Režie:
Emerald FennellScénář:
Emerald FennellKamera:
Benjamin KracunHudba:
Anthony B. WillisHrají:
Carey Mulligan, Bo Burnham, Laverne Cox, Clancy Brown, Jennifer Coolidge, Christopher Mintz-Plasse, Molly Shannon, Angela Zhou, Sam Richardson, Steve Monroe (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Cassandra (Carey Mulligan) hraje zvláštní hru. Chodí do barů, předstírá v nich těžkou opilost, nechává se sbalit chlápky, kteří v ní vidí snadnou kořist, a když má dojít k „nejlepšímu“, tak na ně nemilosrdně zaútočí. Útoky bývají spíš psychického rázu, ale její oběti i tak poznamenávají velmi bolestivě. A proč to bývalá perspektivní medička dělá? Protože na vysoké potkala kluka, který jí způsobil takové trauma, že rezignovala úplně na všechno, opustila školu, vrátila se k rodičům, začala pracovat jako servírka v kavárně a jediné, co jí jakž takž baví, jsou výše uvedené noční lovy. Tenhle koníček nabere novou dynamiku ve chvíli, kdy se v jejím životě znovu objeví „pachatel“ jejího současného stavu, pohledný pediatr Ryan (Bo Burnham). S ním přichází lehké znejistění, co že se to vlastně tenkrát na vysoké doopravdy stalo, protože Ryan se chová jako by nic, dokonce začne s Cassandrou flirtovat a nebrání se ani představě, že by z toho mohlo vzejít něco vážnějšího. Cassandra jeho city, zdá se, opětuje. Protože se ale pohybujeme v žánru cynického thrilleru, je jasné, že tahle nadějná mladá žena milostné mimikry používá k tomu, aby zosnovala plán pomsty, proti kterému budou její dosavadní barové eskapády pouhými kanadskými žertíky. (Cinemart)
(více)Videa (6)
Recenze (336)
Zezačátku nejistota, později se to rozhoupalo a vtáhlo pozornost. Neotřelý snímek, který okatě prozrazuje, že ho režírovala žena. Je to něco jiného, než co byste čekali nebo na co jste zvyklí u thrillerů a psychologických dramat. Takovej trochu crossover. Tvůrci si pohráli s doplňky, detaily, s kamerou a tím film vyšperkovali. Za zmínku stojí některé nelogičnosti a nepravděpodobnosti - bystrému neujdou (to jsem asi já), senzacechtiví přehlédnou. ()
Jak říkal bodyguard J. W. Creasy: "Pomsta je pokrm, který se podává za studena" . A když ho servíruje psychopatická medička s nevyřešenou minulostí, dostává film úplně jiný rozměr. Jinými slovy tu máme mix falešné romantiky, touhy po odplatě a jejího rafinovaného uskutečnění. Mulliganová je strhující a pobaví i nevšední dvojice v podobě Stiflerovy mámy a bachaře Hadleyho :-). Light verze Základního instinktu, bez mysteriozního hávu, sekáčku na led a obnaženého klínu...Zkrátka chytře, neotřele, s nadhledem a úderným finále...a samozřejmě pro feministky. ()
Příběhem Nadějné mladé ženy nás provází opět skvělá Carey Mulligan, která nenávidí muže. A má k tomu sakra pádný důvod. Její kamarádka a spolužačka Nina byla znásilněná svými spolužáky při jedné z pařeb. Rozhodne se tedy pro pomstu na mužské populaci. Ano, je to chvílemi trochu černobílý pohled na muže. Úplně nevěřím, že by všichni byli takový a už vůbec ne vysokoškoláci. Na druhou stranu v USA je možné vše. Ale nápad a provedení jak je příběh vyprávěn, je prostě skvělý. Od počátku je jasné, že se něco zlého stalo. A my postupně zjišťujeme co přesně. Byť se toho o paní Colombové - Nině moc zajímavého nedozvíme. A za mne by její linka potřebovala ještě více vykreslit alespoň nějakým flashbackem. Příběh je skvělý, svižný a má super nápady (zremixované starší hity, Cassiino hraní si s oběťmi) a vcelku nečekaný konec. Ale hlavně má skvělou Carey. Ale musím říct, že bylo trochu obtížné si zvyknout, že zde hraje vcelku mladou slečnu (30let), když v nedávných vykopávkách tomu bylo trochu jinak. Přesto se role zhostila skvěle a její Cassie je komplexní postava a je proto jedna z hlavních favoritek na Oskara pro mne. Film tedy úplně ne, ale i tak je nominace na Oskara částečně oprávněná (i když bych asi našel i lepší filmy za mne). Téma je aktuální a to je ten hlavní důvod nominace. Ale film jako samotný je taky velmi slušný. Příjemné překvapení pro mne. 8/10. ()
#MeToo sfilmované ako light verzia Death Wish. Čo by nemusela byť úplná tragédia ako pred rokmi ukázal film Hard Candy. Lenže v tomto mizernom prevedení sú všetky postavy nevierohodné absurdné karikatúry (hlavný zloduch mi po jeho psychickom zrútení pripomenul plakajúceho Matthewa Lillarda vo filme Scream) a pritom sa to celý čas tvári seriózne a tvorcovia sa snažia hrať na divákove city. Lenže vo mne to vyvolávalo len smiech. Smiech nad bezradnosťou tvorcov a zároveň smútok, že takto vážnu tému tak kolosálne dojebali. Tento film donúti divákov konečne sa zamyslieť nad tým problémom. To určite. Snáď len podobné karikatúry, aké sú v tom filme. Normálni ľudia na to majú názor už dávno urobený. Ale podľa hodnotenia vidím, že je ich tu dosť. ()
Takových historek ze střední a z vejšky existují mraky, třeba na střední žila byla jedna dívčina, co se na párty zdupala jak hovado, pak šla s dvěma borcema do trojky a ti jí to udělali mobilem - no a dnes prodává mobilní telefony u nejmenovaného operátora. Není to náhoda? Jasně, to že, kolovalo to video, je blbý, ale naštěstí všichni přežili, a tak její kámošky nemusí objíždět viníky v kostýmku sestřičky z laciné porno produkce a nutit je zpytovat svědomí... na první zhlédnutí je film relativně přesvědčivý, hlavní postava Mstitelky nevyvolává ani sympatie ani nesympatie, občas byste jí liskli, občas objali, ale...napodruhé už to fungovat nebude. Takže jo, fajn, příjemná jednohubka, vadí mi jen okaté moralizování á la chlapi jsou zlí, áááno? Jsou to plačtiví agresoři, nebo zbabělí čumilové... tím se dostávám k postavám, které jsou napsané jak pro obrázkový příběh na pokračování určený náctiletým školačkám, který je má odradit od pití alkoholu ve smíšené společnosti...femina z toho filmu čiší na sto honů, no jen si to představte, nadějná mladá žena se nemstí, ale otvírá oči a její výprava dojme i ostříleného právníka....no wow... ()
Galerie (30)
Zajímavosti (15)
- Film vznikl tak, že si režisérka a scenáristka Emerald Fennell představila ženu ležící na posteli, zatímco jí někdo stahuje spodní prádlo, a opile se ptající: „Co to děláš?“ Hned na to se na tu stejnou otázku zeptá úplně střízlivým hlasem. Zbytek celého scénáře napsala s tímto nápadem v hlavě a ona popsaná scéna nakonec skončila nezkrácená i ve filmu. (TaNya_)
- Do rolí násilníků si režisérka Emerald Fennell záměrně vybírala „nice guys“ a herce, kteří nikdy nebo jen výjimečně hráli záporné postavy. Obsazeni tak byli Adam Brody, Bo Burnham, Sam Richardson, Chris Lowell, Christopher Mintz-Plasse a Max Greenfield. (hansel97)
- U Neila (Christopher Mintz-Plasse) v bytě je možno vidět plakát k filmu Panique (1946). (pornogrind)
Reklama