Andreje Tarkovského, který kladl (vi) postavy při rozhovorech do jednoho záběru, obličeji nasměrovanými od sebe, jak to známe z Andreje Rubleva a Stalkera, zalaškoval si s tím i Spielberg při objetí Cruise a S. Morton v Minority Report. Připomeňme, že tím Tarkovskij nemínil trapně podtrhávat komunikační bariéry; šlo mu o osobité výrazové prostředky, které mu byly nástrojem poznání reality a osvojením světa, protože pouze tehdy, má-li režisér svůj vlastní pohled na věci, stává se z něj filosof a umělec a z filmu umělecké dílo. Za další možno při dialogu (vii) natěsnat celičký herecký ansámbl k sobě do jednoho záběru, (viii) užít splitscreenu (a vtipně zrušit polyekranovou iluzi tím, že se vzdálené postavy při meziměstském telefonním hovoru vzdor dělící čáře začnou mlátit po hlavě jako v Haunted World of El Superbeasto), anebo (ix) provést syntézu výše uvedeného ve filmech řízených pravidly intermediality, která je založena na vzájemných kolizích, průnicích a transformacích mediálních forem (nikoliv na jejich bezproblémovém soužití, jako je tomu v případě multimediality). Ritchie rozšířil už tak bohatou abecedu dialogu pastišem sovětské filmové avantgardy o další zbrusu novou fintu: (x) při dialogu se drží formule záběr / protizáběr, ale jednu postavu bere často v detailu zblízka a druhou zdálky, parafrázujíc tím heroizující podhled a k němu opoziční nadhled, poněvadž postava blíže se zdá být autoritativnější, naproti tomu postava v dálce subtilnější a co nevidět bez života. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Guy Ritchiemu se někdy nepřesně říká britský Tarantino. Každopádně jeho ujetá černohumorná kriminální komedie o svérázných figurkách britského podsvětí plná slangu, neuvěřitelných vulgarismů a hlášek, stejně jako i postav, motivů a nedorozumění, zaznamenala mimořádný ohlas a Ritchie tentýž styl ještě několikrát s úspěchem napodobil. Snímek je výrazně ovlivněný videoklipovou a reklamní tvorbou a režisér v zájmu autenticity dokonce použil naturščiky - drobné kriminálníky, které obsadil do rolí příslušníků britské galerky. Bylo to zábavné, s rychlým tempem a velkou filmařskou energií. Zrodil se pojem ritchiovka... Celkový dojem: 90 %. ()

Reklama

IQ Tiqe 

všechny recenze uživatele

Nádherně zamotaný a hezky vymyšlený. Ze začátku sice keců plno, trochu nuda (bylo moc pasáží bez hudby), ale o to zajímavější konec. Pro mě je minus asi ve 2 místech, kdy se podle mě někdo zachová hloupě. Ale přistupoval jsem k tomu jako k obyčejnému filmu, bez očekáváním takže postupně narůstal můj dobrý dojem. # příběh 8 | hudba 6 | humor 5 | akce 3 | napětí 4 | pustil bych si znovu 7 ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: Guy Ritchie, Peter Cattaneo, John Rogers | Hudba: David A. Hunghes, John Murphy | Produkcia: Matthew Vaughtn, Roger Birnbaum, Joe Roth | Distribúcia: PolyGram Filmed Entertainment (UK), Gramercy Pictures (US), Gaumont Film Company (France), Touchstone Pictures (worldwide) | Štúdio: The Steve Tisch Company, SKA Films, Caravan Pictures, Summit Entertainment, HandMade Films | Rozpočet: 1,350,000 $ | Tržby: 25,297,569 $ || Jednoznačne najnápaditejší, najkomornejší kúsok z rodu novodobých, prepracovaných gangsteriek. Nesmrtelné antré Guya Ritchieho do zlatej elity Pánov filmárov. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Jmenuje se Guy Ritchie. A tak moc chtěl k filmu, že se rozhodl nedokončit školu a vrhnout se rovnou k natáčení. Jeho počátky u reklam jsou v podstatě počátkem jeho klipovitého stylu, kterým je většina jeho filmů tak proslulá. Jeho režijním debutem bylo právě Sbal prachy a vypadni a dokázala, že se Ritchie nejen pro filmy narodil. On je vyloženě točit musel, protože by jinak svět přišel o naprosto úžasného filmaře! Ze Sbal prachy a vypadni se vyklubal vynikající režijní debut, který nakopl slávu tohoto skvělého filmaře. V nízkorozpočtových podmínkách natočil Ritchie do sebe skvěle zapadající gangsterku, která šlape od začátku do konce. Jeho scénáři nepodráželo nohy ani velké množství postav a ani Ritchieho černý humor. V jeho příběhu se vyskytuje mnoha postaviček britského podsvětí, které jde od sebe velmi snadno rozlišit a snadno vyniknou. Film byl sice velmi levný, přesto byl filmařsky neskutečně kreativní a naznačil, že Ritchie má před sebou velkou budoucnost. A taky, že se jí dočkal. Ritchie sice ani nedochodil základní školu, přesto měl filmařství jednoduše v krvi. Vytvořil neskutečně zábavný a filmařsky kreativní snímek. Ritchieho tvůrčí energie je prostě neskutečná, jeho filmy se i díky ní poznají velmi snadno. Do hlavních rolí sice Ritchie oznámil víceméně neznámé tváře, přesto ovšem casting nemohl dopadnout líp. Ať už se bavíme o hereckém debutu Jasona Stathama, kterého Ritchie našel doslova na ulici a nakopl jeho hereckou kariéru, Vinnie Jonesovi, který se z fotbalisty díky tomuto filmu stal též hercem či Jasonu Flemyngovi, Nicku Moranovi, Dexteru Fletcherovi či Stingovi. Casting si jednoduše Ritchie nemohl pohlídat líp a dvakrát nevadilo, že (kromě Stinga) chybí nějaká známější tvář. Jde o skvělou gangsterku s vynikajícím scénářem, která je právem umísťovaná na seznam nejlepších gangsterek všech dob. S tuctem bizardních postav Ritchie pracuje tak zábavným způsobem, že se ten film snadno omrzí. I přes limit v podobě nízkého rozpočtu je též skutečně filmařsky neskutečně kreativní a práce s kamerou je fenomenální. Ritchieho debut prostě zůstává i po 23 letech neodolatelný a je velmi potěšující, že se až na pár přešlapů (jako film s jeho tehdejší vyvolenou Madonnou s názvem Trosečníci) Ritchie pravidelně sype další velmi povedené či přímo fenomenální snímky. Právě Sbal prachy a vypadni Ritchieho talent poprvé prokázali a i proto si zaslouží takový kultovní status........ ()

Galerie (37)

Zajímavosti (38)

  • Madonne sa filmový soundtrack páčil natoľko, že kontaktovala Guya Ritchieho a Matthewa Vaughna s prosbou, či by mohlo jej vydavateľstvo Maverick vydať soundtrack filmu v Spojených štátoch. Ritchie povedal, že ich niekoľkokrát pozývala na večere v Hollywoode, ale že romanticky ju zaujímal Vaughn, nie on. Madonna sa nakoniec vydala za Ritchieho v roku 2000. (Arsenal83)
  • Na první den natáčení přišel Vinnie Jones (Big Chris) rovnou z místní policejní stanice, kde byl zadržen za napadení svého souseda. (don corleone)

Související novinky

Guy Ritchie chystá comeback

Guy Ritchie chystá comeback

16.05.2007

Pro producenta vykročení neobvyklým směrem, pro režiséra naopak návrat ke klasice. To je RocknRolla, nový film Guye Ritchieho. Režisér kultovních britských gangsterek Sbal prachy a vypadni a Podfu(c… (více)

Reklama

Reklama