Režie:
Kathryn BigelowKamera:
Adrian BiddleHudba:
David HirschfelderHrají:
Catherine McCormack, Sarah Polley, Sean Penn, Josh Lucas, Elizabeth Hurley, Ciarán Hinds, Ulrich Thomsen, Anders W. Berthelsen, Vinessa Shaw (více)Obsahy(1)
Fotografka Jean zkoumá děsivé, sekerou provedené vraždy dvou žen z roku 1873. Téměř zapomenuté zločiny mohou mít ale spojitost s nedávno spáchanou brutální vraždou. Jean navíc objeví skryté, očitými svědky napsané dokumenty, které detailně popisují obě vraždy... (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
Videa (1)
Recenze (62)
Původně jsem na tenhle film ani koukat nechtěl, ale drželo mě hlavně jméno Kathryn Bigelow, které dokáže z chlapa udělat párátko do zubů a tak jsem se rozhod na tenhle její film podívat. Nakonec, její jméno ve světě chlapů znamená už docela dost, takže to byl dobrý důvod se na onen film těšit. Od začátku mi ale bylo jasný, že se akce tolik nedočkám a nakonec to taky tak dopadlo. Ke konci jsem u filmu usnul a vůbec mi to nevadilo. Váha vody je možná zajímavý film, ale natočen absolutně bez akce, což jsem nečekal. Proto to dopadlo, tak jak to dopadlo. ()
Though they sink through the sea, they shall rise again. Though lovers be lost, love shall not.. And death shall have no dominion.. Citování velšského básníka Dylana Thomase se tomu snaží vetknout nějakou hloubku, ale ona v okolí New Hampshire ani té výletní lodi prostě není. Zůstává jen historický krimi případ televizních parametrů, Bitter Moon light na jachtě a jejich vratké vzájemné propojení. P.S.: Informace z obsahu, že Penn byl za roli nominován na Oscara, je nesmysl. A i kdyby to byla pravda, musím říct, a to mám Seana v úctě, že předvedl jen standardní, ničím zajímavý výkon. To by ho ten rok mohl dostat i Sandler za Little Nicky.. ()
Nejprve tři. S osdstupem času ale dávám čtyři a konstatuji, že Váha vody je originální thriller s mysteriózními prvky, ověnčený záhadou dávné vraždy, která nemá rozřešení. Zajimavé zpracování v podobě prolínaní minulosti s reálným příběhem. Charismatický Penn a L. Hurley, která je pro mne postavou č.1. Její osobní kouzlo a sex-appeal sedne filmu jak zadek na hrnec. Vygradovaný závěr a exteriéry ostrovu Shoals jsou tak už jen pomyslnou filmovou třešní. Škoda zabijácké stopáže a některých, naprosto odzívaných pasáží, kterých je až příliš mnoho. ()
Tenhle film jsem kdysi viděl na vhs a tak jsem si ho chtěl připomenout ze dvou důvodů.Režisérka K.Bigelow a perfektní obsazení.Musim přiznat,že je to nuda.Skvěle zahrané,chytré ale na režisérku K.B. velká ,ale velká nuda.A tak už se těšim na Hurt Locker.Doufám že bude i u nás.Místo nějaký intelektuální sračky. ()
Psychologický thriller, který by fungoval mnohem lépe, kdyby se odehrával výhradně v současnosti a scénárista se nesnažil násilně propojit dva odlišné příběhy odehrávající se navíc v časovém odstupu sta let. Ta starší část se věnuje zločinu z vášně, který může mít jen dva možné pachatele a vzhledem k tomu, že divák jaksi automaticky kalkuluje s "překvapivým" obratem ve vývoji procesu, může být logicky pachatelem jen jeden člověk. To znamená, že jedinou hádankou se stane jeho motivace. Přiznám se, že už dlouho jsem nečekal na rozuzlení a závěrečnou scénu tak, jako v tomto případě. Příběh ze současnosti pak trpí neustálými flashbacky do dávné minulosti a tím se účinně otupuje jeho dramatický potenciál. Kathryn Bigelow režíruje sice spolehlivě, ale chybí tomu jiskra, a tak je pro mě tenhle v jádru ne špatný film v podstatě šlápnutím vedle. Celkový dojem: 45 %. ()
Galerie (26)
Zajímavosti (1)
- Děj filmu je založen na dvou skutečných vraždách v souostroví Schoals, které byly spáchány 6. března 1873. (CliffLee)
Reklama