Režie:
Emerald FennellScénář:
Emerald FennellKamera:
Benjamin KracunHudba:
Anthony B. WillisHrají:
Carey Mulligan, Bo Burnham, Laverne Cox, Clancy Brown, Jennifer Coolidge, Christopher Mintz-Plasse, Molly Shannon, Angela Zhou, Sam Richardson, Steve Monroe (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Cassandra (Carey Mulligan) hraje zvláštní hru. Chodí do barů, předstírá v nich těžkou opilost, nechává se sbalit chlápky, kteří v ní vidí snadnou kořist, a když má dojít k „nejlepšímu“, tak na ně nemilosrdně zaútočí. Útoky bývají spíš psychického rázu, ale její oběti i tak poznamenávají velmi bolestivě. A proč to bývalá perspektivní medička dělá? Protože na vysoké potkala kluka, který jí způsobil takové trauma, že rezignovala úplně na všechno, opustila školu, vrátila se k rodičům, začala pracovat jako servírka v kavárně a jediné, co jí jakž takž baví, jsou výše uvedené noční lovy. Tenhle koníček nabere novou dynamiku ve chvíli, kdy se v jejím životě znovu objeví „pachatel“ jejího současného stavu, pohledný pediatr Ryan (Bo Burnham). S ním přichází lehké znejistění, co že se to vlastně tenkrát na vysoké doopravdy stalo, protože Ryan se chová jako by nic, dokonce začne s Cassandrou flirtovat a nebrání se ani představě, že by z toho mohlo vzejít něco vážnějšího. Cassandra jeho city, zdá se, opětuje. Protože se ale pohybujeme v žánru cynického thrilleru, je jasné, že tahle nadějná mladá žena milostné mimikry používá k tomu, aby zosnovala plán pomsty, proti kterému budou její dosavadní barové eskapády pouhými kanadskými žertíky. (Cinemart)
(více)Videa (6)
Recenze (336)
Takových historek ze střední a z vejšky existují mraky, třeba na střední žila byla jedna dívčina, co se na párty zdupala jak hovado, pak šla s dvěma borcema do trojky a ti jí to udělali mobilem - no a dnes prodává mobilní telefony u nejmenovaného operátora. Není to náhoda? Jasně, to že, kolovalo to video, je blbý, ale naštěstí všichni přežili, a tak její kámošky nemusí objíždět viníky v kostýmku sestřičky z laciné porno produkce a nutit je zpytovat svědomí... na první zhlédnutí je film relativně přesvědčivý, hlavní postava Mstitelky nevyvolává ani sympatie ani nesympatie, občas byste jí liskli, občas objali, ale...napodruhé už to fungovat nebude. Takže jo, fajn, příjemná jednohubka, vadí mi jen okaté moralizování á la chlapi jsou zlí, áááno? Jsou to plačtiví agresoři, nebo zbabělí čumilové... tím se dostávám k postavám, které jsou napsané jak pro obrázkový příběh na pokračování určený náctiletým školačkám, který je má odradit od pití alkoholu ve smíšené společnosti...femina z toho filmu čiší na sto honů, no jen si to představte, nadějná mladá žena se nemstí, ale otvírá oči a její výprava dojme i ostříleného právníka....no wow... ()
Nepříjemné na sledování to nakonec bylo víc než I Spit On Your Grave. Skvěle koncipovaná protagonistka, která nikdy nezačne být sympatická, ale nejde ji ani ignorovat. Celý zážitek byl intenzivně zneklidňující. Největší hodnota toho filmu ale je, že je nomonivaný na Oscara - přítomnost na tak prominentním místě, aby se nad ním mohli lidi rozhořčovat a lámat rukama, je přece jenom úžasná a dodává hodně plusových bodů. (Paradoxně jediná scéna, která mi přišla zvlášť přehnaná, byla ta s Molinou, která se snažila ukázat upřímně litujícího muže - zajímalo by mě, jestli byl záměr, že ze všech zrovna tenhle prvek vypadá tak nepřirozeně a nezvykle.) Nadějná mladá žena je statement, který byl slyšet. A já zvládnul ten film sledovat i s tím, jak moc mě irituje Bo Burnham, což je velký výkon. Jediné, co mě mrzelo, byla ta snaha vyextrahovat tomu v nějakém slova smyslu šťastný konec, ve kterém bude nějaké zadostiučinění - přišlo mi, že to trochu neguje sílu filmu. ()
#MeToo sfilmované ako light verzia Death Wish. Čo by nemusela byť úplná tragédia ako pred rokmi ukázal film Hard Candy. Lenže v tomto mizernom prevedení sú všetky postavy nevierohodné absurdné karikatúry (hlavný zloduch mi po jeho psychickom zrútení pripomenul plakajúceho Matthewa Lillarda vo filme Scream) a pritom sa to celý čas tvári seriózne a tvorcovia sa snažia hrať na divákove city. Lenže vo mne to vyvolávalo len smiech. Smiech nad bezradnosťou tvorcov a zároveň smútok, že takto vážnu tému tak kolosálne dojebali. Tento film donúti divákov konečne sa zamyslieť nad tým problémom. To určite. Snáď len podobné karikatúry, aké sú v tom filme. Normálni ľudia na to majú názor už dávno urobený. Ale podľa hodnotenia vidím, že je ich tu dosť. ()
Film, který výborně ohýbá zaběhlý žánr po stylu The Invisible Man a do středu dává sympatickou a pochopitelnou ženu v nesnázích. Jasný Oscar pro Carey Mulligan a nakopnutí režisérské kariéry pro debutující Emerald Fennell. 100% ()
Motivace hlavní hrdinky korespondující s mánií kolem MeToo bych ještě dokázal překousnout, ale já jsem nějak nepochopil princip onoho křížového tažení proti prasákům. Hlavní hrdinka simuluje opilost, nechá se klofnout a odtáhnout číhajícím predátorem a když má dojít na věc, odhodí masku. To by bylo OK. Jenže místo toho, aby dotyčného alespoň trochu pochroumala, zaútočí na něj psychicky a srazí mu sebevědomí. To už ale OK není, protože to působí směšně. Zajímavější je film od chvíle, kdy se začne věnovat tomu hlavnímu zločinu, ale to se zase nejedná o nic, co by tu ještě nebylo. Samotný závěr zpočátku potěšil, ale vzápětí zkalamal a až příliš mi připomínal -PRO NĚKOHO SPOILER- teenagerskou verzi Nebezpečných známostí. Nicméně nemůžu říct, že bych se nudil a všechna hluchá místa dokázala vyplnit výborná Carey Mulligan, na kterou bylo radost pohledět. Ale čekal jsem trochu víc. 65% ()
Galerie (30)
Zajímavosti (15)
- Název filmu odkazuje na odsouzení studenta Stanfordské univerzity Brocka Turnera, který byl v roce 2016 odsouzen za znásilnění. I přesto byl mnohýma označován jako „promising young man“, tedy v překladu „nadějný mladý muž“. (hansel97)
- Menší roli si ve filmu zahrála i režisérka Emerald Fennell. Vidět ji můžete jako youtuberku, podle jejíhož videa se ve filmu Cassie (Carey Mulligan) líčí. (hansel97)
- Natáčelo se v Los Angeles (Kalifornie, USA). Točilo se od března do dubna 2019. Natáčení trvalo 23 dní. (BMW12)
Reklama